به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: سی وهفتمین نشست آموزشی مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان یزد که اولین نشست درسال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی بود همزمان با روز هنر انقلاب اسلامی به میزبانی حوزه هنری یزد در تالار مفاخر بنیاد نخبگان برگزار شد.
مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری یزد در این نشست با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و ارتحال حجت الاسلام والمسلمین سید جلال یحیی زاده نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی وگرامیداشت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی گفت: یکی از وظایف روابط عمومی ها در سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی تبلیغ برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و خلق حماسه ای ماندگار است.
سید عبدالمجید قائم محمدی افزود: مردم ما همواره نشان داده اند که پای آرمان های انقلاب اسلامی ایستاده اند و24 خرداد امسال نیز مردم فهیم و با بصیرت ایران اسلامی یک بار دیگر با حضورپرشور و گسترده خود پای صندوق های رأی، مشت محکمی به دهان یاوه گویان و دشمنان انقلاب اسلامی خواهند زد.
وی با اشاره به این که از سال 86 تاکنون هفت دوره آموزشی برای روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان برگزار شده ادامه داد: در این مدت 45 هزار و 220 نفر ساعت، خدمات آموزشی ارائه شده که در کیفیت و کمیت فعالیت روابط عمومی ها مؤثر بوده است. دبیر شورای روابط عمومی های استان از راه اندازی شرکت تعاونی روابط عمومی ها و همچنین مستند سازی فعالیت ها و عملکرد روابط عمومی های استان در سال جدید خبر داد وهمکاری هرچه بیشتر روابط عمومی ها را در این زمینه ها خواستار شد.
قائم محمدی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون چهارجشنواره روابط عمومی در استان برگزار شده که دو دوره آن در دولت نهم و دهم بوده است وامسال نیز پنجمین جشنواره را با توکل به خدا با همکاری و حضور پررنگ روابط عمومی های استان برگزار خواهیم کرد.
سرپرست حوزه هنری استان هم در این نشست با تسلیت ایام فاطمیه و درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سید جلال یحیی زاده نماینده خدوم مردم تفت و میبد درمجلس شورای اسلامی و همچنین گرامیداشت سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی، گزارشی از عملکرد و فعالیت های حوزه هنری استان در سال گذشته ارائه کرد و گفت: درسال 91 دو فیلم بلند ساختیم و امسال نیز برای اولین بار یک سریال در دست تولید داریم. سید ناصر امامی میبدی تولید وعرضه آثار و فرآورده های هنری و ادبی را یکی از وظایف حوزه هنری عنوان کرد و اظهارداشت: حوزه هنری در تمام عرصه های هنری که مرتبط با انقلاب اسلامی است فعالیت می کند.
وی روابط عمومی را یکی از ارکان موفقیت وبالندگی سازمان عنوان کرد و گفت: روابط عمومی علاوه بر پل ارتباطی بین مردم و کارکنان با مدیر، همانند روشنایی خودرو پیش رو و پشت سر را روشن می کند و راه را نمایان می سازد تا سازمان با گذر از چالش ها به اهداف مد نظر نائل گردد.
امامی میبدی در توصیه های خود به مدیران و کارشناسان روابط عمومی های استان صداقت، شفافیت، انصاف ، جسارت ، رعایت اصول اخلاقی، مطالعه ، به روز بودن، بردباری، خلاقیت، رازداری، ایمان به حرفه ، احساس مسئولیت و پاسخگویی را از جمله ویژگی های مسئولان روابط عمومی ها برشمرد و افزود: روابط عمومی ها باید این جمله گهربار امام صادق (ع) را نصب العین خویش قرار دهند که" حق را بگو ولو علیه تو باشد."
سرپرست حوزه هنری یزد فعالیت های صورت گرفته درارتقای روابط عمومی های استان در دوره مدیریت آقای قائم محمدی را مطلوب و چشمگیر ارزیابی کرد و به مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری پیشنهاد کرد یک دوره آموزشی روابط عمومی ویژه مدیران دستگاه های اجرایی هم برگزار شود.
جسارت بخشی و میدان دادن به مسئولان روابط عمومی ها، مهارت افزایی و آموزش تخصصی در زمینه روابط عمومی، تأمین امنیت شغلی روابط عمومی ها، عدم استفاده ابزاری و شخصی از موقعیت روابط عمومی ، ایجاد شرایط کاربهتر، عمل به پیشنهاد های روابط عمومی ، برنامه ریزی و اهداف بلند مدت در روابط عمومی از مهمترین نکاتی بود که وی به مدیران دستگاه های اجرایی استان در راستای اعتلای روابط عمومی ها توصیه کرد.
در ادامه دکتر سید محمد باقر کمال الدینی عضو هیئت علمی دانشگاه به اهمیت نویسندگی در روابط عمومی اشاره کرد و زیبا نویسی و درست نویسی را یکی از مهمترین وظایف و ویژگی های مسئول روابط عمومی عنوان کرد.
وی مطالعه و نوشتن را لازمه کارنویسندگی دانست وبا بیان این که در گذشته فعالیت در زمینه نشر به سختی صورت می گرفت گفت: باید از امکانات امروزی برای انتشار و ترویج فرهنگ و زبان و ادبیات فارسی به خوبی استفاده کنیم.
این مدرس دانشگاه درباره درست نویسی و به کارگیری واژه ها درمعنای واقعی آن مطالبی بیان کرد و در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت واهمیت سجاوندی و علامت گذاری در نویسندگی پرداخت.