یزدفردا "سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیسی"پلیس فتا"رئیس پلیس فتا ناجا از افزایش روند ارائه گزارشات مردمی به مرکز امداد و فوریتهای پلیس فتا در سال جاری خبر داد و گفت: افزایش سرعت عمل در رسیدگی به پرونده ها یکی از مهمترین مطالبات پلیس در فضای مجازی محسوب می شود.
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"سردار هادیانفر رئیس پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه مرکز امداد و فوریتهای پلیس سایبری کشور یکی از آسان ترین روش های برقراری ارتباط مردم با این پلیس است،اظهار داشت: افسران حاضر در این مجموعه به صورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی و ارائه مشاوره به مردم هستند و در صورت نیاز به شکایت های مردمی نیز رسیدگی لازم را می نمایند و شهروندان می توانند ضمن تماس با تلفن گویای ناجا به شماره 81818 با انتخاب عدد شش ؛ مشكلات سایبری خود را با این پلیس در میان بگذارند .
وی با اشاره به اینکه پرونده های تشکیل شده از طریق تماس های مردمی به ادارات و بخش های مربوطه در حوزه های پیشگیری و عملیاتی فتا ارجاع داده می شود، ادامه داد: از مجموع آمار چت های صورت گرفته با مرکز فوریت ها 90 درصد مربوط به دریافت گزارشات ، ارایه راهنمایی به شهروندان ، هشت درصد تشکیل پرونده و ارجاع به واحدهای تخصصی و دو درصد مربوط به شکایت از روند تشکیل پرونده ها می باشد.
این مقام ارشد انتظامی در ادامه خاطر نشان کرد: در مجموع تماس ها تا کنون 45 درصد در زمینه کلاهبردای، 18 درصد در زمینه حملات سایبری، 20درصد در زمینه مزاحمت های برخط و نهایتاً 17 درصد در زمینه برداشت های غیر مجاز؛ پاسخگویی صورت گرفته است که یقیناً با رضایتمندی ایجاد شده در بین مردم این آمارها سیر صعودی به خود خواهند گرفت و مراجعه مردم برای پیگیری امور خود از این طریق افزایش پیدا خواهد کرد.
سردار هادیانفر با بیان اینکه پلیس فتا به چهار عامل پیش بینی پذیری ، دقت، سرعت و امنیت در رسیدگی به پرونده توجه ویژه دارد؛ خاطر نشان کرد: ما به دنبال افزایش سرعت عمل در رسیدگی به پرونده ها هستیم تا زمان کشف به وقوع را به حداقل ممکن برسانیم.
وی ادامه داد: هم اکنون تلاش ها در جهت رسیدن به استانداردهای پلیس کشور های توسعه یافته و افزایش امنیت مردم در اولویت ما قرار گرفته است. امیدواریم که این مهم در آینده نزدیک بیش از گذشته محقق شود .
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا زمینه ساز اعتماد بخشی میان مردم و پلیس شده ، اظهار داشت: مردم به عنوان سرمایه های هر كشور نیازمند امنیت در ابعاد مختلف هستند؛ بر همین اساس برقراری ارتباط میان پلیس فتا و مردم بدون هیچ واسطه ای زمینه ساز افزایش ضریب امنیت خواهد بود و همین موضوع باعث خواهد شد مردم بتوانند برخی از لایه های پنهان جرایم را در اختیار پلیس قرار دهند.
وی ادامه داد :جرائم در محیط سایبر با جرائمی که در فضای عمومی جامعه رخ می دهد دارای شکل و نمایی متفاوت است؛ بر همین اساس رویکرد پلیس نیز در این زمینه می بایست متفاوت باشد و از تمام ظرفیت ها برای شناسایی و برخورد با عوامل بروز جرم استفاده کند.
وی تاکید کرد: البته تمام تلاش ها در راستای پیشگیری از وقوع جرائم است که این امر مگر با کمک مردم عزیزمان محقق نمی شود ؛ما در پلیس فتا علاقه مند به تشکیل پرونده قضایی نیستم و بیشتر به دنبال اطلاع رسانی، آگاه سازی و پیشگیری در جهت کاهش پرونده ها هستیم.
رییس پلیس سایبری كشور با اشاره به اینكه در امر اطلاع رسانی و آموزش متناسب با پیشرفت ها ی فضای مجازی و پیشگیری از وقوع جرایم اقدامات مثمر ثمری انجام شده است ، بیان داشت : هر كاربر به طور منظم در طول ماه با نصب فایروال ، انتی ویروس و تغییر رمز كاربری و رمز خود می تواند از امنیت مناسبی برخوردار باشند و دست هكرها و مجرمان را از سامانه خود كوتاه نمایند .
این مقام مسوول ضمن بیان اینكه در عرصه فضای مجازی امنیت ملی مرهون تلاش همه كاربران و مردم در تولید ایمنی می باشد خاطر نشان کرد: ما امیدواریم در آینده ای نزدیك با فراگیر شدن آموزش ، نهادینه كردن فرهنگ و اخلاق سایبری در سطح جامعه و پیوند بیش تر پلیس با مردم امنیت در فضای مجازی به مرز مطلوب تری نزدیك شود و در این راستا عرصه بر فعالیت بیگانگان و مجرمان بیش از گذشته در فضای سایبر تنگ تر شود .