زمان : 31 Tir 1403 - 16:31
شناسه : 197627
بازدید : 2603
یزد میزبان وزرا و سفرای مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد: یزد میزبان وزرا و سفرای مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی یزدفردا: معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد از برگزاری اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) با حضور وزرا و سفرای عضو این کشورها در شهر تاریخی یزد خبرداد.

به گزارش یزدفردا: محمد علی شاه‌حسینی در نشست با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد و مدیران اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اظهار کرد: در سال‌ گذشته خوشبختانه ارتباطات تجاری اتاق‌های بازرگانی کشور مورد توجه بوده است و از این رو تلاش کردیم ارتباطات بین‌المللی اتاق مورد توجه قرار گیرد و سعی می‌کنیم میزهای مشترک بین شهرهای آسیایی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سعی کردیم برای برگزاری اجلاسی بین‌المللی در این سطح آمادگی پیدا کرده و رشدی برای اتاق ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: هیأت‌های مهمی از اتاق‌های مجمع آسیایی در این اجلاس مهمان یزد خواهند بود و فضای تجاری، اقتصادی و بین المللی شهر را تغییر خواهند داد.

شایان به ذکر است، مجمع گفتگوی همکاری آسیا Asia cooperation dialogue با هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و هم اینک ۳۵ کشور در آن عضویت دارند.

ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است.