شاید یکی از بزرگترین تهدیدها برای رشد یک حوزه، پیچیده فرض کردن آن حوزه باشد.
وقتی که فقط محصولات اپل و ۳M را به عنوان مصداق نوآوری بدانیم.
وقتی که فقط حوزه نانو را به عنوان فنآوری باور داشته باشیم.
وقتی که صرفاً پیچیدهترین سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری را مصداق مشتریمداری فرض کنیم
وقتی که فقط بزرگ بودن و مرتفع بودن یک بنا را به عنوان معیار خاص بودن و شکوه آن در نظر بگیریم.
وقتی که پیچیده بودن و غیرقابل فهم بودن یک برنامه استراتژیک، مهمترین شاخص قویبودن و درست بودن آن باشد.
این ویژگی عموماً در فرهنگهای کمتر توسعه یافته مشاهده میشود که همه چیز را در پیچیدهترین سطح آن میخواهند و حاصل این میشود که در سادهترین و ابتداییترین لایهها همواره درگیر مشکلات جدی هستند.
آنچه در این زنگ تفریح میبینید، طراحی چراغهای ترافیک در نقاط مختلف جهان است. کارهایی ساده و کم هزینه که میتواند تاثیری بسیار خوب بر روحیه و حال و هوای رهگذران و رانندگان خودروها داشته باشد. به این حوزه از نوآوری و خلاقیت، نوآوریهای روزمره گفته میشود. کارهایی با هزینه کم و اثر زیاد بر حس و حال اطرافیان.
۱-شهر برلین آلمان
2-کپنهاگ دانمارک
3-چراغ راهنما به صورت دیوار مجازی در ژاپن
4-چراغ راهنما به شکل فانوس در چین
۵- چراغ راهنما در ریکیاویک، پایتخت ایسلند
6-چراغ راهنمای هانس کریستین اندرسن – اودنسه دانمارک