یزدفردا "تعداد زیادی تحقیق نشان می دهد که چقدر نام شما می تواند بر موفقیت در زندگی شما تأثیر بگذارد ، از استخدام شما گرفته تا عادات خرج کردن.
ما به تحقیق نگاهی انداختیم و برخی از یافته های شگفت آور را در زیر ذکر می کنیم.
مگی ژانگ به نسخه قبلی این مقاله کمک کرده است.
در یک تحقیق در دانشگاه نیویورک ، محققان دریافتند که افرادی که اسامی ساده تر دارند اغلب دارای موقعیت های بالاتر در محل کار هستند. یکی از روانشناسان ، آدام آلتر ، به Wired توضیح می دهد : "وقتی بتوانیم یک قسمت از اطلاعات را راحت تر پردازش کنیم ، وقتی درک آن راحت تر باشد ، بیشتر دوست داریم آن را دوست داشته باشیم." در مطالعه دیگری ، آلتر همچنین دریافت که شرکت هایی با اسامی ساده تر و نمادهای تیک تمایل به عملکرد بهتر در بورس کالا دارند.
در یک تحقیق در دانشگاه مارکت ، محققان شواهدی یافتند که نشان می دهد نام هایی که به عنوان کمترین ویژگی های منحصر به فرد مشاهده می شدند ، بیشتر دوست داشتند. افراد با نامهای معمولی احتمالاً استخدام می شدند و افراد با نامهای نادر نیز کمترین استخدام را داشتند. این بدان معناست که جیمز ، مریم ، جان و پاتریشیا جهان شانس دارند .
یک مطالعه در سال 2009 در دانشگاه Shippensburg نشان داد که بین محبوبیت نام اول شخص و رفتارهای جنایی نوجوانان رابطه قوی وجود دارد. محققان دریافتند که ، صرف نظر از نژاد ، جوانان با نامهای غیرمجاز بیشتر احتمال دارد که به فعالیت جنایی بپردازند. این یافته ها بدیهی است که نشان نمی دهد که نامهای غیر معمول باعث این رفتار شده اند ، بلکه فقط بین این دو رابطه پیوند دارند. و جستجوگران تحقیق نظریه هایی در مورد یافته های خود دارند. آنها در بیانیه ای از ناشر ژورنال می نویسند: "نوجوانان با نامهای غیرمجاز ممکن است بیشتر مستعد جرم شوند زیرا با همسالان خود متفاوت رفتار می شوند و ایجاد روابط را برای آنها دشوار می کند." "نوجوانان با نامهای غیرمجاز نیز ممکن است عمل کنند زیرا آنها نام آنها را دوست ندارند."
در یک مطالعه که توسط آتلانتیک استناد شده است ، اسامی با صدای سفید مانند امیلی والش و گرگ بیکر نزدیک به 50٪ تماس بیشتر از کاندیداها با نام های سیاه صدا مانند Lakisha Washington و Jamal Jones دریافت کرده اند. محققان مشخص كردند كه داشتن نامی سفیدپوست به اندازه هشت سال سابقه كار ارزش دارد .
برای مطالعه ای که در «بررسی اقتصاد آموزش» منتشر شده است ، محققان رابطه بین جایگاه الفبای بیش از 90،000 نام خانوادگی دانش آموزان چک و شانس پذیرش آنها در مدارس رقابتی را بررسی کردند. آنها دریافتند که اگرچه دانشجویان با نام خانوادگی که الفبای آنها کم بود ، تمایل به گرفتن نمرات آزمون بالاتر در کل دارند ، در بین دانشجویانی که متقاضی دانشگاه شدند و در حاشیه پذیرش یا نبودن بودند ، افراد دارای نام خانوادگی نزدیک به دانشگاه بودند. بالای الفبای بیشتر احتمال پذیرش وجود داشت.
طبق یک مطالعه ، افراد دارای نام خانوادگی مانند Yardley یا Zabar ممکن است مستعد ابتلا به استراتژیهای تبلیغاتی مانند پیشنهادهای زمان محدود باشند. نویسندگان حدس می زنند که گذراندن دوران کودکی در انتهای تماس تلفنی ممکن است باعث شود شما بخواهید قبل از این که فرصت را از دست ندهید ، به پیشنهادهای خود بپردازید.
طبق تحقیقات منتشر شده در ژورنال اروپایی روانشناسی اجتماعی ، استفاده از یک واسطه میانه باعث افزایش درک مردم از ظرفیت و عملکرد معنوی شما می شود . در یک مطالعه از دانشجویان خواسته شد تا مقاله ای را با یکی از چهار سبک از نام نویسندگان ارائه دهند. نه تنها نویسندگان با سطح اولیه متوسط امتیازات برتر را دریافت کردند ، بلکه کسی که بیشترین ابتکارات را دارد ، دیوید FPR کلارک ، بهترین بررسی ها را دریافت کرد.
از آنجا که ما با نامهای خود شناسایی می کنیم ، چیزهایی را که شبیه آنها است ترجیح می دهیم. در یک مطالعه دانشگاه گنت ، محققان دریافتند که افراد به احتمال زیاد برای شرکتهایی که مطابق با اولیه خودشان باشند کار می کنند. به عنوان مثال ، برایان اینگبورگ ممکن است برای Business Insider کار کند. هرچه این ابتکارها کمیاب تر باشد ، افراد به احتمال زیاد برای شرکت هایی با نام های مشابه خود کار می کنند.
در یک مطالعه اروپایی ، محققان نام ها و رتبه های آلمانی را در شرکت ها مورد مطالعه قرار دادند. کسانی که دارای نام خانوادگی مانند کایزر ("امپراتور") یا کنیگ ("پادشاه") بودند در سمتهای مدیریتی بیشتری نسبت به کسانی که دارای نام خانوادگی بودند که به مشاغل رایج اشاره می کردند ، مانند کوچ ("آشپز") یا Bauer ("کشاورز"). . این می تواند نتیجه استدلال اشتراکی باشد ، یک نظریه روانشناختی نوعی تفکر را توصیف می کند که در آن افراد به طور خودکار احساسات و دانش قبلی را با کلمات یا عبارات مشابه پیوند می دهند.
برای مطالعه خود در سال 2005 ، دیوید فیگلیو ، استاد اقتصاد دانشگاه فلوریدا ، از سال 1996 تا 2000 در یكی از مناطق بزرگ مدرسه فلوریدا مطالعه كرد و دریافت كه پسرهایی كه اسامی آنها بیشتر به دختران داده می شود ، بیشتر در دوره راهنمایی گداخته شده و احتمالاً باعث مختل شدن همسالان خود می شوند. وی همچنین دریافت که مشکلات رفتاری آنها با افزایش مشکلات انضباطی و نمرات پایین آزمون مرتبط است.
طبق گفته The Atlantic (اقیانوس اطلس) ، در زمینه های مردسالاری مانند مهندسی و حقوق ، زنان با نامهای بی طرف جنسیت ممکن است موفق تر باشند. در یک مطالعه مشخص شد که زنانی با "نامهای مردانه" مانند لسلی ، یان یا کامرون تمایل دارند که در مشاغل قانونی موفق تر باشند.
در سال 2011 ، LinkedIn بیش از 100 میلیون پروفایل کاربر را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد تا دریابد کدام نام ها بیشتر با سمت مدیر عامل شرکت مرتبط هستند. نامهای رایج برای آقایان نام های کوتاه ، اغلب یک هجا مانند باب ، جک و بروس بود. یک متخصص نام گمانه زنی می کند که مردان قدرت ممکن است از اسم مستعار استفاده کنند تا احساس دوستی و باز بودن را ارائه دهند.
در همان مطالعه ، محققان LinkedIn دریافتند که رایج ترین اسامی مدیران عامل زن شامل Deborah ، سینتیا و کارولین است. براساس این گزارش ، بر خلاف مردان ، زنان ممکن است از اسامی کامل خود در تلاش برای حرفه ای کردن و حرفه گرا استفاده کنند.
منبع:https://www.businessinsider.com