زمان : 27 Mehr 1403 - 11:51
شناسه : 201490
بازدید : 578
آیین نکوداشت فرخی یزدی، شاعر لب دوخته ی ایران آیین نکوداشت فرخی یزدی، شاعر لب دوخته ی ایران یزدفردا: آیین پاسداشت میرزا محمد فرخی یزدی، شاعر آزاداندیش یزدی برگزار شد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومي سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد  آیین پاسداشت میرزا محمد فرخی یزدی، شاعر آزاداندیش یزدی  و پیشگام در تحول غزل‌سرایی در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد .

این برنامه  با هدف گرامیداشت فعالیت‌ها و دستاوردهای این شخصیت بزرگ و تاثیرگذار در تاریخ ادبیات کشور برپاشد.

میرزا محمد فرخی نه تنها به عنوان شاعر و نویسنده برجسته شناخته می‌شود، بلکه به عنوان صاحب امتیاز روزنامه‌های مختلف نیز در عرصه مطبوعات فعالیت داشته و در هفتمین دوره مجلس شورای ملی به نمایندگی از مردم یزد خدمت کرده است.

امسال، با فرارسیدن هشتاد و پنجمین سالگرد شهادت این مرد بزرگ، مراسمی با حضور فرهیختگان و اهالی شعر و ادب استان برگزار شد. 

در این مراسم، افرادی مانند دکتر جعفری و دکتر محمدی و استاندار محترم یزد دکتر بابایی به ایراد سخن  پرداختند و این رویداد  را فرصتی ارزشمند برای تبادل نظر و گرامیداشت یاد و خاطره این شاعر بزرگ دانستند.

لازم به توضیح است که این برنامه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،  سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، باغ موزه قصر و خانه موزه فرخی یزدی برگزار گردید .