زمان : 03 Esfand 1394 - 23:19
شناسه : 119239
بازدید : 14864
تفاوت‌ تبلیغات اصولگرایان و اصلاح‌طلبان تفاوت‌ تبلیغات اصولگرایان و اصلاح‌طلبان

یزدفردا"تهران، رنگ زرد به خود گرفته است. البته بیش از دو ماه از پایان پاییز گذشته اما پوسترهای زردرنگ تبلیغاتی اصولگرایان بیش از سایر عناصر تبلیغاتی در سطح شهر به چشم می‌خورد.

تهران، رنگ زرد به خود گرفته است. البته بیش از دو ماه از پایان پاییز گذشته اما پوسترهای زردرنگ تبلیغاتی اصولگرایان بیش از سایر عناصر تبلیغاتی در سطح شهر به چشم می‌خورد. در تمامی خیابان‌ها و بر سر گذرها می‌توان پوسترها و بیلبوردهای زردرنگ اصولگرایانه را دید و کمتر نشانی از نوار آبی روشن تبلیغات اصلاح‌طلبان و خبرگان مردم در سطح شهر دیده می‌شود.

به گزارش اعتدال، خبرآنلاین با این مقدمه نوشت: اگرچه به گفته حسن غفوری‌فرد نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی، تبلیغات وسیع برخی از کاندیداها، با اقتصاد مقاومتی و بیانات رهبری مطابقت ندارد اما این دغدغه چندان برای کاندیداها پررنگ نیست و با نگاهی به تبلیغات شهری می‌توان دریافت که اصولگرایان با استفاده از پوسترهای فردی و جمعی، تا حدود زیادی عرصه تبلیغات میدانی در تهران را در اختیار گرفته‌اند و از همه ظرفیت‌های تبلیغات محیطی به سود خود استفاده می‌کنند.

حال و هوای تبلیغات در فضاهای مجازی متفاوت است و در این عرصه بیشتر گروه‌های اعتدالگرا و اصلاح‌طلب میدان‌داری می‌کنند. تهیه کلیپ‌های سیاسی، انتشار گسترده پوسترها، فتونیوزها و استیکرهای انتخاباتی و نیز بحث و جدل‌ها درباره سوابق نامزدها و نگاهی به مواضع گذشته آنها، از جمله کنش‌های مجازی بدنه اجتماعی اعتدالگرایان واصلاح‌طلبان در فضای مجازی، از کانال‌های رسمی این جریان گرفته تا کانال‌های غیررسمی است. به راه افتادن برخی کمپین‌های تبلیغاتی در حمایت از لیست اعتدال و امید و نیز تشکیل کانال‌هایی با عناوین اصلاح‌طلبی، از دیگر اقدامات در این عرصه است.

البته اصولگرایان نیز تلاش می‌کنند تا در فضای مجازی تبلیغات را به رقیب واگذار نکنند اما شاید گرایشات اصلاح‌طلبی بخشی از کاربران فعال در فضای مجازی، باعث شده تا برخلاف تبلیغات میدانی، در عرصه مجازی شعار «گام دوم» اصلاح‌طلبان هواداران بیشتری داشته باشد.

اصولگرایان در برابر تبلیغات پر سر و صدای اصلاح‌طلبان در گروه‌های تلگرامی و سایر شبکه‌های اجتماعی، سعی می‌کنند تا با راه‌اندازی برخی کمپین‌ها مانند «نه به انگلیس»، ضعف‌های خود را جبران کنند اما باید دید در دو روز آینده این دست کمپین‌ها شانسی برای تغییر دیدگاه‌های رأی دهندگان دارند یا نه.

در این بین خبر احتمال فیلترشدن تلگرام در دو روز باقی‌مانده تا انتخابات نیز زنگ خطری برای جریان اعتدال و اصلاحات است که دیوارهای مجازی را بر دیوارهای خیابانی ترجیح داده‌اند و شاید از همین رو علی صوفی رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان در تهران گفته است که اصلاح‌طلبان از امشب به تبلیغات محیطی خود شدت بیشتری می‌دهند چراکه آماده‌شدن پوسترهای تبلیغاتی این طیف سیاسی با عنوان «لیست امید» به دلیل به‌طول انجامیدن فرآیند تایید صلاحیت‌ها، کمی به تاخیر افتاده بود.

حالا باید منتظر بود که اصلاح‌طلبان از فاز تبلیغات مجازی به تبلیغات شهری وارد شوند تا رنگ آبی کنار رنگ زرد بنشیند و تهران از یک‌رنگی درآید.