نگاه عمیق تر رسانه ها به صنعت خودروسازی
به گزارش ایرنا، در این نشست که با حضور علی مصریان مدیر ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو، امیرحسن امیری معاون بازاریابی و فروش شرکت مدیران خودرو و امیدرضا طالشیان مدیر ارتباطات خودروسازی راین برگزار شد، درمورد تعامل خبری سازنده بین خودروسازان و رسانه، مدیریت رسانه در فضای بین المللی صنعت خودرو، افزایش سطح آگاهی جامعه از ساختار صنعت خودرو، فرهنگ سازی مشترک بین اصحاب رسانه و خودروسازان، مدیریت رسانه در شرایط بحرانی و نقش شبکه های اجتماعی در صنعت خودرو بحث و تبادل نظر شد.
** نگاه تخصصی روزنامه نگاران
مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه صنعتی ایران خودرو در این نشست گفت: تعداد رسانه ها هر روز بیشتر از گذشته می شود و از لحاظ کمیت در سطح بالایی هستیم، بطوری که بیش از ۴۰۰ سایت خبری داریم، و افزون بر ۶۰۰ روزنامه، هفته نامه و ماهنامه فعال در حوزه های مرتبط . البته اینها رسانه های رسمی و به اصطلاح مجوز دار کشور هستند و آنهایی که در فضاهای مجازی به صورت گسترده فعالیت دارند هم موضوع دیگری است، اما چنانچه رسانه ها به مباحث صنعتی به خصوص در بحث خودرو، نگاه عمیق تری داشته باشند، نتیجه قطعا بهتر خواهد بود.
علی مصریان افزود: اگر اطلاعات تخصصی روزنامه نگاران، خبرنگاران و در کل رسانه ها از فرآیند تولید یک خودرو از صفر تا صد آن تخصصی و آگاهانه باشد، قطعا مطالبی که در این خصوص منتشر می شود هم با مشکلات کمتری در مطبوعات انعکاس خواهد یافت.
وی ادامه داد: ایران خودرو در نظر دارد در همین راستا دوره های تخصصی اتوژورنالیسم که مختص به صنعت خودرو است در آینده ای نزدیک برگزار کند که پیش بینی می کنیم این دوره ها در آگاهی بخشی به روزنامه نگاران تخصصی بخش صنعت نقش موثری ایفا خواهد کرد.
** رسانه ها در پی اخبار نادرست نباشند
معاون فروش و بازاریابی مدیران خودرو نیز در ادامه این نشست تخصصی با انکار نکردن نقش پر رنگ رسانه ها در پویایی صنعت خودرو کشور اظهار کرد: در شرایط کنونی خود رسانه ها نیز یک صنعت به شمار می روند چرا که اکنون خودروسازان می دانند بدون در نظر گرفتن نقش موثر رسانه ها، قطعا موفق عمل نخواهند کرد.
امیرحسن امیری ادامه داد: اینک با وضعیت متفاوتی نسبت به گذشته رو به رو هستیم، دیگر مثل قبل، صنعت خودروسازی انحصاری نیست و بخش خصوصی در این راستا نقش مهمی ایفا می کند. امید خودروسازان بخش خصوصی هم این است که با کمک رسانه ها در فعالیت و پویایی صنعت تاثیرگذاری مانند خودروسازی، موفق عمل کند.
این مقام مسئول در شرکت مدیران خودرو بیان کرد:صنعت کشور به نوعی نیازمند رسانه های مکتوب و غیرمکتوب است و هیچ کس نمی تواند این فرآیند را انکار کند که این دو، بدون تعامل و همکاری نمی توانند تاثیرگذار عمل کنند.
امیری با اشاره به نقش فراگیر رسانه ها در صنعت خودرو کشور عنوان کرد: نظر غالب بر این است که اگر رسانه ها استراتژی کلان خودروسازان را دنبال کنند و به دنبال حاشیه ها نباشند، قطعا می توانند پیوند بیشتری میان خودروسازان و رسانه ها به وجود آورند.
** نظارت دقیق تر بر شبکه های اجتماعی
همچنین مدیر ارتباطات شرکت خودروسازی راین در رابطه با نقش شبکه های اجتماعی در صنعت خودرو اظهار کرد: الان ما با معضلی مواجه ایم که تبدیل به جریان موثری در جامعه شده است اما هنوز نمی دانیم اختیار این شبکه های اجتماعی در دست کیست.
امیدرضا طالشیان در ادامه نشست تخصصی رسانه و خودرو گفت: کسی شک ندارد که شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و تلگرام نقش تعیین کننده ای در صنعت خودرو کشور دارند، اما سوال بنده این است که نظارت بر این رسانه ها به چه صورت است؟ چون می دانیم بسیاری از اخباری که در صنعت خودرو کشور منتشر می شود توسط همین شبکه ها صورت می گیرد. باید گفت بخش عمده ای از این اخبار و اطلاعات اصلا شایعه است، اما توسط مردم در شبکه های اجتماعی منتشر می شود و خیلی از افراد این اخبار نادرست را باور می کنند.
وی خاطرنشان کرد: احساس می کنم باید سرنخ ها را در دست بگیریم و آنجا که نیاز است از انتشار شایعات جلوگیری نماییم. باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که خودروسازان، خود می توانند در جلوگیری از انتشار شایعات و اخبار نادرست به موقع وارد میدان شوند.
نشست تخصصی «رسانه و خودرو» با حضور جمعی از اصحاب رسانه و علاقه مندان به این حوزه در محل یکی از تالارهای گفت وگوی بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات برگزار شد.
بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از ۱۶ تا ۲۲ آبان ماه در مصلی امام خمینی (ره) برپاست.
وی بیان کرد: هیچگاه به دلیل پرداخت بیمه بیکاری به کارگران و استفاده از این ظرفیت قانونی با تعدیل نیرو در کارخانجات موافق نبودیم و معتقد هستیم حضور کارگر در کارخانه موثرتر است.
فرماندار بم تصریح کرد: دولت به دلیل حمایت از صنعت خودروسازی طرح پرداخت وام ۲۵ میلیون تومانی را اجرا کرده و ما نیز باید در راستای حمایت از این صنعت در منطقه تلاش کنیم.
اشک توضیح داد: یکی از مباحث مهمی که مد نظر کمیسیون کارگری قرار دارد ایمنی کارگران است که باید اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نظرات لازم را داشته باشد.
این مسئول عنوان کرد: همواره پیگیر هستیم که تعدیل نیرو در کارخانجات خودروسازی ارگ جدید انجام نشود و میطلبد هرگونه تعدیل نیرو در چهارچوب مشخص صورت گیرد.
وی تأکید کرد: در کارگاههایی که کارگران حضور طولانی مدت دارند و صاحبان آنها توان پرداخت بیمه دارند باید پرداخت بیمه انجام شود.