زمان : 08 Aban 1394 - 17:10
شناسه : 113077
بازدید : 6411
سی درصد کارمندان دولت، دیپلم یا زیر دیپلم‌اند‎ سی درصد کارمندان دولت، دیپلم یا زیر دیپلم‌اند‎

یزدفردا:معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: ۳۰ درصد کارمندان دولت را افراد دیپلم و زیردیپلم تشکیل می‌دهند که باید برای آموزش و ارتقای آنان برنامه ریزی کرد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا" سیدمجتبی حسینی‌پور در دومین جلسه هم اندیشی مسئولان تحول اداری دستگاه‌های اجرایی استان که در محل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار شد، با اشاره به ارائه خدمت بالغ بر ۴۱ هزار نفر در دستگاه‌های اجرایی استان یزد گفت: به استناد آمار موجود، سطح تحصیلات حدود سی درصد از کارمندان استان دیپلم و زیر دیپلم است که این وضعیت می‌تواند کارایی و اثربخشی فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی را تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین برای افزایش بهره وری دستگاه‌ها، توانمند سازی این افراد ضرورت دارد.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به سیاست‌های دولت تدبیر و امید در حوزه تحول اداری گفت: تاکید دولت بر نمود یافتن این فعالیت‌ها در سطح جامعه است.

وی افزود: تصمیم دولت، نزدیک شدن مباحث توسعه مدیریت به مدیریت توسعه است.

حسینی‌پور با ابراز رضایت از طرح‌های صورت گرفته در حوزه تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی گفت: عملکرد مثبت دانشگاه باید در ارتقای سلامت مردم نیز نقش موثر داشته باشد.

وی با اشاره به ورود خوب دانشگاه به مباحث تحول اداری، پیاده سازی سیستم اتوماسیون تردد، طرح قیمت تمام شده خدمات و سیستم رصد نیروی انسانی را به عنوان برنامه‌هایی که می‌تواند تاثیرات مثبت اجتماعی به همراه داشته باشد، نام برد و گفت که این موارد می‌تواند در سایر دستگاه‌های اجرایی مورد استفاده قرار گیرد.

محمد رضا وفایی نسب معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی نیز در این جلسه ورزش، نشاط و شادابی کارمندان دولت را پیش نیاز افزایش کارایی دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: بدیهی است وقتی کارمندان دستگاه شاداب و بانشاط باشند، روحیه پاسخگویی و ارائه خدمات در آنان افزایش می‌یابد.

در این جلس که باحضور نمایندگان ۲۰ دستگاه اجرایی همراه بود، تجربیات دانشگاه علوم پزشکی در حوزه تحول اداری نظیر: مهندسی مجدد فرآیند‌ها، زمینه سازی استقرار مدیریت دانش، برنامه ریزی برای رفاه کارمندان، تشکیل کمیته پژوهش HSR، ایجاد سیستم تشویقی و تنبیهی برای مسئولان، استقرار اتوماسیون تردد و حضور و غیاب کارمندان از راه دور، ترسیم برنامه استراتژیک، انجام طرح‌های رضایت سنجی و... ارائه شد.

پس از ارائه گزارش عملکرد دانشگاه علوم پزشکی، موضوع توانمند سازی دستگاه‌های اجرایی در اجرای برنامه‌های اصلاح نظام اداری مطرح و مقرر شد تا ۹ محور اصلی در جلسات آتی به صورت تخصصی عنوان و مورد بحث و بررسی قرار گیرد.