زمان : 26 Ordibehesht 1404 - 08:17
شناسه : 213557
بازدید : 2532
اقدام نوآورانه؟ این تیترها را چه کسی انتخاب می کند؟ اقدام نوآورانه؟ این تیترها را چه کسی انتخاب می کند؟ یزدفردا: آقای استاندار اقدام نوآورانه و البته شجاعانه آن است که دستور دهید شوآف متوقف و اطلاع رسانی صحیح الگو شود !

یزدفردا – به قلم سردبیر:

در آستانه روز روابط عمومی، خبرهایی منتشر شده مبنی بر اینکه استاندار یزد خواستار دریافت نظر مشورتی هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان، پیش از انتصاب مسئولان روابط عمومی ادارات شده است. خبری که روابط عمومی استانداری با تیتر پرطمطراقی از آن به‌عنوان “اقدامی نوآورانه و الگویی در کشور” یاد کرده است!

اما آنچه مردم و افکار عمومی در واقعیت می‌بینند، تبدیل شدن روابط عمومی‌ها به ابزار تبلیغاتی مدیران است. امروز تقریباً هر مدیری که در کوچه، خیابان یا جلسات دیده می‌شود، یک نفر دوربین‌به‌دست او را همراهی می‌کند و میکروفن بی‌سیمی که معمولاً بلاگرها استفاده می‌کنند، به یقه یا جیب او نصب شده است!

از سوی دیگر، رسمی که متأسفانه در دوران دولت سیزدهم با وجود تمام شعارهای ساده‌زیستی و مردمی بودن در یزد پایه‌گذاری شد، تخصیص مبلمان و فضای اداری مجزا در کنار دفاتر مدیران یا برخی ساختمان‌های استانداری است؛ جایی که مدیران، مانند ملایان مکتب‌خانه بر صدر می‌نشینند و سایر مدیران، ارباب‌رجوع‌ها یا مردم در دو سوی اتاق‌ها به سبک تشریفات رسمی وزارت خارجه جای می‌گیرند!

نتیجه اغلب این دیدارها نیز به‌جای گزارش‌های مفید و روشنگرانه، تنها به چند عکس و متنی مبهم و نامفهوم ختم می‌شود. مثلاً در نشست اخیر کارگروه آرد و نان با حضور استاندار، که در پی اعتصاب نانوایان یزدی برگزار شد، صفحه رسمی استانداری تنها به انتشار پنج عکس و دو خط توضیح کلی بسنده کرده است؛ در حالی که انتظار می‌رفت روابط عمومی به‌روشنی اطلاع‌رسانی کند که چه تصمیماتی اتخاذ شده، مسئول اجرا کیست و زمان‌بندی آن چگونه خواهد بود.

این شیوه گزارش‌دهی مبهم، تنها به همین مورد محدود نمی‌شود؛ دیدار مدیرعامل تأمین اجتماعی با استاندار یا بسیاری از جلسات معاونان استانداری نیز به همین سبک برگزار و پوشش داده می‌شود.

متأسفانه این “تب تشریفات” به دفاتر برخی نمایندگان مجلس و مدیران کل استان نیز سرایت کرده و چهره‌ای فرمایشی و غیرشفاف از جلسات و تصمیمات به نمایش گذاشته است.

انتظار می‌رود در دولت مسعود پزشکیان که وعده شکستن بسیاری از پروتکل‌های زائد را داده است، استاندار یزد نیز به‌عنوان مدیری مردمی و آزاده ی جنگ تحمیلی ، با این رویه غلط خداحافظی کند و به روابط عمومی‌ها مأموریت دهد به‌جای تبلیغ مدیران، به اطلاع‌رسانی شفاف، استاندارد و واقعی از تصمیمات و پیگیری مطالبات مردم بپردازند و صدای افکار عمومی را به گوش مدیران برسانند.