زمان : 21 Khordad 1395 - 00:15
شناسه : 123250
بازدید : 6317
کلاهبرداري در پوشش افراد خير کلاهبرداري در پوشش افراد خير

یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور:رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان قم گفت:کلاهبرداران در ماه هاي خاص مانند رمضان با معرفي درگاه هاي جعلي وجوهاتي را براي کمک به نيازمندان از مردم اخذ کرده که هرگز اين کمک ها به دست آن ها نمي رسد. 
به گزارش  واحد دریافت خبر یزدفردا: ‌سرهنگ"علي موالي"در این خصوص اظهارداشت:در فضاي مجازي و همواره در ايامي خاص همانند ماه مبارک رمضان شاهد افزايش اقدامات خيرخواهانه برخي از افراد هستيم که مجرمان نيز از اين فرصت سوء استفاده کرده و تحت عناويني مانند کمک به ايتام، زندانيان و يا نيازمندان اقدام به کلاهبرداري مي کنند. 
به گفته وي افراد سودجو با انتشار تصاويري از مستأجران بي خانمان، کودکان بيمار و سرطاني و .... در شبکه هاي اجتماعي تلاش مي کنند تا احساسات مردم را تحريک کرده و از اين طريق به نيات خود برسند. 
رئيس پليس فتا استان قم افزود:اين افراد وجوهاتي را از طريق درگاه هاي که معرفي مي کنند دريافت و متأسفانه اين درگاه ها جعلي بوده و هرگز به دست افراد نيازمند نمي رسد. 
سرهنگ موالي گفت:کلاهبرداران با بارگزاري سايت هاي جعلي ادعا مي کنند که کارشان خيرخواهانه است اما متاسفانه صحت نداشته و حتي امکان دارد درگاه هايي که بارگزاري مي شود فيشينگ باشد و اطلاعات حساب هاي بانکي افراد از طريق فيشينگ دربافت و به جاي اينکه اين وجوهات به نفع افراد نيازمند ضبط شود از اين طريق به دست افراد هکر برسد. 
وي افزود: قطعاً حمايت هايي که از ايتام، فقرا و نيازمندان انجام مي شود برگرفته از مکتب دين اسلام و سيره ائمه معصومين(ع)است، اما متاسفانه با اين پيام هاي جعلي و فريبنده به دست افراد نيازمند نخواهد رسيد. 
رئيس پليس فتا استان قم تاکيد کرد: مردم هرگونه کمک به نيازمندان را توسط موسسات شناخته شده و داراي مجوز انجام دهند. 
وي افزود: شهرونداني نيز که قصد دارند از طريق شبکه هاي مجازي وجوهات شرعي، کفاره روزه و يا فطريه را پرداخت کنند سعي کنند از طريق شرکت ها و موسساتي اقدام کرده که از طريق رسانه جمعي راديو و تلويزيون حساب هاي آنها اعلام مي شود و از واريز اين وجوهات به حساب هاي نامعتبر و شخصي افراد خودداري شود. 
سرهنگ موالي توصيه کرد: کاربران پس مواجهه با موارد مشکوک با اعلام آن به سايت پليس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش مرکز فوريت هاي سايبري لينک ثبت گزارش مردمي اعلام کنند.