بسم الله الرحمن الرحیم
مهندس علی نوربالا :اخیرا برخی مدعیان اصلاح طلبی در پاسخ نامه استاد آزاده حاج محمدضا شایق ، رعایت حداقل ادب را ننموده و ایشان را به عناوینی سخیف متهم نموده اند. هرچند این موضوع بسیار جای تاسف دارد که زعمای مدعی اصلاحات ترجیح داده اند تا کسی را با حداقل سابقه علمی در مسائل مذهبی به میدان آورند تا مقام علمی و معنوی کسی را به خاكستر بازيهاي سياسي مكدر كنند که بیش از 30 سال از عمر خود را صرف کسب علوم و معارف دینی و نشر و تبیین آنها نموده و از اعظم اساتید علوم قرآن و حدیث و وزنه های علمی و فرهنگی استان به شمار میرود و جای تاسف بیشتر از اینکه جامعه مذهبی استان در قبال این بی ادبی و گستاخی در غفلت بسر میبرد و هنوز پاسخ شایسته ای به این مدعیان نداده است.
اینجانب بنا به وظیفه شرعی و در مقام سپاس از آن استاد گرانقدر بر خود لازم دانستم که بعنوان یک متخصص علوم رایانه ـ که به توفیق الهی سالیانی را از دریای معنوی تفسیر قرآن کسب فیض نموده است ـ مطالبی را به عرض برسانم :
1) در حوزه علوم مهندسی ، بویژه رشته های چون الکترونیک و کامپیوتر ، متداولترین راه تحقیق پیرامون یک مطلب علمی ، جستجو در اینترنت و استفاده از مقالات علمی مندرج در سایتهای معتبر و ترجمه آنها می باشد. چرا که این علوم پیوسته در حال پیشرفت هستند و تازه های آنها در سایتهای علمی مرجع در دسترس علاقمندان قرار می گیرد.
لکن در حوزه علوم قرآن و حدیث ، شاید مراجعه به ترجمه متون اسلامی برای متخصصین امر تا حدی راهگشا باشد اما برای افراد مبتدی نه تنها مثمر ثمر نیست بلکه چه بسا بر حیرت و سردرگمی آنها نیز بیفزاید. بعنوان مثال کلمات "رحمن" و "رحیم" در آیه شریفه "بسم الله الرحمن الرحیم" را اکثر مترجمین "بخشنده" و "مهربان" ترجمه نموده اند در حالیکه بنا به نظر علامه طباطبایی (رضوان الله علیه) "رحمن" یعنی "کثیر الرحمه" یا کسی که عموم موجودات و انسانها اعم از مومن و کافر از رحمت و نعمت او بهرمندند و "رحیم" یعنی "دائم الرحمه" یا کسی که رحمت دائمی دارد و این بمعنای آنست که فقط مومنین آنهم در عالم فنا ناپذیر آخرت از رحمت و نعمت دائمی او بهرمندند.(ر.ک.ترجمه تفسیر المیزان.جلو اول.صفحه 30)
و بهمین جهت است که باب تفسیر و شرح در مورد قرآن و سایر متون وارد شده از ائمه اطهار(علیهم السلام) به ویژه نهج البلاغه به روی مشتاقان گشوده شده است. بنابراین بسیار کوته فکریست که کسی بخواهد به استناد ترجمه های حدیث و روایت ، مقام رفیع علمی یک استاد مسلم قرآن و حدیث را زیر سوال ببرد.
2) استاد شهید مرتضی مطهری در کتاب جاذبه و دافعه علی (علیه السلام) ملاکهایی را برای شناخت افراد و شخصیتهای مهم ارائه نموده اند که یکی از آنها بررسی احوالات دوستان و دشمنان آن شخصیت در زمان حیات او می باشد. شاید با همین زمینه ، استاد گرانقدر ما ، اصلاح طلبان را توصیه نموده اند که جهت گیری مواضع خود در قبال دولت دکتر احمدی نژاد را با مواضع دوستان و دشمنان دین خدا در قبال آن دولت مقایسه کنند و بنگرند که آنها به واقع در کدامین سوی جبهه حق و باطل قرار گرفته اند و بیاد داشته باشند که "ان الله جامع المنافقین و الکافرین فی جهنم جمیعا"
3) و سخن آخر اینکه ریشه همه این مباحث به استقبال پرشور مردم ایران از رئیس جمهور مکتبی در سفرهای استانی بر می گردد تا جائیکه اواخر سال 1387 یکی از روزنامه های مدعی اصلاحات ، این استقبال و حرکت پرشور مردمی را وقیحانه به حرکت دلفینهای گرسنه بسوی مربی خود برای دریافت غذا تشبیه نمود.
جا دارد حضرات مدعی اصلاح طلبی بجای ایجاد جنگ روانی ، سعی کنند تا پاسخگوی بی توجهی هایشان به احکام و ارزشهای الهی و نیز معیشت مردم و همچنین بی کفایتی هایشان در برابر دشمنان ملت ایران به ویژه در حراست از دستاوردهای هسته ای دانشمندان عزیزمان باشند و بدانند که استفاده ابزاری از جایگاه دین برای رسیدن به مقاصد سیاسی محکوم به شکست است چرا که "ولا یحیق المکر السیء الا باهله"
والسلام علی عباد الله الصالحین