زمان : 01 Mehr 1391 - 10:49
شناسه : 57581
بازدید : 1945
پیام رئیس موسسه آموزش عالی امام جواد(ع)به مناسبت آغاز سال تحصیلی پیام رئیس موسسه آموزش عالی امام جواد(ع)به مناسبت آغاز سال تحصیلی در بخشی از این پیام آمده است : شروع پاییز و آغاز ماه مهر همواره برایمان همراه با خاطره های خوش بوده است. بی مناسبت نیست اول مهر را نوروز آموزش بنامیم و از خداوند بزرگ آرزوی تحول و بهروزی در سال تحصیلی جدید نماییم.

بسم الله الرحمن الرحیم

همکاران گرامی، دانشجویان عزیز

شروع پاییز و آغاز ماه مهر همواره برایمان همراه با خاطره های خوش بوده است. بی مناسبت نیست اول مهر را نوروز آموزش بنامیم و از خداوند بزرگ آرزوی تحول و بهروزی در سال تحصیلی جدید نماییم.

آموزش عالی کشورمان در شرایط ویژه ای قرار دارد. از یکطرف تقاضا برای آموزش عالی به شدت افزایش یافته است و از طرف دیگر اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی بعنوان یک دغدغه جدی مطرح است. در حالیکه این موضوع می تواند بعنوان یک تهدید تلقی شود، تغییر نگرش به نقش دانشگاهها میتواند از این وضعیت یک فرصت بسازد.

کلید این فرصت همانا تبدیل دانشگاهها به دانشگاههای کارآفرین است. فارغ التحصیلان دانشگاههای کارآفرین نه تنها خود باری بر دوش جامعه و خانواده محسوب نمی شوند یلکه باری از دوش دیگران نیز برمیدارند. این کار از طریق کسب مهارتهای کسب و کار، خلاقیت و نوآوری، پشتکار، ریسک پذیری، و اراده قوی در کنار تحصیلات دانشگاهی انجام پذیر خواهد بود.

مسئولیت همه ما در این ارتباط بسیار سنگین است. مدیران دانشگاهی وظیفه هموار کردن این راه و ایجاد زیرساختهای لازم را بعهده دارند؛ اعضای هیات علمی باید در روش و محتوای تدریس خود بازنگری کنند؛ و دانشجویان، با درک شرایط ویژه، عزم خود را برای یک حرکت همراه با تلاش و پویایی جزم کنند.

از خداوند متعال آرزوی توفیق در طی این مسیر در جهت تعالی مادی و معنوی دارم.

محمدصالح اولیاء

اول مهرماه 1391