زمان : 26 Esfand 1395 - 17:00
شناسه : 134875
بازدید : 8008
 نظرات اعضای کمپین "اگر من عضو شورا بودم"در مورد خیابان قیام و بافت قدیم نظرات اعضای کمپین "اگر من عضو شورا بودم"در مورد خیابان قیام و بافت قدیم

مدیر یزدفردا:

یزدفردا در راستای ااطلاع رسانی بی واسطه به کسانی که قصد حضور در انتحابات شورای شهر را دارند ویا در حالمحاضر عضو شورای شهر یزد هستند این کمپین را راه اندازی ورده و در این راستا از تمام شهروندان درخواست اعلام نظر می کند و تنها مطالبی که توسط اعضا در گروه منعکس می شود باقی خواهد ماند از گذاستن مطالب تکراری و فروارد دیگرگروهها خود داری کنید و در پایان قرار نیست مدیران گروه در این گروه متکلم وحده باشند و انشالله تمام اعضا فعلی شورای شهر هم عضو خواهند شد (قدم بر چشم)

متاسفانه چون همه می خواهیم اینگونه شده است که برخلاف میلمان سرنوشت شهر و جامعه را به رای دیگران واگذار می کنیم و متاسفانه بدون در نظر گرفتن وظایف شورای شهر انتظاراتی را از شورا داریم و شوراییان هم برای رضایت رای دهندگان دست به همه کاری می زنند بدون اینکه بدانند وظایف انها بلاتکلیف مانده است!!!و به قولی به جای مشق شب تمرین خوشنویسی می کنند


تذکر"تعداد بالای عضو برای این گروه ملاک عمل ما نبوده و تعدادی از فرهیختگان و صاحب نظران و اعضای محترمی که قبلا یا در پست شهردار و شورا خدمت نموده اند دعوت شده تا ضمن استفاده از نظرات دوستان با نظرات مردم هم آشنایی بیشتر پیداکنند و در پایان هرروزط گزارشی از این گروه در یزدفردا منتشر خواهد شد انشالله بتوانیم شورای شهری را داشته باشیم که نظرات آنها با نظرات مردم همسو تر باشد

گزارشات تصویری دوستان هم در این گروه در بخش رودررو یزدفردا به صورت تصویری سئوال و انعکاس خواهد یافت 
پ
و هر آنچه که شما برای انتخاب افراد مفید برای شهرمان در نظر دارید تا چهارسال دیگر افسوس نخورید که اگر فلانی در شورای شهر بود شهر یزد غیر از امروز بود

 

from Mohamad reza

سلام.سال 95 سال خوش امد گویی به یزد نامگذاری شده  بودو فرصتی مناسب برای تشکیل جلسات متعدد و کارامد با تصمیمات تاریخ سازمثل ساماندهی خیابان قیام!!!!!

وقتی هم  یک توریست به یزد بیاید و برای دیدن اثار تاریخی و همچنین برای اقامت میخواهد به بافت تاریخی وارد شود متاسفانه اجبارا باید از خیابان سید گل سرخ که به همراه خیابان امام خمینی از مسیر های اصلی ورود به بافت تاریخی هستند عبور کند و آن وقت هست که توریست ها از وضع اسفالت خیابان سید گل سرخ و نما و زیبا سازی و نورپردازی دیوار قلعه های خیابان متوجه میشوند که یزدی ها چقدر به فکر توریست ها و البته ساکنان این مناطق هستند و این جلسات مسئولان چقدر خروجی های مهمی داشته که ابتدایی ترین نیاز یک خیابان توریست پذیر یعنی آسفالت مناسب در این جلسات دیده شده است

 

from وحید شیخ احمد صفاری (فرهمند)]

از وقتی که کار بر خراب سازی خیابان قیام شروع شد دیگر به گونه ای تعیین مسیر میکردم که از آن سوی نباشد.  چون میدانستم و دیده بودم که این اعضای شورای شهر نه تخصص آن را دارند و نه می توانند برنامه ریزی کنند که برای یک مسیری مثل خیابان قدیمی قیام که به سمت مراکز توریستی منتهی میشود طرحی را ارائه بدهند و دقیقا چنین شد.

دیشب به اجبار به آن سوی رفتم از میدان شاه که به خیابان قیام  پیچیدم بر آن همه بی تعهدی، بی وجدانی، خرابکاری، حیف و میل کردن سرمایه بیت المال و بدتر از آن به وجود اوردن طرحی بسیار دردسرساز و مضحک آه و افسوس از جان برخواست.

نمیدانم چرا مغازه داران آن مسیر هنگام انجام اینکار وقتی که اعضای شورا با ژست بر روی قسمت مورد کار مشغول قدم زدن و بازدید بزرگ منشانه  از طرح بودند بر آنان خرده نگرفتند و انان را مجبور به جلوگیری از چنین فضاحتی ننمودند.

اکنون چه مشکلی حل شده و یا چه  برنامه ای نوسازی  و یا بهینه سازی شد؟

ماشین های که در جایگاه وسط  به صورت نامنظم و کج و یک وری شده بر روی آن سکوی پرش پارک شده و ماشینهای دیگری که به صورت عکس و بالعکس از میان آن ماشین ها می آمدند و در محلی که به هم می رسیدند و مجبور بودند که از آن شیب سنگر سازی شده پایین بیاییند تا راه باز شود اما پایین آمدن همان و عدم فضای مناسب برای دور زدن در فضای  کم عرض پایین  و برخورد تند تند ماشین ها بر سنگ جدول جوی که از شیب  پایین  آمده بودند و نفرین و حرفهای زننده ای که نثار عوامل می کردند در این ایام نزدیک عید بسیار صحنه های اسفناک  و زشتی را چه از لحاظ زیبایی شهری و چه از لحاظ  کنترل شهروندان در بیان نکردن بعضی اصطلاحات  زشت و نامناسب که البته اگر هر کسی به جای آنها  بود حق هم داشت اصلا شهری مناسب برای پذیرا شدن غیر  یزدایان و مسافران نیست.

 

من اگر عضو شورای بعدی باشم با پیگیری شورا  ابتدا این افتضاح  را جمع آوری و سپس با طرح شکایتی از تمامی اعضای شورا و عوامل دست اندرکار شهرداری از این خودسری نامناسب و حیف و میل اموال عمومی شهروندان یزد که یک شهر توریستی و اولین شهر خشتی جهان است و می باید که جهت عمران و زیبا سازی مناسب  و لازم هزینه میشد و نشد اقامه دعوا شود

و صد البته برای دور بعد اعضای شورا از طریق پیگیری رسانه ای فرمانداری و استانداری  و دفتر امام جمعه و صحبت و جمع آوری طومار و امضا نسبت به چنین اقدامی  به جد پیگیر میشوم تا اعضای فعلی شورا حتما محاکمه و جوابگو باشند

 

from aliheydari

در اینکه برخی از اعضای امروز شورای شهر بهتر بود جای دیگه ای خدمت میکردند شکی نیست ...

اما واقعیت اینه که ما عموم مردم سالیان گذشته برای شورای شهر ارزش قایل نبودیم و این جایگاه اصلا درک نشده بود . بیشتر این حرکت را حرکتی در حد شورای مدرسه تلقی میکردیم .

الانم درک جایگاه از سازندگی بیشتر چربش داره .

شورای اینده اگه خوب از کار در بیاد مدیون قیام و بعثتیم

from H Dehghan shiri

یک پیشنهاد

شورا باید باید در ابتدای کار خود به همه ی ارگانها و نهادها فراخوان زده ونظر آنها را در تمام امور شهری بخواهد و از آنها نظر کارشناسی بگیرد و قبل از اجرای هر پروژه با اعلام عمومی نظرخواهی نماید تا متخصصین نظر بدهند ومعایب ومحاسن آن مشخص وبا حضور اهل فن تصمیم قطعی گرفته شود

 

from حسین جلالی

ارادت ما به جنابعالی و تمام بازاریان همیشگی است سئوال اصلا ارتباطی به نظرات جنابعالی نداشت و سئوال کل است که شورای شهر و شهردار باید تمام جوانب کار را بسنجند  اینکه ما همه چیز را بر وفق مراد بازار بخواهیم ظلم در حق مردم است

 همانگونه که ما در تمام معابر خود حق را به سواره می دهیم و جایی برای کسانی که  پیاده هستند در نظر نمی گیریم درصورتی که اگر 270 محل پارک از خوروها گرفته شده شاید 2700 انسان به راختی بتوانند از انجا تردد کنند پس باید جمیع جهات  را در نظر گرفت

در تمام جلسان نماینده بازاریان بود نماینده  بقیه مردم که می خواهند از این فضا استفاده کنند کجا بودند و هیچ کس از حق انها دفاع نکرده است  به نظر حقیر  عجولانه تصمنیم گرفتن خود نوعی ظلم است  اگر قرار است که مسبب پیدا شود

چرا نگذاشتند طرح کامل اجرا شود وچرا یکشبه همه حامیان  طرح پشت طرح را خالی کردند البته هیچ کاری بدون عیب نمی توان یافت  و اگر این کار را انجام می دادند و شهرداری را مجبور به باز کردن قسمت پیاده رو برای ماشنها نمی گردند و بعد مشکلات طرح را باکمک بازریان و مردم حل می کردند  افتخارش برای یزد بود

و قطعا می توانستیم با همراهی شهرداری و بازاریان یک خاطره خوش مثل مسجد جامع را برای یزدی ها و گردشگران یزد رقم زنیم   و در پایان جناب شاهند به وظیفه خود به عنوان همراه بازاریان به نحو احسنت عمل کردند و گله از ایشان نیست خدا قوت

 

from yazd farda

قطعا نظرات جناب شاهنده با روحیه آزادمنشی که دارند نظراتی است که هم مردم و هم بازاریان تامین باشند و در جلسه شورای شهر با بازاریان  بیشتر جنبه تعاملی موضوع پیگیری شد و حتی ایشان نظریه ای دادند که اگر مقدور باشد خودشان بفرمایند  قطعا بحث مردم را هم شامل می شد  ولی بعضی از آقایان یک طرف قضیه را گرفته و طرف دیگر را ول کردهایم  در ایران ما  راهها تنها برای خودروها ساخته می شود و انسانها تنها اگر پلی جایی بود می توانند عبور و مرور کنند باید یک مقدار باید در مورد انسانها هم اندیشید و برای آنها در محیط شهری کاری کرد

 

from yazd farda

خوشبختانه برای اولین بار در شهر یزد، مطالعات طرح جامع حمل و نقل شهر یزد به عنوان سند توسعه بلند مدت سيستم حمل و نقل در سال 1386 و در زمان سومین دوره شورای اسلامی شهر یزد با قراردادی در 5 مرحله و 40 گزارش انجام شد. این مطالعات پس از بررسی کامل وضعیت ترافیکی شهر یزد و سایر موارد تاثیرگذار به ارائه طرح ها، راهكارها و سياست‌هاي مناسب و مؤثر در افق های كوتاه‌مدت (1390)، میان مدت (1395) و بلندمدت (1405) پرداخت و بدين‌ترتيب آينده بيست ساله حمل و نقل و ترافيك شهر یزد در این مطالعات ترسيم شد تا شهرداری و شورای اسلامی شهر پراکنده کاری نکنند و پروژه های ترافیکی شهر بصورت منسجم و با سیاست واحد انجام گیرد. همچنین این طرح در تاریخ 11/11/1389 در شورای ترافیک استان مصوب و پس از آن نیز در دفتر حمل و نقل و شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای وزارت کشور هم مصوب شد.

 

یکی از مهمترین بخش های این مطالعات مربوط به عابرین پیاده در شهر یزد است. گزارشی 101 صفحه ای که با بررسی دقیق و کارشناسانه وضعیت عابرین پیاده در شهر یزد، با نگاه توسعه حمل و نقل انسان محور و افزایش سهم پیاده روی به جای خودروهای شخصی به ارائه راهکارهای لازم پرداخته است.

 

در صفحه 78 از گزارش  5- ر-7- 1 (عابر پیاده) مطالعات فوق، معابر قيام، شهيدرجايي، بلوارامام زاده جعفر(ع) و خيابان امام خميني(ره) که در محدوده بافت مرکزی شهر یزد قراردارند، جهت احداث مسيرهاي ويژه تردد عابران پياده مورد بررسی قرار گرفتند. زیرا بيشترين ميزان تردد عابران پياده در شهر یزد در محدوده بافت مرکزی شهر یزد صورت گرفته و روزانه بيش از 20 هزار سفر با هدف خريد به آنها جذب مي شود

from vali hashemiyeh]

بنظرم اجرای طرح خیابان قیام با انگیزه خودنمایی بوده است و طرح جامع و کارشناسی شده ای نبوده است

 

from علی شاهنده]

اتفاقا خود میراث با اجرای این طرح مخالف بوده است.

نامه مخالفت میراث مبنی براینکه این اجرا یزد را در ثبت جهانی دچار مشکل می کند فردا خدمتتان ارایه می کنم

 

from yazd farda]

تحمیل نفرمایید  بفرمایید کاری است کارشناسی شده و اینگونه که شایع شده بدون بررسی و یکشبه انجام شده نبوده در اصفهان و پاریس هم و دیگر کشورها هم  طرح های مشابه انجام شده است و وقتی جناب دهقام از اساتید دانشکاه یزد از طرح دفاع می کنند  پس چرا سلیقه خودمان را ارجح تر از کارکارشناسی می دانیم   و همه از ابتدای راه اندازی کمپین به شوراییان می تازیم که شورا بدون تخصص    البته این هم می تواند سوالی باشد که باید جواب گرفت

from H Dehghan shiri]

دوستان عزیز

1ـ اولا شورا باید به تمام ارگانها و نهادها فراخوان داده و نظرات و طرحهای آنها را در مدیریت و عمران شهری بخواهد

2ـ  طرحهای ارسالی با حضور متخصصین و نمایندگان نهادها و ارگانهابراساس مواردی همچون حفظ بافت تاریخی و توسعه آن ، حفظ محیط زیست ، ناموزون نشدن چهره شهر ، ترافیک ، بحران آب وغیره الویت بندی واجرا شود

 

from H Dehghan shiri]

3ـ اما مهمترین کار شورا نظارت است چون کسانی که در شهرداری هستند همه با هم یا دوستند یا فامیل و محیط با آنهمه پول برای رانت وفساد بسیار مهیاست وباید افرادی البته صادق و دلسوز بر آنها و کارشان نظارت داشته باشد

 

from علی شاهنده

البته طرح حرم تا حرم هم بود که منجر به تخریب حدود یک دهم بافت تاریخی یزد می شد برای ساخت گورستان در جوار خیابان قیام.

که با همت دوستداران میراث تاریخی یزد منتفی شد

 

from yazd farda]

منظور ایشان طرح  امازاده جعفر است  که با بودجه ملی قرار بود اجرا شود  و نیمه کاره مانده است  البته این موارد را دوستان بزرگواری چون مهندس اولیاء نماینده پیشین یزد  در جریان کامل هستند  و کاش در مورد خیابان قبام هم بزرگواران وارد بخث می شدند تا حداقل اعضای کمپین  را  روشن تر از قبل نمایند

 

from Dr.Dehghan]

چند عمارت مسكوني در طرح تخريب ميشود

از مزاياي طرح و معايب طرح بفرماييد

البته تردد در محل دليل قانع كننده اي براي بررسي كارشناسانه نيست

 

from Dr.Dehghan]

از نظر اين حقير

تنها راهكار احياي بافت تاريخي بازگشت شهروندان به اين نقاط براي سكونت است...

و لازمه ي اين مهم

احترام به خواسته ي به حق شهروندان است

 

from Dr.Dehghan]

نميشه در منطقه صفاييه نشست و براي شهروندان بافت تاريخي تصميم گرفت و شعار حفظ آثار را داد

 

from Dr.Dehghan]

ايا انها حق ندارند وسيله نقليشونو تا منزل ببرند

اياانها حق ندارند تا از امكانات اوليه نظير خدمات اتش نشاني و اورژانس برخوردار باشند

 

from وحید شیخ احمد صفاری (فرهمند)]

بافت تاریخی ساختمان های بلند ندارد پس احتیاج به وسایل خاص آتش نشانی نیست. کافیست فقط از همان شیرهای آتش  نشانی برای اتصال به شلینگهای مخصوص نصب شود واقعا مشکل آتش سوزی را جوابگو ست

 

from H Dehghan shiri

دوست عزیز یک اشتباه تاریخی

مثلا ما می گفتیم باید روستاها آباد شود و وام دادیم اما می بینیم ویلا زیاد شد این طرح شما هم همان می شود

 

from امیر شیخعلیشاهی]

باید از تجربیات کشورهای مختلف برای احیای بافت های قدیمی استفاده بشه

 

from امیر شیخعلیشاهی

صرف گذاشتن شیر آتش نشانی و بردن ماشین دم در خونه قرار نیست مردم رو به بافت برگردونه

برطرف کردن کمبودها باعث حل مسائل نمیشن، شناختشون درک بهتری برای ارائه راهکار بهمون میدن

 

from H Dehghan shiri]

دوست عزیز من ارداتمند همه هستم و عقل کل هم نیستم اینگونه مسایل نیاز به یک عظم جمعی با حضور متخصصین داره مثلا خیلی از این مشکلات باید بصورت پروژه به دانشجو ها داده شود واز بین بهترین طرحها راهکار ارایه شود البته با نظر اساتید فن

 

from امیر شیخعلیشاهی

باید مطالعه دقیق صورت بگیره، کمبودها و نواقص شناخته بشن. نقاط ضعف و قوت معلوم بشه، نظرخواهی از ساکنین بشه، هدف ها دسته بندی بشن و برای هرکدوم راهکار داده بشه تا برآیند همه بشه احیای بافت.

همینطور نمیشه نسخه داده ولی میشه این پرسش رو مطرح کرد که اصلا تابحال احیای بافت برای مدیران مسئله بوده یا نه؟

چقدر مطالعات جدی در این زمینه شده؟

 

from H Dehghan shiri

دوستان شما نباید توقع داشته باشید که امکانات بافت قدیم مثل بافت جدید باشه چون محدودیتهایی دارد شما وقتی به کوه میروید مثل خانه امکانات راحتی نداره اما به آن عشق دارید وبخاطر همین به کوه میروید زندگی دربافت قدیمی هم لذتهای خاص خودش را دارد اما زحماتی هم دارد که باید به جان خرید بعضی از مشکلات را هم باید از قدیمی ها درس بگیریم واز تجربیات آنها به راه کار برسیم ببینیم در قدیم چه راهکاری برای مشکلات خود داشتند

 

from وحید شیخ احمد صفاری (فرهمند)]

اینها که ارگانهای همیشه دخیل در قضایا هستند

منظورم شیوه و متدی تازه تر بود

مثلا  پروژه های مهمی مثل همین دو مورد قیام و بافت تاریخی حداقل یکسال  قبل در روزنامه های محلی طرح و نظرات موافق و مخالف هم درج شود و سپس تصمیم گیری شود

 

from H Dehghan shiri

اما در مورد رفتن اورژانس به محله هایی قدیمی جدیدا اوراژانس تهران بخاطر مشکل ترافیک موتورهایی را خریداری کرده که تجهیزات اورژانسی خوبی دارد اگر اورژانس یزد چند عدد از این موتورها را داشته باشه مشکل اورژانس محله های قدیمی حل خواهد شد  در مورد آتشنشانی مشابه همین موتورها برای رسیدن آتشنشانها و تعبیه شیرهای پر فشار آب در مناطق مورد نیاز می تواند راهگشا باشد

 

from S.H. A

باعرض سلام خدمت بزرگواران بنده حقیر تصور میکنم هدف اصلی مسولین عزیز این هست که فقط به هر قیمت ممکن پروژه ای اجرا شود تا عده زیادی بتونن به یه نوایی برسن .تا کنون کدوم کار و پروژه بودن عیب وایراد  وکارشناسی شده انجام گرفته که این توقع ها را از مسولین دارید

 

from @ Libaykl علی بیکی

انچه در شهر لازم است

1- جانمایی پارکینگهای عمومی درسطح شهر

2- جانمایی جهت دفاتر خدماتی در مکانهاییکه جاپارک داشته باشد وبرای همساده ها مزاحمت نداشته باشد .

3- زیباسازی شهر با جلوگیری وبرخورد با مغازه ها  ومتخلفینی که پیاده روها را اشغال میکنند 4- جمع کردن تمام دست اندازها و فرهنگ سازی جهت ترافیک روان وبدون خسارت

5- واگداری خدمات نیابتی به ادارات پست و جلوگیری از  تردد های بیمورد در سطح شهر

6- توجه ویژه به همسان سازی معابر سطح شهر با روز  وبروز شدن انها

7- استفاده از دانش روز در شهر سازی 8- استفاده از نمای دمساز با شهر   وموارددیگر

 

from فاطمه

چقدر بد است وقتی فکر کنیم پیشرفت ما در پس رفت دیگران است . چرا بعضی ها فکر می کنند به هر قیمتی باید اعضای  شورای فعلی را پایین کشید یعنی این شورا همه اش بد عمل کرده و شما که برید تو شورا بهشت می سازید نه اینطوری ها هم نیست فکر نکنید دیگران گوشهایشان داراز است .

همین خیابان قیام اگر کامل پیاده رو اجرا شود می بینید چقدر برای کسبه خوب می شود مغازه ما طرف میدان است  بعد از پیاده رو کلی وضع  فروششمان بهتر شد حالا عده ای دارند چنان می کنند و به باد می دهند و فکر می کنند هیچ کس متوجه نیست هدف اصلی آنها چیست

خواهش می کنم کمی منطقی تر باشیم

 

from @ Libaykl علی بیکی

به نظر دوستان ایا برای شهر بیش از ششصد هزار نفری یزد  13 نفر بنشینند دور هم فکر کنند ایا درست است  ،؟ یادباید نظرات دیگران را هم شنید ومشورت گرفت

 

from N Tavakolian

بنظر من اگر صبوری کنیم واجازه بدهیم که برای پارکینگ فکری بشود واونجا فقط برای پیاده روی وخرید در بافت قدیمی باشد خیلی هم برای کسبه خوب خواهد شد.

 

from Seyedmorteza Sajad]

پیام :

 

مهمترین عامل موفقیت مدیران و کارشناسان امور شهری فارغ از رشته تحصیل شده تسلط و اشرافیت به قوانین و مقررات شهرسازی است

بیایید با فراگیری قوانین تخصصی شهرسازی امور مدیریت و هدایت شهری و کارشناسی های مربوطه را هر چه بیشتر تخصصی کنیم تا بدینوسیله از ورود افراد غیر متخصص به عرصه مدیریت و کارشناسی شهری جلوگیری نمایم

اتحادشهرسازان یزد

 

from حسین جلالی

بانشر  مطلب مهم از دکتر حميددهقان بنادكي

دكتراي مهندسي حمل و نقل و ترافيك

مدرس دانشگاه و مدير گروه ترافيك دانشگاه در رابطه با خیابان قیام  از اعضای فعال کمپین اگر عضو شورای شهر یزد بودم

در یزد باید قدردان مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد باشیم که بالاخره این اقدام را علیرغم تأخیری 5 ساله در دستور کار خود قرار داد و با جدیت در راستای اجرای آن گام برمی‌دارند. چرا که ايجاد گذر ويژه عابرپياده در معبر قيام و نوع تسهيلات پياده روي مورد استفاده در آن با توجه به نمونه هاي خارجي و داخلی مانند گذر معروف شانزليزه در پاريس يا گذر ويژه عابرپياده در معبر سپهسالار تهران كه بورس خريد و فروش كيف و كفش است بسيار مثبت و موثر به نظر مي رسد

 

اما در پایان، بیان چند نکته مهم و اساسی لازم و ضروری است:

شایسته تر بود که پیش از انجام هرگونه فعالیتی، مسئولین شهری با برگزاری جلساتی در بین بازاریان، ضمن نظرسنجی از آنها در خصوص زمان اجرای طرح، نقاط ضعف و قوت طرح، مسيرهاي جايگزين و تمامی مسائل مرتبط را بررسی و از آنها صمیمانه خواسته می شد که در راستای اجرای طرح مسئولین و تیم اجرایی را همراهی کنند و به نوعی مشارکت نمایند.

تجربه نشان داده است اکثر مواقعی که شهرداری یزد طرحی را آغاز نموده و بعد از آغاز عملیات به دنبال آزادسازی برای مسیرهای دسترسی بوده، با شکست مواجه شده و یا به اجبار چند برابر قیمت قبل را جهت تملک پرداخته است. به عنوان مثال می توان به میدان ابوذر، میدان شهدای محراب، تقاطع بلوار امام جعفرصادق (ع) با خیابان خاتم و ... اشاره نمود. لذا می بایست قبل از شروع عملیات مسیرهای جایگزین بطور کامل آزادسازی می شدند و در فضایی آرام تملک اراضی صورت می گرفت.

 

قبل از اجرای طرح طی مطالعاتی و با شبیه سازی به کمک نرم افزارهای خاص به بررسی وضعیت ترافیکی تقاطع های امیرچخماق و سیدمصطفی خمینی با طرح جدید پرداخته میشد و تمهیداتی در راستای جلوگیری از وقوع ترافیک و پس‌زدگی جریان ترافیک در دو تقاطع به خصوص در ایام پایانی سال و در ساعت اوج ترافیک اندیشیده شود.

لازم است با در نظر داشتن تمهيداتي، امكان تردد وسايل نقليه امدادی نظیر اورژانس، آتش نشانی در سطح معبر تامين گردد تا در موارد اضطراري مانند آتش سوزي و موارد درماني امكان دسترسي سريع به محدوده مياني معبر قيام برای خودروهای خاص ميسر گردد.

باید وجود پايانه حمل و نقل عمومی (مانند پایانه های شحنه و امام علی (ع)) در نزديكي معابر پياده راه نظیر خیابان قیام برای دسترسی هرچه راحت تر عابرین پیاده بررسي گردد.

حذف پارکینگ حاشیه ای در دو طرف معبر قیام که طولی در حدود 850 متر را داراست به منزله ی حذف حدود 300 جای پارک از حاشیه خیابان است. باید تدابیر لازم جهت تهیه پارکینگی با ظرفیت حداقل 300 خودرو در مسیر را اندیشید. همچنین می بایست به ورودی و خروجی پارکینگ ها نیز توجه ویژه شود که خودش می تواند باعث ایجاد گره های ترافیکی گردد.

بطور قطع و يقين کاهش ظرفیت خیابان قیام ناشی از کاهش عرض سواره رو و یا مسدود شدن این معبر در بلندمدت منجر به افزايش حجم تردد وسایل نقليه عبوري در معابر موازي مانند خيابان شهيدرجايي يا فهادان مي گردد، كه لازم است با فراهم آوردن تمهيداتي نسبت به افزايش ظرفيت اين معابر يا انحراف اين تقاضا پيش از رسيدن به دو انتهاي محور قيام اقدام گردد.

 

حميددهقان بنادكي

دكتراي مهندسي حمل و نقل و ترافيك

مدرس دانشگاه و مدير گروه ترافيك دانشگاه

 

from Seyedmorteza Sajad

سوال :

 

مبنای محاسبه #ارزش_معاملاتی در چه زمانی می باشد

 

الف- زمان تخلف

ب- زمان توقف عملیات ساختمانی توسط شهرداری

ج – زمان طرح موضوع در کمیسیون ماده 100

پاسخ :

 

بخشنامه شماره 2/34/3/1 /19095 ـ 19/11/1376  وزیر کشور

« بخشنامه به استانداران »

با توحه به سؤالات مطروحه از سوي برخي از شهرداريها و اعضاي محترم كميسيونهاي ماده صد قانون شهرداري ، در خصوص اين كه آيا ارزش معاملاتي زمان وقوع تخلف ، ملاك محاسبه جريمه از سوي كميسيونهاي ماده صد خواهد بود و يا ارزش معاملاتي روز دارايي ؛ لذا بدين وسيله اعلام مي دارد ، نظر به اينكه تعيين دقيق زمان وقوع تخلف ، خصوصاً در مورد ساختمانهاي قديمي كه بدون اخذ پروانه ساختماني از شهرداري و يا مغاير مفاد پروانه صادره ، احداث و به پايان رسيده و سالها مورد بهره برداري قرار گرفته است امكان پذير نمي باشد ؛ و از طرفي مطابق قسمت اخير تبصره “ يك ” ذيل ماده صد قانون شهرداري ، كه طي آن شهرداري موظف است به محض جلوگيري از عمليات ساختماني ( عدم تأييد عمليات و جلوگيري از صدور گواهي پايان ساختمان به منزله توقف روند تكويني موضوع و تعيين وضعيت ساختمان مي باشد ) ، ظرف يك هفته موضوع را در كميسيون ماده صد مطرح نمايد بنا بر اين ارزش معاملاتي زمان توقف عمليات ساختماني ( توقف چه به صورت فيزيكي ويا خودداري از تأييد و ارائه گواهي لازم ) و ارجاع موضوع به كميسيون ماده صد ، مي تواند ملاك محاسبه و تعيين جريمه از سوي اعضاي محترم كميسيون ماده صد باشد . مقتضي است دستور فرماييد ، مراتب جهت اقدام لازم به شهرداريهاي تابعه ابلاغ گردد .

 

دادنامه شماره 311 ـ 13/2/79 موضوعه پرونده كلاسه 78/1/1639 صادر گرديده ؛ و خواسته شاكي ابطال رأي كميسيون ماده صد طرف شكايت : شهرداري منطقه پنج شهرستان …

شاكي از اين جهت به رأي كميسيون معترض مي باشد كه ساختمان احداثي مورد تخلف در سال 60 ـ 61 بنا گرديده و علي القاعده مبناي كميسيون در تعيين جريمه ، مي بايستي طبق تعرفه همان زمان صورت گيرد و در همين راستا نيز نظر شهرداري مساعد بوده . با بررسي مندرجات دادخواست تقديمي و جوابيه شماره 2505 /4 مورخه 30/1/79 شهرداري … نهايتاً اعتراض نام برده با توجه به پاسخ استفتائيه به عمل آمده شهرداري تبريز از مقام معظم رهبري در خصوص زمان محاسبه جرايم تخلفات ساختماني مبني بر اين كه ملاك و ميزان در تعيين و محاسبه جريمه زمان تخلف است ، نه زمان طرح پرونده ؛ در كميسيونهاي ماده صد از اين حيث وارد است و حكم به ورود شكايت و نقض رأي معترض مبني بر تعيين جريمه و نيز متعاقب آن تخريب به لحاظ عدم پرداخت آن و ضرورت رسيدگي مجدد بر مبناي تعرفه سال احداث بنا ( سالهاي 60 ـ 61 ) صادر و اعلام مي گردد . اين رأي پس از ابلاغ به مدت 20 روز قابل اعتراض در دادگاه تجديد نظر ديوان عدالت اداري مي باشد ، دفتر رونوشت ابلاغ شود .

دادرس شعبه اول ديوان عدالت اداري

رأي شعبه اول ديوان عدالت اداري كه به دليل عدم اعتراض شهرداري شهرستان … قطغي گرديده ، مي تواند بر عملكرد غير قانوني بسياري از شهرداريها خط بطلان كشيده و آنان را به تبعيت از قانون و تبعيت و حركت در چارچوب قانون وادار نمايد . در همين راستا ، به دليل اختلاف نظر بين برخي از شعب ديوان عدالت اداري ، قضيه مانحن فيه در هيأت عمومي ديوان عالي كشور مطرح شده و منجر به رأي وحدت رويه شماره 77/272 ـ 22/4/1378 مندرج در روزنامه رسمي شماره 15875 ـ 6/6/1378 گرديده كه عيناً آورده مي شود

#رأي_هيأت_عمومي »

با عنايت به ماده صد قانون شهرداري و تبصره هاي آن واصول و قواعد حاكم بر كيفيت رسيدگي به ادعاي تخلفات ساختماني در كميسيونهاي بدوي و تجديد نظر ماده صد قانون شهرداري ، دادنامه شماره 373 مورخ 3/4/1376 شعبه نوزدهم ديوان ، در پرونده كلاسه 75/1243 مبني بر لزوم رسيدگي و تحقيق پيرامون عمل و موقعيت ملك از حيث احراز وقوع آن در داخل يا خارج از محدوده شهر و تشخيص قدمت ساختمان و تعيين جريمه بر مبناي ارزش معاملاتي زمان وقوع تخلف ، موافق اصول و موازين قانوني تشخيص داده مي شود ، اين رأي به استناد قسمت اخير ماده (20) قانون ديوان عدالت اداري بر شعب ديوان و ساير مراجع ذي ربط در موارد مشابه لازم الاتباع است .

from Seyedmorteza Sajad]

مطلب

 

سوال :

ارزش_معاملاتي ذکر شده در ماده صد قانون شهرداریها چیست و چگونه محاسبه می گردد؟

پاسخ :

مبلغ معيني كه در هر منطقه جغرافيايي و محل واقع شدن ملك ، از سوي اداره امور اقتصادي و دارايي محل ، به عنوان قيمت منطقه اي تعيين و مشخص مي گردد . ادراه دارايي محل همه ساله بر اساس معيارهاي مشخصي كه در اختيار دارد ، ارزش معاملاتي زمين و ساختمان را در هر محل و منطقه جغرافيايي از نظر موقعيت مكاني و اينكه آيا در بر كوچه و خيابان واقع گرديده يا نه ، و با در نظر گرفتن ساير معيارهاي موجود برآورد نموده و مراتب را به كلیه دستگاههاي ذي ربط اعلام مي دارد.

بر اساس اصول كلي علم حقوق و عمومات قانون ، چنانچه فردي مرتكب تخلف و يا جرمي گردد ، قانون حاكم در زمان ارتكاب تخلف و جرم بايد ملاك اجرا قرار گيرد ؛ وحتي چنانچه قانون لاحق ، اخّف به حال متهم يا متخلف باشد ، بر طبق نصّ صريح قانون مجازات اسلامي ، قانون اخّف اجرا مي شود . با استباط از وحدت ملاك اين امر در موضوع تخلف ساختماني و نحوه محاسبه ارزش معاملاتي و اينكه ارزش معاملاتي كدام زمان بايد ملاك و معيار قرار گيرد ، شهرداريها موظف بوده اند كه ارزش معاملاتي زمان  را ملاك محاسبه قرار دهند ؛ و چنانچه اضافه بر مبلغ مذكور ، وجه ديگري از مالكين دريافت شده باشد چون غير حق بوده ، بايد از سوي شهرداريها به پرداخت كنندگان آن مسترد شود .

 

اتحادشهرسازان یزد

 

 

امیر شیخعلیشاهی

مثلا  پروژه های مهمی مثل همین دو مورد قیام و بافت تاریخی حداقل یکسال  قبل در روزنامه های محلی طرح و نظرات موافق و مخالف هم درج شود و سپس تصمیم گیری شود

 

from @ Libaykl علی بیکی

با یک نگاه به سطح شهر  میتوان ناکارامدی شورای شهر رو به عینه دید 

برای مثال خیابان ازادشهر رو مثال میزنم امروز با بودجه ای پیاده رو سازی شد و هنوز چند ماه نگذشته تخریب شد و به خیابان اضافه شد

در خیابان ازادشهر که یک ماشین با مشکل تردد میکند در سمت راست خیابان که در همه دنیا ساخت وساز تجاری ممنوع هست مجوز پاساژ میدهند یا درخیابان طالقانی و شاهکار کار شورا در خیابان قیام مشهود است

 

from علی شاهنده]

واقعیت اینست که خ قیام از ابتدا تا حال، هماره تاریخ ساز بوده است .

این روزها نیز تاریخ سازی این خیابان در حافظه تاریخ یزد خواهد ماند.

در این خیابان دمل چرکین سوء مدیریت شهری سر باز کرد.

به نظر من اگر تنها مردم از این سوء مدیریت درس گرفته و در انتخابات بعدی خود را اصلاح کنند نه تنها هزینه ای دور ریز نشده بلکه یک فرهنگسازی خوب و مقرون به صرفه صورت گرفته است.

و باید از اعضای شورا تشکر کرد.

 

from علی شاهنده

جناب صفاری عزیز

مشکل با این شورا یکی دو تا نیست.

یکی از مشکلات فریب دادن مردم  توسط آقایان و خانمها و یا  بهتر بگویم آقای بانی این شیرینکاری می باشد.

وقتی چند فیلم و انیمیشن و عکس فتوشاپ را روانه کانال های تلگرام می کنند که قرار است خیابان اینگونه شود چه می شود کرد. ؟

نکند صحبتهای خود را بر مبنای سخنان  آقای خباززاده استوار ساخته آید که در مصاحبه خود اعلام می کند که تمام بازاریان از این طرح رضایت کامل دارند!!!!!

و تحصن بازاریان در انتها گواه سخنان بنده است .

و در انتها مطمئن باشید به عنوان نماینده بازاریان در امور خیابان قیام خدمتتان عرض می کنم  به زودی در این مورد از مسببان این جریان در محاکم قضایی شکایت خواهد شد. هر چند کارهایی هم انجام شده است.

 

from حسین جلالی

یک سئوال اساسی :خیابان قیام مال بازاری هاست ؟ و آیا دیگر مردم شهر حق دارند در این مورد نظراتی ارائه دهند؟مالک این خیابان همه مردمند  یا تنها بازاریها!!!

 

from علی شاهنده

من هرگز چنین جسارتی نکردم.

خیابان قیام متعلق به همه یزدیها و همه ایرانی هاست و حتی از زاویه دید گردشگری متعلق به جهانیان است.

صحبت بنده از این منظر بود که بازاریان بیشتر از دیگران با این شیرینکاری دوستان دست و پنجه نرم می کنند و بیشتر برای حفاظت از آن  مسئولیت دارند. کما اینکه سخنان جناب صفاری نیز به نوعی موید این مطلب بود.

اگر از صحبت های بنده این برداشت شده، عذرخواهی می کنم.

و گرنه در راه بهسازی و اصلاح این خیابان دست همه را می بوسم

from MoHaMaD HoSsEiN TaGhVaEi

خیابان قیام تراژدی مدیریت شهری یزد را نشان داد

این روزهاطرح خیابان قیام حتی مردم کوچه و بازار بر سرزبانها است، حتی افرادی که تا دو ماه پیش نمی دانست نقش اصلی شورای چیست امروز به دنبال اسامی شورا، تخصص و عملکردشان هستند.

اینکه طرح قیام یزد طرح از ابتدا شکست خورده بوده بحث مفصل است اما آنقدر ماکت طرح را سرسری طراحی کرده بودند که زن حاضر در پیاده راه،  بی حجاب بود!

 

در مورد نواقص بنیادین طرح بحثهای زیادیست که نمیتوان در گفتار بیان کرد، تنها به یک نکته اشاره میکنم طرح مذکور مفهوم خیابان در بازار را به چالش میکشد، مردم در محلی مانند قیام علاوه بر خرید به بازارگردی می پردازند در حالی که پیاده راه وسط این لذت را از مردم میگرفت و کسی هم جرات نمیکند با کودک در پیاده رو وسط خیابان قدم بزند،

در اجرا طرح هم به مردم دروغ گفته شد، بعد اعتراض مردمی گفته شد قرار بوده کل مجموعه سنگ فرش شود اما دم خروس اینجا بیرون می زند که شهرداری بعد بیست سال خیابان قیام را مجدد آسفالت میکند، تازه  در طرح ماکت سنگ فرش کامل نیست، جالب آنکه مقایسه خیابان بن بست مسجد جامع با خیابان اصلی قیام خنده دار و گاه عذاب آور است.

تفاوت خیابان قیام با پروژه های دیگر در حوزه شهر یزد این بود که مشکلات  عیان و قابل لمس بود از طرفی وقتی به یک لاین بودن تقاطع غیرهمسطح ابوذر اعتراض می شود نبود بودجه کافی اشاره می شود اما حال مغازه های میلیاردی اطراف ابوذر دلالی می شود، ابوذر هم یکی از دهها طرح نافص شورای شهر است.

تقاطع مهدیه و شهدای محراب و تمام طرحها به نوعی تراژدی مدیریت شهری است، کمی منصف باشیم، حداقل شهر یزد را با شهرهای اطراف مقایسه کنیم، حزب گرایی، علایق سیاسی، وابستگی و .... دلیلی نیست که چشم به روی حقایق شورای شهر ببندیم.

 

از همه اینها که بگذریم اگر طرح خطا بوده چرا اعضا شورای شهر جرات قبول خطایشان را ندارند؟ و اگر طرح بدون خطا بوده چرا شجاعت اجرا طرحی که تصور میکنند داروی تلخ شفابخش است را ندارند؟

 

from وحید شیخ احمد صفاری (فرهمند)

دانشجویان عزیز کارشناسی ارشد رشته های شهرسازی و عمران و مرتبط که طرح پایان نامه و رساله خود را بر مبنای پروژه  خیابان  قیام و ابوذر قرار دهند و معضلات و کج اندیشی شورای شهر در این طرح نامناسب و مشکلات  آنرا بیان نمایند قطعا از سوی بازاریان و معترضان حمایت خواهند شد

 

from @ Libaykl علی بیکی

نقش شهر دار نیز کمتر از شورا نیست

بی پرده شهردار فعلی یزد با چه سابقه ای شهر دار یزد شدند  .

تغییرات در شهرداری یزد با جابجایی افراد از این ناحیه به ناحیه دیگر و انجام کارهای بدون کارشناسی چون خیابان قیام و موارد ی که قبلا عزیزان اشاره کردند  .

وجابجایی شرکتهای خصوصی خدماتی از این ناحیه به ان ناحیه از عملکردها ی ضعیف شهرداری یزد میباشد

 

 

from Dr.Dehghan

در روزهای اخیر شهرداری یزد طرح سنگفرش کردن خیابان قیام را به طولی در حدود 850 متر و در حدفاصل دو تقاطع پرتردد در بافت مرکزی شهر یزد (تقاطع امیر چخماق- تقاطع شهید مصطفی خمینی) شروع کرده و قسمتی از آسفالت این خیابان 22 متری را هم کنده است. خیابانی که از نظر تاریخی، فرهنگی و گردشگری بودن، یکی از مناطق استراتژیک و مهم شهر یزد به شمار می رود و خدمات رسانی، توسعه، عمران و آبادانی این منطقه مدیریت و نگاه ویژه مدیریتی را می طلبد.

 

 ظاهراً قرار است در این طرح، دو مسیر سواره رو در هر طرف به عرض چهارمتر و بيست سانت و پیاده رویی به عرض 6 متر در وسط خیابان ایجاد و کل عرض مسیر بصورت سنگفرش اجرا شود. تعدادی آبنمای سنتی هم برای آن در نظر گرفته شده و در کنار این آب نماها، مبلمان شهری و سیستم های روشنایی با الگوی سنتی نصب خواهد شد که زیبایی این مسیر را دوچندان می‌کند. گزیده‌ای از تصاویر طرح خیابان قیام در ادامه آورده شده است.

 

 

اما این اقدام شهرداری با انتقادات و مخالفت هایی از سوی برخی از شهروندان، کارشناسان و حتی کسبه‌ی بازار یزد روبرو شد و عده‌ای خواستار توقف انجام این پروژه شدند. حال سوال اصلی در این پروژه اینست که آیا شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد دست به اقدامی عجولانه، بدون مطالعه و نسنجیده در خصوص خیابان قیام زده‌اند؟!

 

 برای پاسخ به این سوال باید سری زد به مطالعات قبلی صورت گرفته در خصوص حمل و نقل شهر یزد.

 

خوشبختانه برای اولین بار در شهر یزد، مطالعات طرح جامع حمل و نقل شهر یزد به عنوان سند توسعه بلند مدت سيستم حمل و نقل در سال 1386 و در زمان سومین دوره شورای اسلامی شهر یزد با قراردادی در 5 مرحله و 40 گزارش انجام شد. این مطالعات پس از بررسی کامل وضعیت ترافیکی شهر یزد و سایر موارد تاثیرگذار به ارائه طرح ها، راهكارها و سياست‌هاي مناسب و مؤثر در افق های كوتاه‌مدت (1390)، میان مدت (1395) و بلندمدت (1405) پرداخت و بدين‌ترتيب آينده بيست ساله حمل و نقل و ترافيك شهر یزد در این مطالعات ترسيم شد تا شهرداری و شورای اسلامی شهر پراکنده کاری نکنند و پروژه های ترافیکی شهر بصورت منسجم و با سیاست واحد انجام گیرد. همچنین این طرح در تاریخ 11/11/1389 در شورای ترافیک استان مصوب و پس از آن نیز در دفتر حمل و نقل و شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای وزارت کشور هم مصوب شد.

 

یکی از مهمترین بخش های این مطالعات مربوط به عابرین پیاده در شهر یزد است. گزارشی 101 صفحه ای که با بررسی دقیق و کارشناسانه وضعیت عابرین پیاده در شهر یزد، با نگاه توسعه حمل و نقل انسان محور و افزایش سهم پیاده روی به جای خودروهای شخصی به ارائه راهکارهای لازم پرداخته است.

 

در صفحه 78 از گزارش  5- ر-7- 1 (عابر پیاده) مطالعات فوق، معابر قيام، شهيدرجايي، بلوارامام زاده جعفر(ع) و خيابان امام خميني(ره) که در محدوده بافت مرکزی شهر یزد قراردارند، جهت احداث مسيرهاي ويژه تردد عابران پياده مورد بررسی قرار گرفتند. زیرا بيشترين ميزان تردد عابران پياده در شهر یزد در محدوده بافت مرکزی شهر یزد صورت گرفته و روزانه بيش از 20 هزار سفر با هدف خريد به آنها جذب مي شود.

 

در ميان محورهای مذکور براي ايجاد گذرويژه عابرپياده، مناسب ترين محور، محور قيام در نظر گرفته شد. زیرا:

 

نسبت به سایر معابر مذکور، خیابان قیام عرض مفيد نسبتاً كمتری دارد و مناسب برای احداث پیاده گذر است.

مهمترين عامل انتخاب يك معبر و تغيير عملكرد آن به گذر ويژه تردد عابران پياده، مساله جذابيت سفر پياده به آن معبر و جاذب سفر بودن كاربري‌هاي موجود در آن معبر است.كاربري هاي فوق العاده جاذب سفر واقع در حاشيه خیابان قیام وجود دارد و مطلوبيت زیادی جهت انجام پياده روی را داراست.

ويژگي‌هاي خاصی از نظر تاريخي و سنتي و وضعيت ابنيه مجاور دارد.

با توجه به وجود خیابان های موازی، امكان حذف اين معبر از شبكه در بلند مدت و عبور ترافیک از معابر موازی وجود دارد.

امکان حذف معبر امام خمينی(ره) بواسطه از بين بردن پيوستگي مسير امام خمينی(ره)، فرخي و صدوقي وجود ندارد، زیرا  فشار زيادي را بر شبكه حمل و نقل وارد خواهد آورد.

 

در نهایت این مطالعه با توجه به وضعيت شبكه معابر شهر يزد، آماربرداری دقیق و شبیه سازی وضعيت ترافیک با نرم افزارهای مربوطه در صفحه 79 از گزارش 5- ر-7- 1 (عابر پیاده) پیشنهاد می کند که:

در افق کوتاه مدت (سال 1390) عرض مفيد سواره رو در خیابان قیام به يك خط عبوري در هرجهت کاهش و عرض پياده رو افزايش یابد. در اين شرايط پارك در طول مسير ممنوع گرديده و تنها امكان توقف بصورت اورژانسي فراهم گردد.

در افق میان مدت (سال 1395) نیز پیشنهاد شده است که مسیر خیابان قیام بطور کامل برای ورود خودروها مسدود و به عنوان یک مسیر ویژه عابرپیاده تنها برای عبور و مرور عابرین پیاده عمل نماید

 

لذا با توجه به توضیحات فوق و همچنین عقب بودن نسبت به برنامه طرح جامع حمل و نقل شه

 

 [from @ Libaykl علی بیکی]

به نظر شما امکان خیابان زیر گدر مانند اراف حرم مطهر امام رضا در منطقه امیر چقماق وخیابان قیام نیست

 

from Dr.Dehghan]

از نظر بنده بايد اين موضوع از مناظر مختلف از جمله مباحث مربوط به شهرسازي؛ميراث فرهنگي؛ معماري و ... بررسي شود

اما از نظر ترافيكي چنين كاري را توصيه نميكنم بنا به دلايلي كه خيلي زمان ميبره توضيحش

 

from Seyedmorteza Sajad]

طرح خیابان قیام یک طرح ملی وازدست شوراخارج است چون سازمان میراث فرهنگی متولی اصلی ان دربافت سنتی وبناهای تاریخی است

from Seyedmorteza Sajad درطرح نظیرخیابان قیام همه جبهه های مختلف نظردارندازنماینده مردم درمجلس تامعاون عمرانی استانداری ونماینده میراث وشوراوشهرداری وغیره.....

from yazd farda

از حسینه بعثت تا حسینیه میرچقماق  طرحی فراگیر  دارد و خیابان قیام را شامل می شود  اگر مصاحبه رودرو با شهردار یزد که در بالی صفحه اورده شده بدقت گوش گنید  بیشتر آشنا می شوید و الیته در سایت یزدفردا حداقل چندین خبر در این رابطه چه از میراث  و چه شهرداری منتشر شده است

 

 

from H Dehghan shiri

دوستان اگر تا صد سال دیگر هم در مورد خیابان قیام صحبت کنید کار از کار گذشته به فکر آینده و انتخابات پیشرو باشید

from امیر شیخعلیشاهی

باید مطالعه دقیق صورت بگیره، کمبودها و نواقص شناخته بشن. نقاط ضعف و قوت معلوم بشه، نظرخواهی از ساکنین بشه، هدف ها دسته بندی بشن و برای هرکدوم راهکار داده بشه تا برآیند همه بشه احیای بافت.

همینطور نمیشه نسخه داده ولی میشه این پرسش رو مطرح کرد که اصلا تابحال احیای بافت برای مدیران مسئله بوده یا نه؟

چقدر مطالعات جدی در این زمینه شده؟

from وحید شیخ احمد صفاری (فرهمند)

اینها که ارگانهای همیشه دخیل در قضایا هستند

منظورم شیوه و متدی تازه تر بود

مثلا  پروژه های مهمی مثل همین دو مورد قیام و بافت تاریخی حداقل یکسال  قبل در روزنامه های محلی طرح و نظرات موافق و مخالف هم درج شود و سپس تصمیم گیری شود

 

from وحید شیخ احمد صفاری (فرهمند)

مگر حتما باید اختلاس می کرد  که شورای بدی باشد.

پس موضوع  وام دریافتی از رسالت بر اساس سپرده های  شهروندان چی می شود؟

یزد شهری به قدمت تاریخ دارد همین اندازه هم که با پل سازی واحداث زیر گذر و اقدام در خیابان قیام چهره شهر را زخمی کردند بسیار شهروندان ملایم و با گذشتی هستند که هنوز خواستگار پیگیری قضایی این موارد نشده اند

 

from @ Libaykl علی بیکی

حرف شما متین ایا باید شهر را با ازمون وخطا ساخت 

توجیح در مورد زیر گدر ابودر چه وجود نقش زرتشت در ساختمان شورا چه

ایا اتاق فکر زرتشتیان این نقش را بر دیوار شورا نزده است ودر شهر دارالعباده !

تخصص در کجای شورا دیدید کدام از اعضای شورا تخصص کاردر مورد شهر سازی را دارند شهردار سابق که هیچ علمی در شهر سازی ندارد  یا روحانی معزز ی که هیچ تخصصی در شهر و شهر داری ندارد

نگویند اگر طرح خیابان قیام درست است که از نظر بنده اشکالی ندارد  چرا نیمه کاره رها میشود

 

from @ Libaykl علی بیکی

در اینکه طرح طرح خوبی بوده اصلا حرفی نیست اما چرا نیمه کاره وبه این شکل

 

from حسین جلالی

جناب اقای بیکی  فکر می کنید اگر چندماه دیگر انتخابات نبود  اینقدر مخالفت جهانی میشد یکی از دوستان که چند مطلب بابت مخالفت نوشته بود  طرف بحثم شد وقتی سئوال کردم از نزدیک خیابان جدید قیام را دیدید گفت حضرت عباسی نه ...

به نظر شما چند نفر پس از آغاز طرخ از این خیابان عبور کرده و مخالف طرح هستند!!!