یزدفردا:تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴/گام نخست خودروسازان برای ارتقای کیفیت
به گزارش دنیای اقتصاد ، به گفته خودروسازان یکی از عوامل عدم ارتقا کیفی یک خودرو به استفاده از قطعات بیکیفیت بازمیگردد این در حالی است که قطعهسازان نیز همواره مدعیاند که به تقاضا و سفارش خودروسازان به تولید قطعات میپردازند.
جدا از اینکه در زنجیره خودروسازی کشور، خودروسازان و قطعهسازان هر یک چه میزان سهمی از کیفیت خودروها دارند، این روزها با توجه به بازار بحران زده خودرو، وعدههایی مبنیبر ارتقای کیفیت محصولات شرکتهای خودروساز، به گوش میرسد. هر چند مدیران این شرکتها اذعان میکنند که بالا بردن سطح کیفی خودروها نیازمند زمانی طولانی است، اما ظاهرا استارت عمل به این وعدهها از خروج قطعات بیکیفیت از ریل تولید خودروسازان آغاز شده است؛ بهطوریکه هفته گذشته هاشم یکهزارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در اظهاراتی با بیان اینکه این شرکت تمرکز ویژهای بر قطعهسازی دارد تاکید کرده که در دو سه ماه اخیر با ۱۰سازندهای که کیفیت مورد نظر ایران خودرو را تامین نمیکردند، قطع همکاری شده است .از دیگر سو پنجشنبه گذشته در جلسه شورای سیاستگذاری خودرو محمدرضا نعمتزاده، وزیر صنعت و معدن و تجارت نیز بر استفاده از قطعات با کیفیت در خطوط تولیدی خودروسازان تاکید کرده است. وی در اظهاراتی شرکتهای خودروساز را موظف به عدم دریافت قطعات بیکیفیت از قطعهسازان خوانده است. نعمتزاده همچنین مسوولیت بکارگیری قطعات نامرغوب را متوجه خودروسازان دانسته و عنوان کرده که خودروسازها نباید از شرکتهایی که قطعات غیرکیفی تولید میکنند قطعه دریافت کنند؛ بنابراین بهنظر میرسد که قدم اول در مسیر ارتقا کیفی خودروها از سوی خودروسازان برداشته شده، بنابراین قطعهسازان نیز برای عدمخروج از ریل خودروسازان باید به تجدیدنظر در کیفیت محصولات تولید خود بپردازند.
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴
بهترین سپتامبر آئودی رقم خورد
شرکت آئودی اعلام کرد در ماه سپتامبر موفق به فروش ۱۷۰ هزار و ۹۰۰ دستگاه خودرو شده و فروش نسبت به همین ماه در سال گذشته ۸/ ۶ درصد جهش کرده است. به این ترتیب بهترین آمار فروش این خودروساز در ماه سپتامبر رقم خورده است.
به گزارش اکونومیکتایمز، براساس اعلام این خودروساز آلمانی از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون یک میلیون ۳۴۷ هزار و ۹۵۰ دستگاه خودرو آئودی به مشتریان تحویل داده شده است که نسبت به همین دوره در سال گذشته ۸/ ۳ درصد افزایش یافته است. لوکا دمئو، عضو هیات مدیره فروش و بازاریابی شرکت آئودی میگوید: «بهرغم شرایط دشوار بازار در مناطق مهم و کلیدی، انتظار داریم عملکرد فروش در فصل سوم مثبت باشد.» او اضافه کرد آئودی قصد دارد تا اواسط سال آینده ۱۵ مدل جدید و ارتقا یافته را روانه بازارهای جهانی کند و این مساله موجب افزایش بیشتر فروش خواهد شد.