زمان : 25 Mehr 1394 - 11:33
شناسه : 112608
بازدید : 3882
هم‌اندیشی اعضای شورای دانشگاه برای آغاز فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در  پردیس مهریز گزارشی از اولین نشست شورای دانشگاه در سال تحصیلی جدید هم‌اندیشی اعضای شورای دانشگاه برای آغاز فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در پردیس مهریز اعضای شورای دانشگاه یزد در نخستین نشست این شورا در سال تحصیلی جدید، علاوه بر بررسی مسایل و امور جاری در دانشگاه، به بحث و تبادل نظر درباره چگونگی آغاز فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در پردیس مهریز پرداختند.

در آغاز این نشست مشاور رییس و مدیر حوزه ریاست گزارشی از فعالیت‌های انجام گرفته برای استقبال مؤثر و هرچه با شکوه‌تر از دانشجویان تازه‌وارد ارایه کرد. دکتر سید محمود زنجیرچی همچنین با نمایش تصاویری، به تشریح امکانات ساختمان شکیب که اخیرا از سوی بانی نیکوکار آن به پردیس مهریز دانشگاه یزد واگذار شده است، پرداخت.
در ادامه درباره آمادگی برخی از دانشکده‌ها برای استقرار دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته‌های کاربردی دانشگاه در این مکان بحث و تبادل نظر شد. به پیشنهاد رییس دانشگاه با توجه به امکانات و ویژگی‌های خاص این مکان، مقرر شد استقرار در آن به عنوان یک مزیت برای دانشجویان تلقی شود.

رییس دانشگاه همچنین از افزایش امکانات رفاهی این مجموعه با استفاده از محوطه باغ شجاع لشکر در مجاورت آن خبرداد. در همین رابطه، پیشنهاد رییس دانشکده فیزیک برای اختصاص این مکان به محل دایمی همایش‌های علمی نیز با استقبال اعضا مواجه و مقررشد در این زمینه بررسی‌های بیشتر و کار کارشناسی صورت پذیرد.
اطلاع‌رسانی درباره برنامه روابط عمومی برای تهیه تصاویر بانشاط از اعضای هیأت علمی، دانشجویان، امکانات و فضاهای علمی و آموزشی به تفکیک دانشکده‌ها، لزوم همکاری تمامی مسؤولان در تعریف شاخص‌های مناسب برای ارزیابی عملکرد و تلاش برای بهبود آن، و همچنین گزارش معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه درباره بهبود کیفیت ورودی‌های مقطع کارشناسی با توجه به حذف دوره شبانه کارشناسی در دانشگاه، از دیگر موارد مطرح‌شده در این جلسه بود.
در ادامه معاون دانشجویی دانشگاه با اشاره به حمایت‌های ویژه‌ای که در کمیسیون موارد خاص از دانشجویانی که با بیش از سه ترم مشروطی در آستانه اخراج قرار دارند، صورت می‌گیرد، از رؤسای دانشکده‌ها خواست با تمهیدات و حساسیت ویژه نسبت به این موضوع از حجم کار و فشار وارده بر کمیسیون بکاهند.
در این جلسه همچنین مدیر دفتر نظارت و ارزیابی با نمایش اسلایدهایی به بررسی ضرورت جامع‌نگری و هماهنگی در بخش‌های مختلف دانشگاه پرداخت و با اشاره به وظایف و مسؤولیت‌های خطیر هریک از واحدها، گفت: همه موظفیم در ایجاد یک محیط آرام و بانشاط برای رشد و پویایی انسان‌ها تلاش کنیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نیز در این نشست گزارشی از وضعیت بودجه‌بندی انجمن‌های علمی ارایه کرد و با بیان اینکه مبالغ اعلام شده مبالغ پایه برای هریک از انجمن‌های علمی است، خاطرنشان کرد: هر انجمن طبق فرمول‌بندی مربوط به این نظام بودجه‌ای می‌تواند با توسعه فعالیت‌های خود بودجه بیشتری را نیز جذب کند. بحث و تبادل‌نظر درباره این نظام بودجه‌بندی پایان بخش نشست مذکور بود.
در این نشست همچنین به پیشنهاد معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر کاظم برخورداری عضو هیأت علمی گروه عمران به عنوان نماینده شورای دانشگاه در کمیسیون فرهنگی ارتقا انتخاب شد.