زمان : 02 Mehr 1384 - 23:36
شناسه : 352
بازدید : 1666
حجت الاسلام یحیی زاده : دین اسلام برای آموزش مهارتهای زندگی دینی برنامه های جامعی دارد حجت الاسلام یحیی زاده : دین اسلام برای آموزش مهارتهای زندگی دینی برنامه های جامعی دارد

 
حجت الاسلام یحیی زاده : دین اسلام برای آموزش مهارتهای زندگی دینی برنامه های جامعی دارد
حجت الاسلام یحیی زاده عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بهتر است آموزش مهارتهای دینی توسط بخشهای غیر دولتی صورت گیرد، گفت: برای آموزش مهارتهای زندگی دینی برنامه های جامع و کاملی در دین مبین اسلام پیش بینی شده است .
حجت الاسلام سید جلال یحیی زاده  در گفتگو با "مهر" گفت : چندان مناسب نیست که آموزش مهارتهای زندگی دینی بصورت بخشنامه ای و دولتی انجام شود، بلکه بهتر است این آموزش در برنامه بخشهای غیر دولتی قرار گیرد .

وی افزود : دین ما که در همه زمینه ها، برنامه ها و سیاست گذاریهای جامعی دارد، در زمینه آموزش مهارتهای زندگی دینی هم برنامه هایی در دین اسلام وجود دارد که در این برنامه ها ذکر شده است یک انسان کامل ملزم خواهد بود مهارتهای زندگی دینی را بیاموزد .

وی در ادامه تصریح کرد: آموزش این مهارتها به شکل دولتی و بخشنامه ای چندان مناسب نیست، بلکه بهتر است این آموزشها بصورت غیر دولتی انجام شود .

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد مسئولان این عرصه گفت: حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات و تشکلهای دینی که ریشه های تاریخی دیرینه ای در جامعه دارند می توانند این آموزش را صورت دهند .

وی در ادامه افزود: در عین حال دستگاههای مربوط هم می توانند از این طرح حمایتهای لازم را به عمل آورند تا با بهره گیری از امکانات موجود نتایج مطلوب حاصل شود .

حجت الاسلام یحیی زاده تریبونهای نماز جمعه را نیزدر این زمینه بسیار مؤثر دانست و گفت: تریبونهای نماز جمعه در سیاست گذاریها و تبلیغات کلامی بسیار مؤثر هستند .

وی با اشاره به اینکه زمینه های اجتماعی لازم برای این آموزش فراهم است، گفت : آموزه های خالص دینی باید توسط کارشناسان و اهل فن ارائه شوند، چرا که مردم آمادگی لازم برای دریافت این آموزه ها را دارند .

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به تعمق آموزه های دینی اشاره کرد و یادآورشد: ارائه الگوهای موفق، کامل و جامع از طریق رسانه های ملی و تبلیغ این الگوها بواسطه رسانه ها می تواند به تعمیق آموزه های دینی در رفتارنسلهای آینده کمک کند .