زمان : 19 Tir 1403 - 10:36
شناسه : 124498
بازدید : 19425
حمام سنتی یخدان میبد افتتاح شد حمام سنتی یخدان میبد افتتاح شد همزمان با عید سعید فطر و با حضور امام‌جمعه، فرماندارمیبد، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان و جمعی از مسئولین، حمام سنتی یخدان میبد افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد: فرماندارمیبد در این مراسم گفت: بنای این حمام به دوره قاجاریه برمی‌گردد که سال‌ها براثر بی‌توجهی و بی‌مهری به مقوله میراث فرهنگی به زباله‌دان محل تبدیل‌شده بود.

حسین فلاح افزود: این حمام سنتی که درگذشته بروبیایی در میان مردم محل و نوعروسان و دامادان و زاییده‌ها داشت به همت میراث فرهنگی، خیرین محل، فرمانداری، امام‌جمعه و تعدادی از صاحبان صنعت احیاء شد.

امام‌جمعه میبد هم در مراسم افتتاح این حمام سنتی گفت: شهر ما میراث فرهنگی است و این افتخار برای میبد ثبت‌شده است و اگر این همتی که امروز در مسئولین هست درگذشته داشتیم امروز شاید بیش از دو برابر ابنیه تاریخی درمیبد داشتیم.

حمام سنتی یخدان 350 مترمربع زیربنا دارد و به‌صورت سنتی شامل سونا (آب گرم)، سالن ماساژ، کافی‌شاپ (شربت خانه) و جکوزی (خزینه) است که برای مرمت و احیاء آن 400 میلیون تومان از محل خیری و دولتی هزینه شده است.