یزدفردا:تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۴-
اخبار خودرو ،در کنار دستاوردهای ویژه خودروسازان ژاپنی در زمینه خودروهای معمولی، وسایل نقلیه نامتعارف نیز میتوانند در نمایشگاه دو سالانه اتومبیل توکیو، نظرها را به خود جلب کنند. با اینکه هنوز حدود یک ماه تا این نمایشگاه زمان داریم، فرصتی دست داده تا برای اولین بار نگاهی به دو محصول عجیب از هوندا داشته باشیم. البته این وسایل برای هوندا چندان عجیب هم نیستند؛ چرا که این کمپانی قبل از این در پروژههای جانبی نظیر ربات فوتبالیست «اسیمو» و «یونی-کاب» که معلوم نیست چه اسمی باید برای آن گذاشت، فعالیت داشته است. حالا هم دو پروژه به نامهای «واندر استند» و «واندر واکر» آماده است. این دو وسیله هر دو کانسپت هستند و از لحاظ داشتن چرخ و نشان هوندا، فرقی با دیگر خودروهای این کمپانی ندارند.
واندر استند
به نظر میرسد که انتخاب نام «واندر استند» برای این وسیله چندان مناسب نباشد. در حالی که شاید از دور شبیه یک نوع استودیوی عکاسی متحرک باشد، ولی در واقع، سرنشینان در هنگام حرکت، ایستاده ( Stand) نیستند. در مقابل، فضایی در داخل این خودرو تعبیه شده که به نظر میرسد برای دو نفر مناسب باشد. این فضای جعبهای بلند بر روی چهار چرخی که قسمتی از آنها هم به بدنه وارد شده، قرار گرفته است.
تقارن موجود در بین چرخها، نشاندهنده قابلیت «فرمان چهار چرخ» در این وسیله است که از این نظر با کانسپتهایی مانند نیسان پیوو ۳ در نمایشگاه توکیو در سالهای گذشته تفاوت دارد.
واندر واکر
دوباره باید در اینجا اشاره کنیم که نام «واندر واکر» در مورد این وسیله چندان تناسبی ندارد؛ چرا که این وسیله واکر بدون فرمان برای اشخاص سالمند نیست و همینطور، اصلاً شامل راهرفتن (Walking) هم نمیشود. ولی فارغ از نامگذاری، واندر واکر دقیقاً چیست؟ به نظر میرسد که با تجملیترین اسکوتر دنیا روبرو باشیم؛ همراه با یک مجموعه نشانگرهای شبیه به تبلت، بدنه جمع و جور و چرخهایی که به نظر از تایرهای بدونباد استفاده میکنند.
در همین حال، برای واندر واکر نیز جزئیات زیادی منتشر نشده است، ولی هوندا میگوید که این وسیله به منظور مانور آزادانه در میان پیادهروها طراحی شده است. بنابراین، با توجه به محدودیتهای حرکتیای که اسکوترهای معمولی دارند، احتمالاً ارائه واندر واکر خبر خوبی خواهد بود.
منبع:پدال
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۴-کاهش تولید خودرو در ژاپن
به گزارش دنیای اقتصاد، روز سهشنبه رسانههای محلی ژاپن گزارش دادند مجموع تولید داخلی هشت خودروساز بزرگ ژاپن برای چهاردهمین ماه متوالی افت کرده و با کاهش ۹/ ۴ درصدی در ماه آوریل به ۵۶ هزار دستگاه رسیده است. شرکت هوندا موتور شاهد کاهش ۵/ ۲۲ درصدی در تولید خودرو بود. دو شرکت تولیدکننده خودروهای سایز کوچک؛ یعنی دایهاتسو موتور و سوزوکی موتور به ترتیب با کاهش ۶/ ۱۶ درصدی و ۵/ ۱۵ درصدی تولید مواجه شدند.
شرکت خودروسازی تویوتا موتور بهدلیل رشد فروش برند لوکس لکسوس شاهد افزایش ۲/ ۲ درصدی تولید بوده است و تولید مزدا موتور در پی رشد تقاضا برای خودرو کامپکت دمیو و دیگر مدلها افزایش ۱۶ درصدی تولید را تجربه کرده است.
مجموع تولید خارجی هشت خودروساز ژاپنی با افزایش ۵/ ۵ درصدی به ۴۲/ ۱ میلیون دستگاه رسید و تولید خودروی دمیو مزدا در کارخانه این شرکت در مکزیک ۲۴ درصدی افزایش یافت.