زمان : 02 Esfand 1391 - 08:27
شناسه : 65708
بازدید : 2225
برخی از مدیران اعتقادی به ارتباط با رسانه ها و اطلاع رسانی ندارند  مدیر کل روابط عمومی استانداری یزد: برخی از مدیران اعتقادی به ارتباط با رسانه ها و اطلاع رسانی ندارند سید عبدالمجید قائم محمدی مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد گفت: برخی از مدیران اعتقادی به ارتباط با رسانه ها و اطلاع رسانی از اقدامات انجام شده دستگاه تحت نظارت خود ندارند و از لحاظ قانون نیز هیچگونه الزامی در این مورد ابلاغ نشده است.

اعظم السادات میرجلیلی === خبرنگار یزد فردا: ===مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد گفت: برخی از مدیران اعتقادی به ارتباط با رسانه ها و اطلاع رسانی از اقدامات انجام شده دستگاه تحت نظارت خود ندارند و از لحاظ قانون نیز هیچگونه الزامی در این مورد ابلاغ نشده است.   

  سید عبدالمجید قائم محمدی عصر روزسه شنبه در  نشست صمیمانه دو ساعته با اصحاب رسانه استان یزد ،افزود:متاسفانه علی رغم تاکیدات مکرری که از طرف استاندار یزد صورت گرفته و پیگیریهایی که از نهاد روابط عمومی شده ،هنوز برخی از ادارات و نهادها در ارتباط با رسانه ها دچار نقص هایی هستند.

وی ادامه داد: در پنج سال گذشته که اینجانب افتخار خدمت رسانی به مردم و اصحاب رسانه استان یزد را داشتم تمام سعی و تلاش ما بر این بوده تا بیشترین ارتباط را با خبرنگاران داشته باشیم.

وی افزود :سند روابط عمومی رسانه ها که با حمایت استاندار و با توجه به اهداف و اسناد بالادستی در حال تهیه است نیازمند همفکری اصحاب رسانه نیز هست .

وی با اشاره به نقش عمده روابط عمومی ها دراطلاع رسانی و لزوم ارتباط تنگاتنگ آنها با رسانه ها ادامه داد: این نشست هم اندیشی نیز در همین راستا تشکیل شده تا از تجریبات و نظرات اهالی رسانه نیز استفاده شود.

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد گفت: 74 نشست مطبوعاتی در راستای رسانه ای تر شدن مدیران و اطلاع رسانی دست آوردهای نظام جمهوری اسلامی در 5 سال اخیربرگزار شده و از ابتدای سال جاری نیز 16 نشست مطبوعاتی با حضور 70 مدیربرگزارشده است.

قائم محمدی با اشاره به اینکه در 5 سال اخیر بطور میانگین هر 25 روز یک نشست خبری برگزار شده ، گفت: دراین نشست های خبری با پیگیریهایی که انجام شد برخی مدیران که به اذعان خبرنگاران از شش سال تا سه سال با خبرنگاران هیچ نشست خبری نداشتند در جمع اصحاب رسانه حضور یافته و اقدامات انجام شده خود را بازگو نمودند .

مشاور استاندار یزد گفت: هر یک از این نشست های خبری مستلزم پیگیریهای مکرر و مداوم بود که با تلاش همکاران روابط عمومی استانداری انجام شد.

قائم محمدی ضمن اشاره به گلایه یکی از خبرنگاران ازعدم پاسخگویی استاندار یزد در مورد برنامه های سفر اخیر ریاست جمهور به یزد گفت: اطلاع رسانی در این مورد مستلزم هماهنگی هایی بود که قطعا زمان بر بود و باید بعد ازاعلام قطعی سفرانجام می شد .

وی افزود: فلاح زاده استاندار یزد همواره به مدیران دستگاه‌های اجرایی در حوزه های مختلف توصیه نموده و می نماید که ارتباط بهتر و بیشتری با رسانه ها داشته باشند وتمامی اقدامات انجام شده در روابط عمومی استانداری نیز با حمایت های استاندار محترم انجام شده است.

مدیر کل روابط عمومی استانداری یزد گفت:بازدید خبرنگاران از اقدامات انجام شده دولت در شهرستانها ، بازدید از نشریات محلی شهرستانها که در برخی موارد برای اولین بار یک مسئول دولتی در آن نشریات حضور می یافت، سفر داخل استان تفریحی خانوادگی و خارج از استان با حضور خبرنگاران ،فراهم نمودن برخی امکانات رفاهی و دو مورد کمک مالی به نشریات و رسانه ها ،پیگیری هدیه ریاست محترم جمهور به خبرنگاران یزدی  و...... نیز از برخی دیگر اقدامات انجام شده است .

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اقدامات بسیار خوبی نیز در حوزه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد صورت گرفته که بسیاری از انها برای اولین بار در استان و حتی کشور بوده است.

وی افزود: 29 جلسه شورای اطلاع رسانی استان طی 5 سال اخیر برگزار شده و 15 هزار خبر بر روی خروجی پرتال خبر استان نشان دهنده پویایی روابط عمومی ها در سطح استان یزد است.

قائم محمدی گفت: 38 بولتن آموزشی نیز تهیه و در اختیار مدیران استان قرار گرفته و 35 نشست آموزشی یعنی بطور میانگین هر دو ماه یک نشست نیز توسط شورای هماهنگی روابط عمومی های استان در طی 5 سال گذشته برگزار شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با اقدمات انجام شده دیدگاه ادارات و بویژه مدیران از روابط عمومی ها که به عنوان نصب کننده پارچه در مناسبت ها بود تغییر یافته و اکنون جایگاه واقعی خود را یافته اند و شورای هماهنگی روابط عمومی ها در شهرستان ها و همچنین اداره کل ورزش و جوانان نیز راه اندازی و شروع به کار کرده است.

مدیر کل روابط عمومی استانداری گفت : تدوین سند راهبردی روابط عمومی های استان یزد انجام شده و دارای پیشرفت 40درصدی است و در حال حاضر 120 دستگاه اجرایی با پرتال خبر استان یزد همکاری داشته و بیش از 70 خبرنگار نیز در سطح ادارات استان فعالیت دارند.

قایم محمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رسانه ها به عنوان ابزار اطلاع رسانی دارای کارکردهای دوگانه و متقابلی هستند و همان اندازه که می توانند موجب روشنگری، دانش، وحدت و رشد فردی و اجتماعی باشند، همان اندازه نیز می توانند عامل تفرقه و نابودی شوند.

وی ادامه داد: انصاف از مشخصه های بارز اصحاب مطبوعات است و باید همواره بی طرفی و عدم جانب داری خود را حفظ نموده و اخبار را منصفانه انعکاس دهند چرا که در فعالیت های رسانه ای و مطبوعاتی انصاف یک اصل مهم و با ارزش است .

مشاور استاندار یزد گفت: اصحاب رسانه و خبرنگاران باید در انعکاس اخبار خطوط قرمز نظام را رعایت نموده و بازخورد فعالیت های آنها چیزی که دشمنان می خواهند نباشد و خبرنگاران باید امانت داران خوبی باشند و اصل تقوا را همواره رعایت نموده و بدور از حب و بغض فعالیت رسانه ای خود را انجام دهند.

قائم محمدی افزود: خوشبختانه در استان یزد یکی از کم حاشیه ترین و سالم ترین فضاهای مطبوعاتی و رسانه ای کشور وجود دارد و خبرنگاران یزدی با تعهدی که منش مردمان دارالعباده و دارالعلم یزد را دارد به انجام وظیفه می پردازند.

مدیر کل روابط عمومی استانداری یزد گفت: هر قدمی که بنده برداشتم همواره خدا را در نظر داشتم و در فعالیت های کاری نیز همه رسانه ها را به یک چشم دیدیم و هیچکس را مجزا نکردیم و تمامی اقداماتی که انجام شده نیز بدلیل همکاری صمیمانه اصحاب رسانه و حمایت های بی دریغ محمدرضا فلاح زاده استاندار یزد و همکاران بنده در روابط عمومی استانداری و روابط عمومی نهادها و ادارات استان یزد بوده است.

در این نشست خبرنگاران نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نموده و با اهدای لوح تقدیرازهمکاری خبرنگاران با روابط عمومی استانداری یزد در سال جاری تجلیل شد.