همايش "مدارس هوشمند و گامي به سوي آينده" در يزد گشايش يافت . همايش "مدارس هوشمند و گامي بهسوي آينده" روز پنجشنبه با حضور يكصد نفر از مديران و معاونان مدارس سازمان آموزشوپرورش استان يزد در شهر يزد آغاز به كار كرد. مدير دفتر ICTوزارت آموزشوپرورش دراين همايش به چشمانداز ۲۰ساله كشور اشاره كرد و افزود:ايران، كشوري توسعهيافته با جايگاه اول اقتصادي، علمي و فناوري در سطح منطقه با هويت اسلامي و انقلابي و الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و موثر در روابط بينالملل است. علي نوابخش افزود: جامعهاطلاعاتي،جامعهاياست كه درآن هر كس توان دسترسي، خلق، بكارگيري و انتشار اطلاعات را داشته باشد. وي اظهارداشت: كميت دانش و بهبودكيفيت در آموزش از رهگذر توسعه "دانايي محور" محقق ميشود. وي گفت: دنياي امروز، دنيايي باز، متعامل، پويا و متحول است و محدوديت منابع به مفهوم توقف توسعه نيست و انسان ميتواند از منابع و فرصتهاي خارج از محيط جغرافيايي زندگي خود به عنوان منبع و فرصت توسعه، سود برد. وي اضافهكرد: بهبود كيفيت در آموزش وپرورش، نيازمند افزايش سطح هوشياري مدرسه است. مدير اولين مدرسه هوشمند كشور نيز با ذكر تاريخچه اين مدارس در جهان، گفت: مدرسه هوشمند، مدرسهاي است كه سيستم آموزش وپرورش آن هوشمندانه نسبت به هر دانشآموز تغييركند تا هر دانشآموزش متناسب بااستعداد و تواناييهايش اقدام كند. عباس ذوقي پور با بياناينكه در مدارس هوشمند بايد ويژگيهايي لحاظ شود، گفت:بايد دراين مدارس، برنامهآموزشيطراحيشود كه تمام نيازها و تواناييهاي متفاوت دانش آموزان را پوشش دهد. وي ارزيابي مستمر را از ديگر ويژگيهاي اين دسته از مدارس دانست و اظهار داشت: اين امر، پشتيبان آموزش مطلوب است. ذوقي پور افزود: مديران و معلمان با تجربه و حرفهاي بايد در اين مدارس از توانمنديهاي اوليا در جهت كمك به امر آموزش، بهرهگيري كنند. وي آموزش پروژهمحور و مبتني بر رايانه،ارزشيابي مستمر در هر جا و مكان، انجام فعاليتهاي فوق برنامه در بستر ،webمشاركت اوليا در هدايت مدرسه و توجه به معماري اين مدارس را از جمله اركان مدارس هوشمند ذكر كرد. استان يزد، پس از استان تهران با راهاندازي دو مدرسه هوشمند و پذيرش48 دانشآموز در مقطع متوسطه، در رتبه دوم كشوري در اين زمينه قرار دارد. همچنين ۲۴۰مدرسه استان يزد داراي كارگاه ITميباشد. در نخستين روز از همايش "مدارس هوشمند و گامي به سوي آينده" كه به همت سازمان آموزش و پرورش استان يزد برپا شد، از كارشناسان فني و مجري پروژه مدارس هوشمند اين استان، تجليل شد. در اين همايش دو روزه در زمينه مديريت و نظام اتوماسيون آموزشي و اداري معماري مدارس هوشمند، مدارس هزاره سوم و سياستهاي وزارت آموزش و پرورش در اين زمينه، بحث و تبادل نظر ميشود. توسعه مدارس هوشمند با رويكرد جديد فرآيند ياددهي و يادگيري در آموزش و پرورش و تشريح روشهاي نوين ياددهي و يادگيري از هدفهاياين همايش اعلام شد. يزد فردا ايرنا
همايش "مدارس هوشمند و گامي به سوي آينده" در يزد گشايش يافت . همايش "مدارس هوشمند و گامي بهسوي آينده" روز پنجشنبه با حضور يكصد نفر از مديران و معاونان مدارس سازمان آموزشوپرورش استان يزد در شهر يزد آغاز به كار كرد. مدير دفتر ICTوزارت آموزشوپرورش دراين همايش به چشمانداز ۲۰ساله كشور اشاره كرد و افزود:ايران، كشوري توسعهيافته با جايگاه اول اقتصادي، علمي و فناوري در سطح منطقه با هويت اسلامي و انقلابي و الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و موثر در روابط بينالملل است. علي نوابخش افزود: جامعهاطلاعاتي،جامعهاياست كه درآن هر كس توان دسترسي، خلق، بكارگيري و انتشار اطلاعات را داشته باشد. وي اظهارداشت: كميت دانش و بهبودكيفيت در آموزش از رهگذر توسعه "دانايي محور" محقق ميشود. وي گفت: دنياي امروز، دنيايي باز، متعامل، پويا و متحول است و محدوديت منابع به مفهوم توقف توسعه نيست و انسان ميتواند از منابع و فرصتهاي خارج از محيط جغرافيايي زندگي خود به عنوان منبع و فرصت توسعه، سود برد. وي اضافهكرد: بهبود كيفيت در آموزش وپرورش، نيازمند افزايش سطح هوشياري مدرسه است. مدير اولين مدرسه هوشمند كشور نيز با ذكر تاريخچه اين مدارس در جهان، گفت: مدرسه هوشمند، مدرسهاي است كه سيستم آموزش وپرورش آن هوشمندانه نسبت به هر دانشآموز تغييركند تا هر دانشآموزش متناسب بااستعداد و تواناييهايش اقدام كند. عباس ذوقي پور با بياناينكه در مدارس هوشمند بايد ويژگيهايي لحاظ شود، گفت:بايد دراين مدارس، برنامهآموزشيطراحيشود كه تمام نيازها و تواناييهاي متفاوت دانش آموزان را پوشش دهد. وي ارزيابي مستمر را از ديگر ويژگيهاي اين دسته از مدارس دانست و اظهار داشت: اين امر، پشتيبان آموزش مطلوب است. ذوقي پور افزود: مديران و معلمان با تجربه و حرفهاي بايد در اين مدارس از توانمنديهاي اوليا در جهت كمك به امر آموزش، بهرهگيري كنند. وي آموزش پروژهمحور و مبتني بر رايانه،ارزشيابي مستمر در هر جا و مكان، انجام فعاليتهاي فوق برنامه در بستر ،webمشاركت اوليا در هدايت مدرسه و توجه به معماري اين مدارس را از جمله اركان مدارس هوشمند ذكر كرد. استان يزد، پس از استان تهران با راهاندازي دو مدرسه هوشمند و پذيرش48 دانشآموز در مقطع متوسطه، در رتبه دوم كشوري در اين زمينه قرار دارد. همچنين ۲۴۰مدرسه استان يزد داراي كارگاه ITميباشد. در نخستين روز از همايش "مدارس هوشمند و گامي به سوي آينده" كه به همت سازمان آموزش و پرورش استان يزد برپا شد، از كارشناسان فني و مجري پروژه مدارس هوشمند اين استان، تجليل شد. در اين همايش دو روزه در زمينه مديريت و نظام اتوماسيون آموزشي و اداري معماري مدارس هوشمند، مدارس هزاره سوم و سياستهاي وزارت آموزش و پرورش در اين زمينه، بحث و تبادل نظر ميشود. توسعه مدارس هوشمند با رويكرد جديد فرآيند ياددهي و يادگيري در آموزش و پرورش و تشريح روشهاي نوين ياددهي و يادگيري از هدفهاياين همايش اعلام شد.
يزد فردا ايرنا