یزدفردا :چند ماهیست که در مسیر خط ریلی یزد تهران و بالعکس قطارهای 2 طبقه تردد می نمایند که صندلی های آن مانند اتوبوس و جائی برای خواب ندارند .
این قطارها که معروف به قطار اتوبوسی می باشند دو دستگاه آن در مسیر یزد تهران و بالعکس جریان دارد که حرکت آن چه از یزد و چه از تهران به گونه ایست که در طول مدت تردد شب در حرکت است اینکه وسیله نقلیه ای آن هم قطار در شب حرکت طی مسیر نماید عیب نیست بلکه شاید برای عده ای هم که این زمان را برای مسافرت انتخاب می نمایند حسن است زیرا شب جزء زمان های خفته و غیر فعال از نظر فعالیت های روز مره و اقتصادی می دانند منتهی برای اینگونه مسافران که در صدی از آنها بلافاصله پس از رسیدن به مقصد دوان دوان به سمت محل قرار و یا کار مورد نظر حرکت می کنند باید وسیله نقلیه آنان ائم از ریلی یا جاده ای به گونه ای باشد که سرنشینان آن در کمال آرامش به استراحت بپردازند تا صبح روز بعد پس از رسیدن به مقصد اگر استاد یا دانشجو هستند و یا اگر پیشه ور و تاجر و یا کارمند یا کارگر هستند در محل کار خود حاضر و بدور از خستگی و خواب آلودگی به کار مشغول گردند.
قطار دو طبقه شب رو یزد تهران و بالعکس که به قطار اتوبوسی معروف است صندلی های آن همانند اتوبوس است و بر خلاف قطارهای شب رو قبلی جایی برای خواب و استراحت مسافران پیش بینی نشده
همین تفاوت ساختار و زمان حرکت آن باعث شده برای افرادی که سرنشین آن میشوند به عنوان شاکی داد سخن بدهند و از خستگی و کوفتگی و بی خوابی شکایت نمایند و مدعی باشند که روز بعد از رسیدن به مقصد توانائی انجام کار را از دست می دهند بویژه دانشجویان که در کلاس درس یا چرت می زنند یا خمیازه می کشند .
همه اینها باعث گردیده که مردم تصور کنند این قطارها از قطارهای خط تهران کرج است که به یزد دادند .
این ذهنیت در حالیست که مدیر کل راه آهن یزد در برابر گزارشگر صدا و سیمای یزد در پاسخ اعتراضات مسافران اظهار داشت این قطارها از کرج به یزد آورده نشده و علاوه بر آنکه ریل قطارهای تهران کرج با خط تهران یزد یکی نیست و دوازده دستگاه از این قطارهای دو طرفه از چین وارد شده و دو دستگاه آن را به یزد دادند که دارای تهویه و رستوران است و قرار است برای رفاه مسافران چند واگن به این قطارها اضافه کنیم تا افرادی که تمایل به خواب دارند در زمان تهیه بلیط حق انتخاب داشته باشند در این رابطه استاندار یزد نیز ضمن اعلام جایگاه استان یزد و اهمیت صنایع و دانشگاههای این استان و حجم بالای سفرهای بین یزد و تهران و استقبال مردم از حمل و نقل ریلی و نارضایتی مسافران از قطارهای دو طبقه به وزیر راه و شهرسازی از وی درخواست برقراری سیستم های کوپه ای و تخت دار به جای قطارهای دو طبقه نموده است . امید اینکه این اعتراضات و درخواست استاندار یزد مورد قبول وزیر راه و شهرسازی قرار گیرد و این قطارهای دو طبقه را در مسیرهای پرجمعیت تر مانند تبریز و مشهد و غیره قرار دهند و بذل محبت فرمایند که یزد به جای قطارهای دو طبقه اتوبوسی همان قطارهای کوپه ای تخت دار منتهی در شرایط تندرو بدهند .
تا بعبارتی از طلا گشتن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید