یزدفردا:تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ -آغاز تحویل پژو ۳۰۸ جیتیآی
به گزارش اخبار خودرو ، پژو میخواهد همگان روز ۵ نوامبر را بهعنوان تاریخ بازگشت GTi جدید پس از حدود ۲۰ سال به گروه خودروهای کامپکت به خاطر بسپارند.
۳۰۸ جیتیآی بهراستی یکی از هاچبکهای جذابی است که برای امسال منتظرش بودیم. با توجه به اینکه مدل استاندارد ۳۰۸ در سال ۲۰۱۴ بهعنوان خودروی سال اروپا انتخاب شد باید تصور کنید که این نسخه با کارایی چشمگیرتر و سایر خصیصههای دوستداشتنیاش چقدر میتواند مورد طلب مخاطبان قرار گیرد.
این هاچبک شرور توسط پژو اسپورت برای ارائه تعریف جدیدی از نمای خارجی یکدست و صیقلی و کابین اسپورت توسعهیافته تا نهتنها مشتریان را غافلگیر کند بلکه توجه هرکه را که دستی در خودرو دارد به خود جلب نماید.
زیر کاپوت پیشرانه ۱.۶ لیتری THP بنزینی جای گرفته که با دو خروجی متفاوت ۲۴۶.۵ و ۲۶۶.۳ اسب بخار (بر اساس واحد PS به ترتیب ۲۵۰ و ۲۷۰ خوانده میشوند) در دسترس بوده و سقف سرعت آن در هردو حالت به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت (۱۵۵ مایل بر ساعت) محدودشده است.
هر دو مدل وزن خشک ۱,۲۰۵ کیلوگرمی دارند که باعث میشود شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برای جیتیآی ۲۵۰ در ۶.۲ ثانیه و برای جیتیآی ۲۷۰ در ۶ ثانیه انجام شود. نسبت قدرت/وزن هم ۴.۸۲ کیلوگرم بر اسب بخار برای ۲۵۰ و ۴.۴۶ کیلوگرم بر اسب بخار برای ۲۷۰ است.
مدل ۲۷۰ علاوه بر پیشرانه قدرتمندتر از دیفرانسیل تورسِن (Torsen)، رینگهای ۱۹ اینچی، ترمزهای بزرگتر برای چرخهای جلو و صندلیهای اسپورت بهره میبرد و میتوانید با پرداخت ۱,۳۰۰ پوند دیگر ترکیب رنگ اختصاصی قرمز و مشکیِ نِرا (Nera Black) را برایش سفارش دهید تا بیشتر جلبتوجه کند. بد نیست اشارهکنم که صندلیهای اسپورت مذکور (به قیمت ۸۰۰ پوند) برای ۲۵۰ هم قابل سفارشاند و حتی رینگهای ۱۹ اینچی آلیاژی و لاستیکهای سوپر اسپورت میشِلین نیز در فهرست آپشنهایش دیده میشوند.
قیمت پایه پژو ۳۰۸ جیتیآی در بازار انگلستان ۲۶,۵۵۵ پوند برای مدل ۲۵۰ و ۲۸,۱۵۵ پوند برای مدل ۲۷۰ است.
منبع:پدال
به گزارش تسنیم ، در حالی که چشم انداز لغو تحریم های اقتصادی علیه ایران روشن تر شده است شرکت نیسان موتور و دیگر شرکت های خودروساز ژاپنی در تلاشند تا صادرات خود به ایران را از سر بگیرند.
شرکت نیسان موتور به قطعه سازان خبر داده است که ممکن است از بهار آینده ارسال محموله های تولیدی به مقصد ایران را از سربگیرد. این شرکت به جای صادرات خودروی ساخته شده به ایران قطعات سوار نشده را به این کشور ارسال می کند تا در داخل مونتاژ شود.
شرکت نیسان در نظر دارد سالانه چندین هزار خودرو به این ترتیب به ایران صادر کند.
شرکت سوزوکی موتور نیز خود را برای افزایش صدور قطعات خودرو به ایران برای مونتاژ در این کشور آماده می کند. این شرکت از سال ۲۰۰۵ به این سو سالانه ۴۰۰۰ خودرو در ایران تولید می کرد اما از سال ۲۰۱۲ و به دلیل تحریم ها این رقم کاهش قابل توجهی داشته است. سوزوکی در نظر دارد مدل های جدیدی به بازار ایران عرضه کند.
شرکت ایسوزو موتورز نیز برای صادرات کامیون های سبک و تولیدات دیگر خود به ایران برنامه ریزی می کند.
بر اساس این گزارش شرکت تویوتا موتور ازسرگیری صادرات به ایران در کمترین فاصله پس از لغو تحریم ها را مد نظر قرار داده است. این شرکت که بزرگترین خودروساز ژاپنی است در سال ۲۰۱۰ ارسال خودروهای سواری خود به ایران را متوقف کرد. این شرکت فقط چند صد دستگاه خودرو در سال به ایران فروخته است.
سال گذشته ۱.۱ میلیون خودرو نو در بازار ایران به فروش رفت و انتظار می رود این رقم در سال ۲۰۲۰ به ۱.۶ میلیون دستگاه برسد.
شرکت مزدا موتور در پی کاهش تحریم ها آوریل گذشته برخی قطعات خودروی تولید خود را به ایران صادر کرد. این شرکت در سال ۲۰۱۳ ارسال قطعات به ایران را متوقف کرده بود. این شرکت در حال حاضر قطعات مربوط به خودروی مزدا۳ و کامیون های کوچک را برای مونتاژ به ایران ارسال می کند. سال گذشته حدود هزار خودرو مزدا۳ در ایران به فروش رفت. این شرکت در نظر دارد صادرات خود به ایران را افزایش دهد.