یزدفردا"معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از آغاز تدوین و اجرای برنامههای تحول اداری به منظور ارتقای خدمات درمانی به مراجعین خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، در چهارمین نشست هم اندیشی تحول اداری که با حضور معاونان و کارشناسان دستگاههای اجرایی در محل سازمان مدیریت تشکیل شد، مباحثی نظیر پیاده سازی برنامه ریزی استراتژیک، مدیریت کیفیت و نظام نوآوری در دستگاههای اجرایی مطرح و درخصوص آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
معاون سازمان مدیریت در این جلسه به روند تدوین برنامههای راهبردی در استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه طی سالهای گذشته حرکت خوبی در خصوص برنامه ریزی راهبردی در استان بعضاً در قالب اعتبارات پژوهشی آغاز شده و هم اکنون اسناد راهبردی شهرستانها و اکثر بخشهای استان تدوین و بیشتر دستگاههای اجرایی نقشه راه دارند.
سیدمجتبی حسینیپور در ادامه تاکید کرد که به فراخور زمان و با توجه به تغییرات رخ داده در شرایط پیرامونی، این اسناد نیاز به بازنگری دارند.
وی با اشاره به هدف غایی دستگاههای اجرایی از تدوین اسناد راهبردی تاکید کرد که این اقدامات باید احساس رضایت مردم را نسبت به نحوه ارائه خدمات دستگاههای اجرایی ارتقاء دهد. از این رو فرایند اجرا و پیاده سازی این اسناد نیز باید با جدیت دنبال و مورد ارزیابی قرار گیرد.
معاون سازمان مدیریت تاکید کرد که تداوم این بستر، حرکت از توسعه مدیریت به مدیریت توسعه را تسهیل میکند.
حسینیپور در بخش دیگری از جلسه، برنامهها و اقدامات اداره کل بیمه سلامت در حوزه تحول اداری و نمود آن را در بهبود ارائه خدمات به مراجعین مثبت ارزیابی کرد.
وی با اشاره به جایگاه استان در حوزه سلامت و درمان کشور و ورود استان به بحث گردشگری سلامت افزود: این سازمان قصد دارد با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل بیمه سلامت و اداره کل بیمه تامین اجتماعی، برنامه جامع و منسجمی را در قالب برنامههای تحول اداری به منظور ارائه خدمات مطلوب و شایسته در بخش سلامت و درمان از جمله بیمارستانها و مطبها، تدوین و اجرا نماید به نحوی که مراجعین این حوزه اعم از پزشکان، بیماران و خانوادههای ایشان از آن منتفع شوند.
محمد دریجانی مدیرکل بیمه سلامت استان یزد هم در ابتدای این جلسه به ارائه گزارش عملکرد دستگاه خود درخصوص تحول اداری پرداخت و گفت که در این رابطه اقداماتی نظیر: مکانیزه کردن فرآیند بیمه سلامت، ایجاد بانک اطلاعاتی بیمه شدگان، دسترسی دفاتر پیشخوان به بانک اطلاعاتی، اجرای مدل کارمزدی بجای وقت مزدی بمنظور ارتقای بهره وری، تدوین برنامه استراتژیک و تهیه برنامه عملیاتی، اجرای مدیریت سبز بمنظور صرفه جویی در مصرف کاغذ، افزایش رضایت کارمندان بر اساس ارزیابی عملکرد، تدوین منشور حقوق شهروندی، شناسایی گلوگاههای فساد آمیز، عقد قرارداد با پزشکان بر اساس GIS، استقرار نظام ارزیابی BSC، کنترل و ساماندهی اسناد درمانی، پرداخت الکترونیکی به مطالبات پزشکان و... را به انجام رسانده است.