زمان : 22 Esfand 1394 - 12:09
شناسه : 120150
بازدید : 7374
چت و ازدواج های اینترنتی چت و ازدواج های اینترنتی

یزدفردا "سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیسی"پلیس فتا"رئیس پلیس فتا استان كرمان گفت: ازدواج‌های اینترنتی معمولا با انگیزه دوست‌یابی آغاز می‌شود و پس از مدتی با اصرار یکی از طرفین به ازدواج، فرد برای تداوم رابطه حاضر به پذیرش آن می شود .

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"سرهنگ كامبیز اسماعیلی در تشریح این آسیب نو پدید گفت: افرادی كه به ازدواج اینترنتی تن می دهند در برخی موارد نیز می ‌دانند که علایقِ ناشی از احساسات ناپایدار در نهایت ازدواج را موجب شده است.

وی با اشاره به اینكه تأثیرات و پیامدهای مثبت و منفی اینترنت به عنوان یک پدیده نوین در اجتماعات انسانی در حال گسترش است، گفت: هر روز از سوی صاحب ‌نظران و رسانه ‌ها نقش مثبت اینترنت در توسعه اقتصادی و نقش منفی آن در مسائل فرهنگی برجسته ‌سازی می ‌شود و در جهت بهبود آثار مثبت و کاهش پیامد های منفی اینترنت نظرات و پیشنهادات فراوانی ارائه می‌ شود.

اسماعیلی افزود: امروزه آن چه می‌ تواند در فضای مجازی نسبت به فساد اخلاقی خطرناک ‌تر تلقی گردد، ارتباطی است که از طریق شبكه های اجتماعی موبایلی و چت خصوصی بین افراد مختلف برقرار می ‌شود و در برخی موارد صدمات زیادی به وجود می‌آورد.

این مقام انتظامی تاكید كرد: در این شبكه ها که معمولاً امکان ارتباط در آن با نام‌ های جعلی و مجهول وجود دارد، می ‌تواند زمینه‌ های لازم را برای ایجاد برخی از مفاسد اجتماعی به وجود آورد و در چت كردن، مردی سالخورده می‌تواند خود را مردی جوان معرفی کند.

رئیس پلیس فتا استان كرمان در پایان هشدار داد: به جرات می ‌توان گفت که خطر مسنجر های تلفن همراه به مراتب بیشتر از سایت‌های غیراخلاقی موجود در اینترنت است و بی‌اطلاعی بعضی خانواده‌ها از این موضوع، آسیب‌هایی را به خانواده ‌ها تحمیل می ‌کند.