زمان : 25 Mehr 1384 - 01:34
شناسه : 453
بازدید : 1992
انتخاب استاندار جدید یزد باید با نظر مردم و رئیس جمهور صورت بگیرد انتخاب استاندار جدید یزد باید با نظر مردم و رئیس جمهور صورت بگیرد

انتخاب استاندار جدید یزد باید با نظر مردم و رئیس جمهور صورت بگیرد

مردم شریف و فهیم ایران در سوم تیر ماه ۸۴ با خلق حماسه ای دیگر کلید واژه های جدید و ارزشمندی را پیش روی همه دست اندرکاران و مسئولان نظام گذاشتند تا ضمن تبعیت و گرفتن رهنمود از آن خود را در مسیری قرار دهند که مرضی مردم به عنوان پشتوانه نظام اسلامی است .

۱ - مردم در سوم تیر ماه علیرغم حمایت و پشتیبانی دهها حزب و گروه سیاسی و صد ها شخصیت و چهره نخبه کشور از نامزد دیگر ریاست جمهوری به دکتر احمدی نژاد رای دادند و این یعنی عدم همسویی رای و نظر ملت در گزینش آن هم بالاترین مقام و مسئول دستگاه اجرایی کشور با گروهها و جناح های گوناگون سیاسی ... واقعیتی که بی توجهی به آن هر مسئول و مقام کشوری در هر رده ای که باشد را در سراشیبی سقوط قرار خواهد داد .

۲ - درست است که در تعیین و گزینش تمام دست اندرکاران نظام مردم به طور مستقیم دخالت ندارند اما این به آن معنا نیست که مسئولان و مخصوصا وزرا نوع انتخاب دست اندرکاران در حوزه مسئولیت خود را در مسیری مخالف و مغایر با خواست و نظر مردم قرار بدهند که حدوث چنین اتفاقی بدون شک روند فعالیت دولت و اجرای برنامه های رئیس جمهور محترم که ملت بر مبنای آن به ایشان رای داده است را با کندی مواجه خواهد نمود و در نهایت باعث افت موقعیت و محبوبیت دولت بین ملت خواهد شد .

با توجه به واقعیتی که گفته آمد و با عنایت به انتخاب استاندار یزد که این روز ها ظاهرا با چالش هایی مواجه شده است و احتمالا گروههایی برای جا انداختن شخص بخصوصی به تلاش و تکاپو برخاسته اند جا دارد وزیر محترم کشور نظر و خواست مردم شریف یزد را در این گزینش حساس مورد توجه قرار داده و علیرغم در خواست های جناحی و گروهی موجود صرفا به آن به عنوان اصل تعیین کننده ای که وجود دولت فعلی نیز در گرو ان است عمل نمایند .

استاد عاصی غیر از این که مسئول ستاد دکتر احمدی نژاد بوده است در استان یزد از وجهه و شخصیت مطلوبی برخوردار است . همه او را به عنوان شخصیتی ساده زیست ِ امانتدار و صادق در مسئولیت و دوستدار و خادم ملت می شناسند که مجموعه این خصوصیات در سایر افراد و گزینه های مطرح جمع نشده و وجود ندارد . وقتی چنین شخصیتی با اصرار عمومی مردم و خانواده های معزز شهدا و جانبازان و معتمدین و شخصیت های روحانی استان قبول دار پذیرش این مسئولیت می شود چنانچه به هر دلیل زمینه برای کنار کشیدن و مخالفت ایشان فراهم شود و در نتیجه گزینه ای غیر از ایشان عهده دار استانداری یزد بشود بی تردید حرکت و انتخابی بر خلاف رای و نظر مردم و همین طور ریاست محترم جمهور انجام گرفته است ... آیا هیچ فکر کرده ایم انتخاب شخصی غیر از استاد عاصی برای منصب استانداری یزد چه تبعاتی در میان مردم خواهد داشت ؟ آیا در آغاز فعالیت دولتی که فکر و ذکر خود را بر اجرای خواست ها و مطالبات مردم گذاشته است انتخاب شخصی غیر از کسی که مردم یزد با جان و دل خواهان او هستند رو در رویی با مردم نیست و آیا چنین گزینشی آن هم در ابتدای راه دولت فعلی باعث افت اعتبار برای دولت نخواهد شد .. آیا کسانی که امروز تلاش می کنند افرادی غیر از عاصی استانداری یزد را تحویل بگیرند خود فردا این گزینش را چماقی بر سر دولت نخواهند کرد که حالا دیدید حرف هایی که رئیس جمهور می زد همه شعار بوده است و در صحنه عمل نمی توان بر مراد ملت حرکت کرد !!!

با توجه به این که خلال روز های گذشته به دلیل تاخیر در انتخاب استاندار یزد این موضوع به عنوان بحث اصلی مردم یزد مورد دقت و مداقه واقع شده و در این روند استاد عاصی به عنوان گزینه اول و آخر در اذهان مردم یزد نشسته است معلوم است انتخاب فردی دیگر هرکس که باشد تا چه اندازه موجبات یاس و سر خوردگی مردم را فراهم خواهد آورد ... و این موضوعی است که توجه به آن برای دولتی که با هر انتخاب خود مورد داوری مردم واقع می شود از نان شب هم واجب تر است ..

مردم با انتخاب دکتر احمدی نژاد صد را گرفتند تا نود هم در دست و پیش رویشان باشد .. حضور احمدی نژاد با خوی و خصلت های نیکویی که دارد زیر مجموعه ای بر همین سیاق را می طلبد که استاد عاصی مصداق بارز آن است ..

سيد حسين طاهري