زمان : 19 Tir 1403 - 10:44
شناسه : 136259
بازدید : 5696
حمایت دولت از تشکل های کارگری به منظور امنیت شغلی کارگران فرماندار بافق تاکید کرد: حمایت دولت از تشکل های کارگری به منظور امنیت شغلی کارگران

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ به مناسبت روز جهانی کارگر نشستی با حضور فرماندار بافق، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعضای شورای تعاون و تشکلهای کارگری بافق برگزار شد.
فرماندار بافق با اشاره به اینکه شهرستان بافق از لحاظ اجتماعی و دسته بندی مشاغل یک شهرستان کارگری محسوب می شود، گفت: ۱۱هزار کارگر در کارگاه ها، کارخانجات و معادن شهرستان مشغول به کار و فعالیت هستند.
محمد زاده رحمانی افزود: با اشتغال ۱۱ هزار کارگر در کارخانجات و معادن شاهد پویایی در جوامع کارگری هستیم.
وی با اشاره به ایجاد و راه اندازی تشکل های صنفی کارگری در واحدهای صنعتی بیان کرد: تشکل ها و انجمن های صنفی برای پیگیری حق و حقوق کارگران و برنامه هایی که دولت و شهرستان دارد نقش مفیدی را ایفا می کنند.
زاده رحمانی تصریح کرد: دولت ضمن ایجاد اشتغال در شهرستان و توسعه صنایع جوار معدنی در بخش صنعت و معدن، صنایع غذایی در بخش کشاورزی و صنایع جوار ریلی در بخش راه آهن موظف به حفظ اشتغال و تامین امنیت شغلی کارگران است.
وی همچنین با بیان اینکه در سال گذشته تعدیل نیرو در شهرستان در حداقل ممکن بوده است خاطر نشان کرد: معوقات کارگری نیز در این سال کاهش یافته و روز به روز، تاریخ پرداخت به زمان مطلوب رسیده است.
فرماندار بافق عنوان کرد: از تشکل های کارگری شهرستان حمایت می کنیم و به طور مرتب در پیگیری و رفع مشکلات کارگران تلاش خواهیم کرد.