به گزارش یزدفردا: محمد رضا پاکدل با اشاره به اقدامات شورای اسلامی شهر و حمایتهای استاندار محترم در راستای اجرای طرحی با هدف بهبود وضعیت معیشت مردم در شهر یزد گفت: با مداخله جدی سازمانهای ذیربط از جمله شهرداری، پروژهای تحت عنوان شبکه میادین تنظیم بازار در شهر یزد کلید خورده که این پروژه را میتوان راهحلی ریشهای برای بهبود معیشت و کنترل قیمت اقلامی همچون میوه در استان یزد دانست.
سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل و فرآوردههای کشاورزی شهرداری یزد افزود: گامهای اولیه این پروژه در ماههای اخیر برداشته شده و در این پروژه قرار است مراکزی با طراحی، فضا و دکوراتیو کاملاً یکسان در چهار گروه کالایی میوه و ترهبار، لبنیات، غلات و حبوبات و بهطور کلی ۵۰ قلم کالای تخصصی، اساسی و پرمصرف با شرایط ویژهای به شهروندان یزدی عرضه شود.
وی تصریح کرد: شرایط ویژه عرضه اقلام در این میادین شامل عرضه کالا باقیمت عمده است بدین صورت که کالا بهصورت خردهفروشی و با اعمال تخفیفات ویژه برای شهروندان به فروش میرسد که این اتفاق با رایزنی شهرداری با تولیدکنندگان داخل و خارج از استان امکانپذیر است.
پاکدل با اشاره به هدف ایجاد شبکه میادین میوه و ترهبار در استان یزد اظهار کرد: هدف اصلی این پروژه ایجاد یک شبکه تخصصی برای تنظیم بازار در سطح شهرستان یزد است که در مراحل بعدی امکان گسترش آن به سایر نقاط استان نیز وجود دارد که علاوه بر این برنامههایی برای ایجاد سامانههای الکترونیکی و خرید اینترنتی در نظر گرفته شده است تا دسترسی مردم به کالاها تسهیل شود.
وی عنوان کرد: همچنین با اجرای این طرح و احداث یک بستر نرمافزاری واحد تلاش میشود تا اقلام و قیمتها کنترل و هرزمان که بازار در یکی از اقلام مثلاً گوشت قرمز و... دچار نوسان شد این شبکه تنظیم بازار بتواند با مداخلات خود با کمترین قیمت، کالای مورد نیاز مردم را تأمین کند.
وی گفت: همچنان در تلاش هستیم تا دسترسی عموم مردم به این شبکه با بهترین شکل انجام شود و با نگاه محلهمحوری و تمرکز بر روی مراکز مختلف شهری پراکندگی مطلوبی برای شبکههای میادین تنظیم بازار در شهر یزد برای دسترسی آسانتر شهروندان داشته باشیم.
پاکدل تصریح کرد: یکی دیگر از برنامههای این پروژه استفاده از ظرفیت سامانه یزد من و فعالکردن کارتهای شهروندی و اعتباری برای شهروندان یزدی و ایجاد بستر شبکههای فروش اینترنتی است.
پاکدل افزود: همچنین در حوزههای مختلف با استفاده از ظرفیت تمام افراد توانمند چه در داخل و چه در خارج از استان برای مدیریت بازار استفاده خواهد شد.
وی گفت: این طرح بهصورت مرحلهای اجرا خواهد شد که در فاز اول آن سهنقطه از شهر برای افتتاح فروشگاههای تنظیم بازار تا پایان سال ۱۴۰۳ هدفگذاری شده است.
پاکدل ادامه داد: با مداخله شهرداری در تأمین و واردکردن کالا تأثیر عمیقی در گروههای کالایی مختلف خواهد گذاشت که بهعنوان نمونه اجرای این پروژه در بازار میوه حداقل بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش قیمت در مراکز نسبت به سطح شهر ایجاد میکند که با این کاهش، قیمت عمومی میوه در سطح شهر نیز میتواند تحتالشعاع قرار بگیرد.