یزدفردا:تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴/داستان بمب خبری ایران خودرو چه بود؟
به گزارش ایسنا ،مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه واژه “بمب خبری” اعلام شده تعبیر رسانهای یک خبرنگار از فعالیتها و برنامههای این شرکت بوده، از برنامهریزی برای افزایش کیفیت محصولات و طراحی موتور ملی توربوشارژ خبر داد.
هاشم یکهزارع اظهار کرد: به دنبال اقدامات صورت گرفته طراحی و تولید موتور سبک دیزلی در مراحل آخر قرار داشته و اواخر سال آینده اولین خودروی سواری دیزلی کشور عرضه خواهد شد.
طراحی موتور ملی توربوشارژ
وی با بیان اینکه موتور ملی توربوشارژ نیز توسط متخصصان داخلی طراحی و تولید شده است، خاطرنشان کرد: این موتور روی خودرو سورن نصب شده و به زودی عرضه آن آغاز میشود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: قدرت موتور و گشتاور سورن با موتور توربوشارژ معادل ۴۰ درصد افزایش یافته است؛ بهگونهای که قدرت خروجی این موتور معادل حجم موتور ۲۴۰۰ سیسی خواهد بود.
وی درباره قیمت این خودرو اظهار کرد: با توجه به افزایش قدرت موتور قیمت آن بالاتر از سورن فعلی خواهد بود.
کیفیت محصولات راضیکننده نیست
یکهزارع در رابطه با نارضایتی مصرفکنندگان از کیفیت خودروهای داخلی گفت: مشتریان در کیفیت و خدمات پس از فروش خودروها ذینفع هستند و باید رضایت آنها جلب شود. البته در دو سال اخیر در کیفیت رشد داشتهایم؛ بهگونهای که در حال حاضر درصد مراجعه خودروهای با کارکرد کمتر از ۱۰ هزار کیلومتر به شبکه نمایندگیها معادل درصد مراجعات خودروهای تولیدی سالهای ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ و دورهای است که بیشتر قطعات از خارج از کشور و به صورت سیکیدی تامین میشد.
یکهزارع خاطرنشان کرد: البته وضعیت فعلی خودروها از نظر کیفی هنوز هم راضیکننده نیست و طبق برنامه، اسفند ماه امسال خودروی رانا به عنوان اولین خودرویی که در کمتر از ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد نیازی به مراجعه به تعمیرگاه نخواهد داشت، عرضه خواهد شد.
اعلام ردهبندی کیفی قطعهسازان و نمایندگیها
وی ادامه داد: در این راستا برای افزایش کیفیت محصولات تولیدی طرح معرفی بهترین و بدترین قطعهسازان در دستور کار قرار گرفته و به صورت دورهای پنج قطعهسازی که بهترین خروجی کیفی و پنج قطعهسازی که پر ایرادترین خروجی کیفی را در محصولاتشان داشتهاند معرفی خواهند شد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: در حوه خدمات پس از فروش نیز به صورت دورهای سه نمایندگی خدمات پس از فروش که بیشترین میزان رضایت و سه نمایندگی که کمترین میزان رضایت مشتریان را کسب کردهاند معرفی خواهند شد.
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ -
به گزارش مهر ،خودروی هیبرید برقی- پیل سوختی دانشگاه خواجه نصیر از طریق ترکیب هیدروژن و اکسیژن، انرژی خود را تامین میکند.
در این خودرو یک باطری شارژی وجود دارد که این باطری هم از طریق برق و هم از طریق ترکیب هیدروژن و اکسیژن شارژ میشود.
این خودرو با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و هزینهای بالغ بر ۸۰ میلیون تومان طی سه سال طراحی و تولید شده است. این خودرو که در مرحله آزمایشی قرار دارد قرار است به عرصه تجاریسازی و استفاده در صنعت خودروسازی برسد.
این فناوری قرار است با کمک دانشگاه خواجه نصیر بر روی تاکسیهای شهر تهران طی سالهای آینده نصب شود.
از دیگر مزیتهای این خودرو، کمک به رفع آلودگی هواست، زیرا از اگزوز این خودرو به جای دود، آب خارج میشود.