زمان : 30 Ordibehesht 1391 - 12:15
شناسه : 51361
بازدید : 4477
هفتمین پارک علم و فناوری استان یزد در مهریز افتتاح شد هفتمین پارک علم و فناوری استان یزد در مهریز افتتاح شد با پیگیری‌های فرمانداری و مساعدت و همکاری دانشگاه آزاد هفتمین پارک علم و فناوری استان یزد در مهریز افتتاح شد.

مدیر پارک علم و فناوری استان یزد  در آیین افتتاح هفتمین مرکز رشد استان یزد در مهریزکه با حضور نماینده منتخب مردم در مجلس، فرماندار، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد گفت:در بین ساختارهای موفق در مسیر توسعه فناوری، پارك‌های علم و فناوری به دلیل برخورداری از قابلیت‌هایی ممتاز و متمایز به طور ویژه مورد اهتمام و توجه سیاست‌گزاران بوده‌اند.
محمدعلی امراللهی افزود: در ایران نیز نهال نوپای پاركهای فناوری و مجموعه تمهیدات قانونی و ساختاری كه در طول دهه گذشته در جهت حمایت از ایجاد و توسعه شركتهای دانش‌بنیان و اقتصاد دانایی محور اتخاذ شده است، اندك‌اندك به بار نشسته و شاهد ثمرات پر ارزش آن در حوزه‌های گوناگون اقتصادی و به ویژه فناوری‌های حساس و برتر می‌باشیم.

وی افزود: پارك علم و فناوری یزد نیز به عنوان یكی از پاركهای پیشرو و برتر كشور در سایه راهبری صحیح و تلاش مؤثر مجموعه مدیران و كارشناسان در طول قریب به یك دهه فعالیت به دستاوردهایی ارجمند در حوزه‌هایی همچون توسعه تعداد موسسات دانش‌بنیان، راه اندازی مراكز رشد به ویژه در شهرستان‌ها، تدارك زیرساختهای فیزیكی و سخت‌افزاری تربیت مدیران جوان در حوزه توسعه فناوری و ... دست یافته، جایگاه و پایگاه استان یزد را به عنوان دارالعلم و دارالعباده در كشور پر آوازه‌تر ساخته است.
وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مصوبات نخستین سفر هیئت دولت به استان یزد، اعطای مجوز به شهرستان‌ها برای ایجاد مراکز رشد بود که امروز شاهد افتتاح هفتمین مرکز رشد در شهرستان‌های استان یزد هستیم.
امراللهی تصریح کرد: با پیگیری‌های فرماندار شهرستان مهریز و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهریز امید است در آینده فارغ‌التحصیلان شهرستان مهریز بتوانند ایده‌های خود را در این مرکز عملیاتی کرده و تسهیلات و امکانات این مرکز نیز استفاده کنند.