زمان : 06 Aban 1394 - 11:27
شناسه : 112996
بازدید : 10434
مرسدس پرفروش‌ترین برند لوکس جهان/مذاکره خودرویی ایران با فیات و فولکس‌ واگن اخبار بازار خوودرو - ایران و جهان مرسدس پرفروش‌ترین برند لوکس جهان/مذاکره خودرویی ایران با فیات و فولکس‌ واگن

یزدفردا:تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴/نعمت‌زاده خبر داد

مذاکره خودرویی ایران با فیات و فولکس‌ واگن

وزیر صنعت ، معدن وتجارت با بیان اینکه در زمینه خودرو با شرکای سابق از فرانسه و همچنین شرکت فولکس واگن آلمان و فیات ایتالیا در حال مذاکره هستیم گفت: علاقمندیم شرکت های خودروساز ژاپنی نیز در این زمینه با ایران همکاری اساسی داشته باشند.
مذاکره خودرویی ایران با فیات و فولکس‌ واگن

به گزارش تسنیم ،محمدرضا نعمت زاده که با وزیر خارجه ژاپن و هیئت همراه دیدار کرد در پایان سخنان روسای شرکت های بزرگ ژاپنی افزود: تجربه نشان داده که شرکت های ژاپنی بیشتر دنبال فروش ماشین یا تامین قطعات خودرو از خود ژاپن بوده اند که این مغایر سیاست های جدید ما است.

وزیر صنعت گفت: به شرکت های ژاپنی توصیه می کنم که حداقل یک یا دو شرکت خودرو ساز ژاپنی به صورت فعال در زمینه ساخت عمده قطعات در ایران و برای تعداد بالا مثلا بالای ۷۰ هزار خودرو در سال با ایران مشارکت کنند.
وی افزود: بنابراین امیدواریم در غالب سیاست صنعتی ایران بتوانیم فعالانه شرکت کنید و نگران تحریم ها نیز نباشید که از لحاظ ما و ژاپن این تحریم ها تمام شده است و توافق نهایی در یکی دو ماه آینده حاصل می شود .
وزیر صنعت همچنین از آمادگی ایران برای مشارکت با شرکت های ژاپنی در زمینه تولید لوازم خانگی خبر داد و افزود: ما هم اکنون در زمینه ساخت تجهیزات پیشرفته پزشکی در حال مذاکره با شرکت های فیلیپس و زیمنیس هستیم و مایلیم شرکت های ژاپنی در این زمینه ورود کنند و اگر می خواهید حضور داشته باشید باید زودتر تصمیم بگیرید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به علاقه ایران برای همکاری با شرکت های ژاپنی گفت: این شرکتها اگر علاقه مند به همکاری دراز مدت با ایران هستند، باید روی سرمایه گذاری به صورت جدی فکر کنند زیرا همکاری مشترک و دراز مدت مد نظر ما است.
محمد رضا نعمت زاده گفت: ما همچنین علاقه مند با همکاری با ژاپن در زمینه مهندسی،‌ دانش فنی و تولید هستیم.
وی افزود: همانگونه که بازار بزرگ ایران در اختیار شرکت های ژاپنی قرار می گیرد انتظار داریم محصولات ایرانی را که به اتفاق شرکت های ژاپنی تولید می کنیم و یا تحت لیسانس ژاپن تولید می شود در بازارهای ژاپن و خارج از ایران عرضه شود.
وی گفت: ما حتما باید مقیاس اقتصادی در سرمایه گذاری ها و همکاری ها را مدنظر قرار دهیم به همین دلیل نمی توانیم به تعداد محدود خودرو به صورت منتاژ فکر کنیم زیرا اینها قابلیت رقابت پذیری در بازار های خارج را نخواهد داشت.
وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: زمینه های مورد همکاری دو کشور زیاد است که ما اولویت های خود را در قالب برنامه های راهبردی ۱۰ ساله مشخص کرده ایم.
نعمت زاده با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت حدود یک سوم تولید ناخالص ملی کشور را عهده دارد گفت: همه فعالیت های معدنی و تجاری اعم از تجارت داخلی و خارجی جزو وظایف این وزارت خانه است.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با تلاش فراوان توانست به توافق برد برد و منصفانه با طرف های مذاکره کننده ۱+۵ برسد گفت: ‌این مذاکرات می تواند نمونه خیلی خوبی باشد که چطور می شود اختلافات بسیار پیچیده و سخت را با تفاهم و گفتگو حل کرد.
نعمت زاده گفت: در این مدت روابط اقتصادی ما با ژاپن به حد نازل رسید اما اغلب ارتباطاتمان برقرار بود.
وی افزود: این مذاکرات نشان داد ما از ابتدا صادق بودیم و اینکه می گفتیم ایران نمی خواهد از امکانات اتمی برای مصارف غیر انسانی استفاده کند صحیح است و کشور های غربی بالاخره به این نتیجه رسیدند و سازمان ملل هم به این واقعیت صحه گذاشت و قطعنامه های قبلی خود را لغو کرد.
وی گفت: ما همیشه هم در اظهار و هم در عمل ثابت کرده ایم که یک کشور پیشرو در صلح و امنیت منطقه و جهان هستیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امیدواریم بعد از یکی دو ماه که توافق به مرحله اجرای کامل برسد دوباره کشورهای دوست بتوانند همکاری های خود را در ایران شروع کنند.


 

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ -مرسدس پرفروش‌ترین برند لوکس جهان

مرسدس بنز با پشت‌سر گذاشتن بی‌ام‌و و آئودی، در ماه سپتامبر برای سومین ماه متوالی پرفروش‌ترین برند لوکس جهان نام گرفت.
مرسدس پرفروش‌ترین برند لوکس جهان

به گزارش  دنیای اقتصاد ،مرسدس بنز با پشت‌سر گذاشتن بی‌ام‌و و آئودی، در ماه سپتامبر برای سومین ماه متوالی پرفروش‌ترین برند لوکس جهان نام گرفت.

زیرا تقاضا برای شاسی‌بلندهای شبه‌کوپه این برند موجب شد فروش مرسدس دو برابر سریع‌تر از رقبایش رشد کند. فروش مرسدس بنز در ماه سپتامبر ۱۶ درصد جهش کرد و به ۱۸۸ هزار و ۴۰۰ دستگاه رسید. این در شرایطی است که فروش بی‌ام‌و ۱۸۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه و فروش آئودی ۱۷۰ هزار و ۹۰۰ دستگاه بود. خودروهای شاسی‌بلند شامل مدل‌های جدید جی‌ال‌‌سی و جی‌ال‌ای که در چین بسیار پرطرفدار هستند، به رشد فروش مرسدس در این ماه کمک کرده‌اند. فروش مرسدس در چین از ابتدای سال جاری تا ماه مارس با افزایش ۳۱ درصدی رو به‌رو شده است. علت این رشد عرضه مدل‌های جدیدی همچون شاسی‌بلندهای کوچک عنوان شده است. این در شرایطی است که در همین دوره فروش بی‌ام‌و ۲ درصد رشد کرده و فروش آئودی تنها ۳/ ۰ درصد افزایش یافته است.