زمان : 30 Dey 1403 - 07:42
شناسه : 208458
بازدید : 1064
«مدیریت افکار عمومی» به بازار کتاب آمد «مدیریت افکار عمومی» به بازار کتاب آمد یزدفردا: «مدیریت افکار عمومی» توسط انتشارات نسل روشن به بازار کتاب آمد.

به گزارش یزدفردا: ادوارد لوییس جیمز برنیز، معروف به مرد نامرئی دستکاری افکار عمومی، بنیانگذار و پیشرو در زمینه روابط عمومی و پروپاگاندا است. تا جایی که وی را پدر «روابط عمومی» می دانند.

نام وی توسط مجله لایف به عنوان یکی از ۱۰۰ نفر تأثیرگذار آمریکایی در قرن بیستم قرار گرفته است. از جمله مهم ترین کارهای او، عادی‌سازی و گسترش سیگار کشیدن زنان و نام‌گذاری آن با برند فمینیسم «مشعل آزادی»، همکاری وی با آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) برای سرنگونی دولت دموکراتیک گواتمالا را می‌توان نام برد.

او با شرکت‌های بزرگ و با آژانس‌های دولتی، سیاستمداران و سازمان‌های مختلف آمریکایی همکاری می‌کرد. از بین تعداد زیادی از کتاب‌های وی مدیریت افکار عمومی (کتاب حاضر) و پروپاگاندا به عنوان تلاش‌های اولیه برای تعریف و نظام مند کردن حوزه روابط عمومی مطرح شده است.

او به گفته گوستاو لوبون، ویلفرد تروتر، والتر لیپمن، و دایی خود زیگموند فروید، توده ها را غیرمنطقی و تحت تاثیر رفتار گله ای می دانست. که کارشناسان ماهر می توانند با استفاده از روانشناسی توده و روانکاوی به جهت دلخواه منحرف کنند.

این کتاب با ترجمه سعیدمحمدی کاوند، مرتضی واعظی دهنوی و محمد شاداب مهر در ۲۵۵ صفحه و با قیمت ۲۹۵ هزار تومان عرضه شده است.