زمان : 22 Tir 1403 - 14:30
شناسه : 197394
بازدید : 3302
همایش شیر خوارگان حسینی در امامزاده عبدالله بافق برگزار شد همایش شیر خوارگان حسینی در امامزاده عبدالله بافق برگزار شد یزدفردا: همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر ایران در نخستین جمعه ماه محرم در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرستان بافق برگزار شد.

به گزارش یزدفردا: همایش شیرخوارگان حسینی صبح امروز همزمان با سراسر کشور به همت هئیت رزمندگان اسلام بافق پس از اهدای لباس‌های سبز به کودکان و شیرخوارگان در صحن متبرک امامزاده عبدالله بافق برگزار شد.

در این مراسم که امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان حضور داشتند، امام جمعه بافق به تبیین واقعه عاشورا و شخصیت و منزلت حضرت علی اصغر (ع) پرداخت و حضور مادران و نوزادان در این همایش را نشان از عشق و ارادت به خاندان اهل بیت دانست.

در این مراسم مادران، شیرخوارگان خود را با لباس سبز و سربندهای قرمز به همراه آورده بودند تا به یاد شهادت حضرت علی اصغر(ع)، طفل شش ماهه امام حسین (ع) به سوگ بنشینند و با قرائت سوگند نامه، شیرخوارگان خود را نذر آخرین ذخیره الهی حضرت صاحب الزمان (عج) کردند.

مداحی توسط یکی از مداحان اهل بیت حسینی در وصف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با مرثیه سرایی و لالایی خوانی برای اباعبدالله الحسین (ع) از برنامه‌های این همایش بود.

این همایش همزمان در ۱۵ نقطه بافق و روستاهای این شهرستان برگزار شد.