زمان : 29 Shahrivar 1391 - 22:34
شناسه : 57457
بازدید : 7129
سید محمد حسینی:در دهه کرامت 888 برنامه فرهنگی هنری در سطح کشور برگزار می‌شود سید محمد حسینی:در دهه کرامت 888 برنامه فرهنگی هنری در سطح کشور برگزار می‌شود

یزدفردا:طی مراسم ویژه‌ای با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تالار شهیدیه میبد افتتاح و بهره‌برداری شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در مراسم افتتاحیه تالار شهیدیه میبد با گرامیداشت ولادت حضرت معصومه (س) و بزرگداشت دهه کرامت اظهار داشت: در دهه کرامت 888 برنامه فرهنگی هنری در سطح کشور برگزار می‌شود.

سید محمد حسینی افزود: این برنامه‌ها در 68 موضوع در سراسر کشور و چند کشور خارجی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه نهادها در دهه کرامت و ترویج فرهنگ رضوی مشارکت دارند، بیان کرد: امسال در تمام امامزاده‌ها نیز برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود.

حسینی عنوان کرد: از آنجا که یزد در مسیر حرکت و سفر امام رضا (ع) از مدینه به مرو بوده است، برنامه‌های متنوعی از جمله جشنواره خوشنویسی رضوی در این استان برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: همه ما موظفیم دین خود را به امام رضا (ع) ادا کنیم زیرا اندیشه‌ها و ابعاد شخصیتی این امام باید بیش از این معرفی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هرچند وقت یکبار هجمه‌های بسیاری علیه ائمه معصومین (ع) توسط استکبار جهانی صورت می‌گیرد، هنرمندان با ارائه برنامه‌های فاخر و دینی باید حق مسلمانی خود را ادا کنند.

تالار شهیدیه میبد در زمینی به وسعت 1600 مترمربع و زیربنای 650 مترمربع بنا شده و دارای سالن آمفی تئاتر 170 نفره است و برای احداث آن سه میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.