زمان : 15 Mehr 1391 - 13:26
شناسه : 58311
بازدید : 2856
تدوین 13 عنوان استاندارد آموزش دوره های آموزشی مسأله محور – طرح ملی تربیت مهندسان فردا تدوین 13 عنوان استاندارد آموزش دوره های آموزشی مسأله محور – طرح ملی تربیت مهندسان فردا مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد :تعداد13 عنوان استاندارد آموزش دوره های آموزشی مساله محور – طرح ملی تربیت مهندسان فردا- در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تهیه و تدوین شد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزدحبیب کارگر با اعلام این خبر بیان داشت: 13 عنوان استاندارد آموزش دوره های آموزشی مسأله محور – طرح ملی تربیت مهندسان فردا- تهیه و تدوین و برای بهره برداری در پورتال این سازمان بارگزاری شده است.

وی گفت: عروسک سازی، ساخت قطعات پلاستیکی و کامپوزیتی، گیوه بافی، بورس و تجارت الکترونیک، ربات مسیریاب، کیمیکار (ماشین های شیمیایی) 1، زیر دریایی مدل 1، طراحی سایت و هک، کامپیوتر کودکان، سازه های ماکارونی 1، ربات جنگجو، هواپیمای مدل، انیمیشن و پویانمایی، عناوین 13 استاندارد مذکور هستند.

کارگر در خصوص آموزش های مسأله محور بیان داشت: دوره هاي آموزشي طرح ملي تربيت مهندسان فردا با رويكرد آموزش هاي مسأله محور در راستاي تحقق اهداف سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404، ماده 19 و 21 قانون برنامه پنجم توسعه كشور، منشور کاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تحقق شعار "هر ایرانی حداقل یک مهارت" براي نخستين بار از سوي اداره کل آموزش فني و حرفه اي از تابستان امسال در استان آغاز شده است.

مهندس کارگر، تصریح کرد: اين آموزش ها براي دانش آموزان دوره هاي ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان و همچنين ساير نوجوانان و جوانان جوياي مهارت از تابستان امسال در رشته هايي همچون رباتيك، ساخت زيردريايي، رايانه، انيميشن و متحرك سازي، طراحي سايت، بورس و تجارت الكترونيك، ماشین های با سوخت شیمیایی، توليد قطعات پلاستيك و كامپوزيتي، سازه هاي ماكاروني، گيوه بافي، عروسك سازي و ... برگزار مي شود و براي تمامي دوره ها، بسته آموزشي شامل جزوه، سي دي دوره و تجهيزات مورد نياز براي اجراي پروژه ها تهيه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد در ادامه اظهار داشت: تقویت فرهنگ مهارت آموزی و آماده سازی نیروی کار آینده، ارتقا و افزایش مهارت دانش آموزان رشته های نظری، شناسایی نخبگان مهارتی، تربیت نیروی انسانی ماهر برای آینده، هدایت تحصیلی و آمادگی براي احراز مشاغل آینده، تقویت و تحقق روحیه خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان، ایجاد انگیزه لازم برای فراگیری مهارت های پایه و افزایش روحیه کار تیمی و رقابت سالم از جمله ضرورت های اجرای طرح مذکور است.

وی افزود: در دوره هاي آموزشي مسأله محور برخلاف ساير روش هاي آموزشي، با هدايت مربي، چند پروژه عملي مشخص توسط كارآموز اجرا مي شود و فراگير در حين انجام فعاليت هاي عملي و ارائه پروژه، شايستگي هاي لازم را كسب مي نمايد.

شايان ذكر است، به منظور كشف استعدادها و ترغيب دانش آموزان به كارهاي عملي، پژوهشي و ايجاد فرهنگ كار گروهي و ايجاد رقابت سالم، در پايان كلاس هاي آموزشي، مسابقات مهارتي در سه مقطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان براي همه رشته ها تدارك ديده شده است.