زمان : 16 Esfand 1390 - 14:52
شناسه : 47719
بازدید : 9230
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز در گفتگو با خبرنگار یزد فردا : شعار سازمانی امسال ،منابع طبیعی  پشتوانه جهاد اقتصادی ، می باشد. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز در گفتگو با خبرنگار یزد فردا : شعار سازمانی امسال ،منابع طبیعی پشتوانه جهاد اقتصادی ، می باشد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز در گفتگو با خبرنگار یزد فردا ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: شعار سازمانی امسال منابع طبیعی  پشتوانه جهاد اقتصادی ، می باشد.
مهندس علی زارع سروی  با اشاره به اینكه همه ساله از پانزدهم تا بیست و یكم اسفند ماه در كشور هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است، گفت: در روز اول هفته منابع طبیعی که روز جشن درختکاری نام گرفته است با حضور مسئولین شهرستان ودانش آموزان جشن درختکاری در محل پارك گلستان 2 برگزار می شود. همچنین در این روز زنگ طبیعت در مدارس شهرستان به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی به صدا در می آید. ضمن اینکه در این روز توزیع نهال رایگان بین ادارات، نهادها و اقشار مختلف مردم انجام می شود.
وی با بیان اینکه در روز دوم که به نام منابع طبیعی و آبخیزداری ، احیاء پوشش گیاهی نامگذاری شده است تعدادی از پروژه های ّآبخیزداری در سطح شهرستان افتتاح می شود افزود: غرس نهال با همکاری ارگانها و توزیع بروشور عملکرد اداره در بین مردم از دیگر فعالیتهای در نظرگرفته شده می باشد.
وی از روز سوم با عنوان منابع طبیعی، حفاضت و قانون یاد کرد و گفت: در این روز از قضات نمونه و متولیان امر حفاظت از منابع ملی با حضور مسئولین تقدیر می شود. همچنین در ساختمان حفاظتی تنگ چنار و پاسگاه انتظامی این دهستان نهال غرس می شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز ادامه داد: در روز چهارم با عنوان منابع طبیعی ، مدیریت پایدار سرزمین، كاهش اثرات بلایای طبیعی کارشناسان منابع طبیعی در جمع دانش آموزان شهرستان خضور خواهند یافت و در خصوص اهمیت منابع طبیعی و ترویج فرهنگ منابع طبیعی با آنان سخن می گویند.برگزاری همایش کوهنوردی با مشارکت نهادها از دیگر برنامه های این روز است.
زارع سروی منابع طبیعی ، آموزه های دینی ، سازمانهای مردم نهاد را عنوان روز پنجم هفته گرامیداشت منابع طبیعی عنوان نمود و گفت: حضور فعال و پرشور کارکنان همگام با سایر مردم در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه و توزیع نهال رایگان در محل برگزاری نمازجمعه و برگزاری همایش بزرگ دوچرخه سواری از مهم ترین برنامه ای این روز می باشد.
وی تجلیل از همیاران طبیعت و محافظین افتخاری و  حضور پرسنل در محل انتقال خون و اهداء خون به مناسبت گرامیداشت ایام را از برنامه های روز ششم که عنوان  منابع طبیعی ، همیاران طبیعت و رسانه ها به خود گرفته است ذکر نمود.
وی منابع طبیعی ، پژوهش ، مدیریت پایدار كشاورزی را عنوان روز هفتم ذکر نمود و گفت: در این روز          
مسابقه تیر اندازی  برگزار می شود همچنین مسابقه بین دانش آموزان جهت ترویج فرهنگ منابع طبیعی در سطح مدارس شهرستان اجراء می شود.
 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز در ادامه با بیان اینكه یكی دیگر از اقدامات و برنامه های این اداره در جهت گسترش و ترویج فرهنگ منابع طبیعی  توزیع نهال رایگان بین اقشار مردم ، ادارات و نهادها می باشد خاطر نشان كرد: توزیع نهال رایگان در شهرستان از نیمه دوم بهمن ماه آغاز شده و تا پایان هفته منابع طبیعی ادامه می یابد.
 مهندس زارع سروی اظهار امیدواری كرد: با اجرای برنامه های گرامیداشت هفته منابع طبیعی و یاد آوری و آشنایی هر بیشتر مردم و مسئولین با مسائل منابع طبیعی بتوان هرچه بیشتر در حفظ ، حراست و احیاء عرصه های طبیعی تلاش نمود.