زمان : 01 Bahman 1385 - 17:22
شناسه : 4641
بازدید : 4434
داستان جدايي طبس از يزد، همچنان ادامه دارد داستان جدايي طبس از يزد، همچنان ادامه دارد
يكي از مخالفان الحاق شهرستان طبس به استان يزد گفت: وزرات كشور احساس خطر كرده كه هويت فرهنگي و تاريخي طبس در خطر است و با توجه به مدارك موجود و صحبتهاي انجام شده، اگر پرونده باز شود طبس دراولويت رسيدگي وزارت كشور است.

در جلسه‌اي كه باحضور اعضاي شوراي شهر طبس، امام جمعه ،‌روحانيون و جمعي از مردم برگزار شد، زنجاني نماينده مخالفان الحاق، با بيان اين مطلب افزود: نخبگان شهرستان به مركز استان و وزارت كشور رفته‌اند و نامه‌اي به معاون وزير ارسال شده است كه امضاي 98 درصد شوراهاي شهرستان را داشته است و وزارت كشور تقريبا قانع است ولي رسما اعلام نمي‌كند كه اين الحاق قانوني نبوده و طبق تقسيمات كشوري خلاف بوده است و استانداري خراسان رضوي كتبا خلاف بودن الحاق طبس به يزد را اعلام كرده است.

وي اذعان كرد: پرونده در ديوان عدالت اداري بررسي شده و به صورت شفاهي اعلام شده است كه الحاق طبس جنبه قانوني ندارد.

زنجاني اضافه كرد: در برنامه سوم توسعه هرگونه الحاق و انتزاع خلاف اعلام شده است و الحاق طبس مدت زمان اجراي اين برنامه صورت گرفته است .

وي گفت:‌ كليد واژه فرهنگ سه هزار ساله طبس در تاريخ خراسان است و مسئله الحاق خواست مردم شهرستان نبوده است و از تاريخ تصويب الحاق طبس به يزد تا زمان ابلاغ به مراكز استانها 70 روز طول كشيده است و علت آن ترس از واكنش مردم بوده است.

اين مخالف الحاق طبس به استان يزد، خاطر نشان كرد: نگاه مسئولان استان به طبس نگاه طفيلي است و مسئولان رده بالاي استان، اعلام مي‌كنند كه ما حاضر به سرمايه گذاري در طبس نيستيم، اين در حالي است كه اعتبارات اختصاص داده شده به شهرهاي همجوار طبس در استان‌هاي ديگر، خيلي بيشتر از شهرستان طبس است و براي يكي از شهرهاي همجوار كه حتي شهرستان هم نيست، در زمينه راه و راهسازي، سه برابر طبس بودجه اختصاص داده شده است.

برخي از حضار نيز خواستار پيگيري مسئله از طريق توليت آستان قدس رضوي و آيت‌الله واعظ طبسي و همچنين تلاش براي حضور مسئولين بالا رتبه كشوري در طبس شدند.

برخي نيز خواستار دعوت از موافقان الحاق شده و اينكه افراد صاحب نظر و كارشناس نظرات خود را بيان كنند و وحدت در بين مردم ايجاد شود.