زمان : 13 Aban 1394 - 13:26
شناسه : 113539
بازدید : 8040
 توضیحات یونسی درباره علت تاخیر در دستگیری بابک زنجانی / بی‌خبری پورمحمدی از جزئیات دستگیری زنجانی / بابک زنجانی بازداشت شد بابک زنجانی از 89 تا 94 توضیحات یونسی درباره علت تاخیر در دستگیری بابک زنجانی / بی‌خبری پورمحمدی از جزئیات دستگیری زنجانی / بابک زنجانی بازداشت شد

 

۰۹ دی ۱۳۹۲ -/دادستان کل کشور از بازداشت بابک زنجانی خبر داده است.


به گزارش ایرنا به نقل از حجت الاسلام محسنی اژه ای، بابک زنجانی عصر امروز، دوشنبه، دستگیر شده است. به قرار اطلاع، پرونده ی این میلیادر جنجالی که به زندان اوین منتقل شده، در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت در دست بررسی است.

روز گذشته، دادستان تهران از مفتوح بودن پرونده بابک زنجانی خبر داده بود.

اتهام فساد مالی، طی چند ماه اخیر متوجه این ثروتمند جوان بوده است.

در جدیدترین اتهام، نام وی در پرونده فساد مالی گسترده در ترکیه به ثبت رسیده است. متهم بزرگ این پرونده، جوان دیگری به نام "ضراب"، تبعه ایرانی اهل تبریز و مقیم استانبول است.

چندی پیش، بیژن زنگنه، وزیر نفت، گفته بود که زنجانی حدود دو میلیارد یورو از وجوه حاصل از فروش نفت ایران را  به این وزارتخانه  باز نگردانده است. با این حال، هفته گذشته سندی منتشر شد که نشان می داد وی این مبلغ را از بانک ملی تاجیکستان به حساب شرکت ملی نفت ایران واریز کرده است.

گفته شد زنجانی این سند را با پرداخت یک یا 3 میلیون دلار رشوه از سیستم بانکی تاجیکستان دریافت کرده است. سخنگوی بانک مرکزی تاجیکستان توضیحی در این باره نداده است.

وزارت خزانه داری آمریکا معتقد است این تاجر ایرانی در راس شبکه ای قرار داشته که به دولت ایران برای دسترسی به پول نفت خود کمک می کرده است.

پیش از این سلطانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفته بود گفت: بابک زنجانی با پرداخت رشوه یک میلیون دلاری از بانک مرکزی تاجیکستان یک گواهی جعلی گرفته که بدهی خود به ایران را پرداخت کرده است.

 اخیرا در گزارش هیئت تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی در زمان مسوولیت سعید مرتضوی اعلام شد که وی 117 شرکت تحت پوشش این سازمان را به قیمتی بسیار اندک به بابک زنجانی فروخته است.

بابک زنجانی گفته است دارای بیش از ۷۰ شرکت از جمله شرکت هولدینگ توسعه سورینت قشم، "اولین بانک سرمایه‌گذاری اسلامی" (به انگلیسی: First Islamic Investment Bank) در مالزی، سهامدار شرکت هواپیمایی انور ترکیه، مؤسسه مالی اعتباری در امارات و بانک ارزش تاجیکستان است. او همچنین شرکت‌هایی در دوبی، ترکیه و تاجیکستان دارد.

زنجانی در مصاحبه‌ای گفته است که او ۶۴ شرکت داخلی و خارجی دارد و هم‌اکنون در ایران و دیگر کشورهای دنیا با ۱۷ هزار نفر پرسنل مشغول تجارت و ارایه خدمات است.

بی‌خبری پورمحمدی از جزئیات دستگیری زنجانی
۰۹ دی ۱۳۹۲/وزیر دادگستری درباره خبر دستگیری بابک زنجانی گفت: من از جزئیات و کلیات دستگیری بابک زنجانی اطلاعی ندارم.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در حاشیه مراسم بزرگداشت مرحوم علی‌اکبر پرورش در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در مورد هدایایی که مرتضوی در زمان ریاست خود در سازمان تامین اجتماعی به نمایندگان مجلس داده است، اظهار کرد: کار خلافی انجام شده است و ما هرچه خلاف قانون باشد را قبول نداریم. این موضوع باید تعقیب و پیگیری شود.

وی در مورد پیش‌نویس منشور حقوق شهروندی نیز با بیان این‌که «این منشور در حال تجمیع و بررسی است» گفت: ویراستاری نخست این منشور بیرون آمده است و ان‌شاءالله که اصلاح می‌شود.

خبرنگاری در مورد محاکمه متهمان اتفاقات سال 88 سوالاتی را مطرح کرد که در پاسخ پورمحمدی با بیان این‌که «آن‌چه که خیر و منفعت کشور است باید انجام شود»، تصریح کرد: انسجام و ایستادن با قدرت جلوی دشمنان مصلحت کشور است.

توضیحات یونسی درباره علت تاخیر در دستگیری بابک زنجانی
کد خبر: ۱۷۴۵۸۲
۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۴
علی یونسی دستیار رییس جمهوری در امور اقدام درباره علت تاخیر دستگیری بابک زنجانی، گفت: شاید دستگاه قضایی می خواسته با کمک خود این متهم اموال را بازگرداند.

به گزارش  ایرنا، حجت الاسلام علی یونسی شامگاه دوشنبه در حاشیه مراسم ترحیم مادر وزیر امور خارجه، این مطلب را در جمع خبرنگاران بیان کرد.

وی با بیان اینکه وظیفه دستگاه قضا برخورد با مجرمین است، اظهار داشت: این ملاحظاتی است که دستگاه قضایی درباره دستگیری چنین افرادی دارد خوب است چرا که با دستگیری چیزی حاصل نمی شود.

وزیر پیشین اطلاعات افزود: قوه قضاییه قطعا تلاش داشته تا قبل از دستگیری اموال بازگردانده شود.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای دادستان کل کشور شامگاه دوشنبه از دستگیری بابک زنجانی خبر داده بود