زمان : 22 Esfand 1394 - 12:15
شناسه : 120156
بازدید : 7385
 کلاهبرداران اینترنتی در کمین شهروندان کلاهبرداران اینترنتی در کمین شهروندان

یزدفردا "سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیسی"پلیس فتا"رییس پلیس فتا خراسان شمالی به شهروندان هشدار داد : کلاهبرداران اینترنتی هر روز با شگرد و ترفندهای جدید به دنبال کلاهبرداری از حساب های بانکی شهروندان هستند.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"کارشناس پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا استان خراسان شمالی در راستای اطلاع رسانی و پیشگیری از جرایم اینترنتی گفت: ارسال پیامک یکی از شگردهایی است که امروزه کلاهبرداران در فضای مجازی برای کلاهبرداری از شهروندان استفاده می کنند.

ستوانیکم"امیر رمضان زاده" با بیان اینکه کلاهبرداران با ارسال پیامک های متنی جعلی در قالب طرحهای مختلف و در ایام خاص بصورت انبوه با هدف کلاهبرداری برای هموطنان ارسال می کنند، افزود: کلاهبرداران اینترنتی هر روز با شگرد و ترفندهای جدید به دنبال کلاهبرداری از حساب های بانکی شهروندان هستند.

 وی ادامه داد: این افراد با ارسال پیامک هایی مبنی بر برنده شدن در مسابقه یا قرعه کشی افراد ناآگاه را به پای دستگاههای خودپرداز کشانده و با عملیات متقلبانه اطلاعات بانکی را کسب و اقدام به کلاهبرداری و برداشت وجه از حساب بانکی شهروندان می کنند.

این مقام انتظامی ضمن توصیه به شهروندان از آنان خواست به پیامکهای غیر واقعی توجه نکنند و تحت هیچ شرایطی اطلاعات بانکی شامل رمز دوم ،کد cvv2 کارت را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.