یزدفردا:تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۴-پکیج فوستلا برای آئودی RS3
اخبار خودرو-هر کدام از خودروها را که درنظر بگیرید، ویژگیها و کاراکتر خاص خود را دارند، ولی به نظر میرسد که تیونینگ جدید فوستلا با عنوان آئودی RS3 Mk1 ، چیزی بهتر از نمونه خودروهای امنیت مسابقات DTM باشد. نوارهای فویل، طرحهای گرافیکی و چرخهای آلومینیومی در ترکیب با سبز برّاق متالیک و خاکستری مات، ظاهر چندان بدی برای این مدل ایجاد نکردهاند. این طراحی از خودروهای مسابقهای آئودی و نمونههای اولیه این کمپانی الهام گرفته شده است.
البته اگر RS3 شما رنگ سفید اولیه را ندارد، داشتن پوشش کامل رنگآمیزی سفید قبل از اضافهکردن سایر الگوها، هزینهای حدود ۴۴۰۰ دلار برای شما خواهد داشت.
بخش دوم پکیج فوستلا مربوط به پیشرانه است که در آن یکت تیونینگ PP-پرفورمنس استیج ۳ ارائه میشود. این پکیج، عناصر زیادی در زیر کاپوت اضافه میکند؛ از جمله ارتقای نرمافزاری برای موتور، «خنککننده هوای شارژی»، فیلتر مسابقهای BMC و سیستم اگزوز تماماسپورت «واگنر».
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۴
اخبار خودرو -با وجود فراخوانهایی که به خاطر کیسههای هوای تاکاتا اعلام شده، برخی شاید ترجیح دهند که این کیسههای هوا را غیرفعال کنند تا کمتر در معرض خطر احتمالی برخورد قطعات نوکتیز با صورت و بدن خود در هنگام تصادف باشند. البته این کار کاملاً نادرست است و شما هیچ مکانیکی را پیدا نمیکنید که واقعاً بخواهد این کار را برای شما انجام دهد. بهعلاوه، شانس اینکه کیسه هوای شما تبدیل به چیزی شبیه به یک نارنجک شود، بسیار اندک است. صرفاً اتکا به کمربند ایمنی چیزی است که بههیچوجه در هنگام یک تصادف جدّی رانندگی توصیه نمیشود.
در حال حاضر، زمان زیادی تا جایگزینی قطعات کیسههای هوای تمام خودروها باقی مانده و برخی آن را در حدود ۵ سال تخمین زدهاند. در نتیجه، مدت زیادی را باید با یک تهدید بالقوه در پشت فرمان سپری کنید.
بهترین توصیه برای چنین شرایطی، پرهیز از رانندگی دیوانهوار است. بهترین راه برای در امان ماندن از یک تصادف این است که اول از همه، خود را وارد آن نکنیم. هر چقدر هم که راننده ماهری باشید، اگر رفتار پرخطری در هنگام رانندگی داشته باشید، تصادف همیشه در کمین شماست؛ فقط هنوز با آن روبرو نشدهاید.
در ادامه، روشهایی را مرور میکنیم که با رعایت کردن آنها میتوانید احتمال آسیبدیدگی از پرتاب قطعات کیسه هوا را کم کنید.
۱) هنگام رانندگی، پیام نفرستید.
اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، بسیاری از ما مشکلی در خواندن پیامهایمان در پشت فرمان نداریم و وقتی در بزرگراه حرکت میکنیم، با خیال راحت ایمیل خود را چک میکنیم و یا حتی نگاهی به پُستهای دوستانمان هم داریم. شرکت AT&T بهتازگی در گزارشی اعلام کرده که علیرغم تلاشها برای آگاهیرسانی، رانندگان در هنگام رانندگی از گوشیهایشان استفادههایی چون پیامنگاری و فراتر از آن دارند. طبق این گزارش، ۳۰ درصد از افراد در هنگام رانندگی حتی در شبکههای اجتماعی اطلاع میدهند که مشغول چه کاری هستند! برخی حتی در این حالت، ارتباط تصویری نیز برقرار میکنند!
اگر واقعاً میخواهید تصادف نکنید، این عادتها را ترک کنید.
۲) جلوگیری از رانندگی تحتتأثیر مواد الکلی
هوشیاری در پشت فرمان، از همهچیز مهمتر است. گزارشی از سازمان MADD در امریکا نشان میدهد که آمار مرگ ناشی از تصادف رانندگان مست از سال ۱۹۸۰ به نصف کاهش یافته است؛ ولی با این حال، هنوز هم افراد زیادی هستند که این کار را انجام میدهند.
بسیاری از افراد شاید از میزان تأثیرگذاری مواد الکلی آگاهی لازم را نداشته باشند، ولی باید گفت که حتی مقدار کمی از آنها میتواند شانس شما برای قرار گرفتن در یک تصادف افزایش دهد.
تا به امروز تنها ۶ مورد مرگ مرتبط با نقص کیسههای هوای تاکاتا گزارش شده، امّا این آمار در مقابل صدمات ناشی از مصرف الکل توسط رانندگان امریکایی بسیار اندک است. در سال ۲۰۱۳، تنها در ایالات متحده، رانندگی در حالت مستی ۱۰ هزار قربانی داشته است. بنابراین، بهتر است قبل از رانندگی، حتماً از هوشیاری خود مطمئن شوید.
۳) پرهیز از رانندگی دیوانهوار
منظور از «رانندگی دیوانهوار» در اینجا، کارهایی مانند عدمرعایت فاصله با خودروی جلو در بزرگراه، حرکت با سرعت بسیار بالا، عوض کردن خط به صورت ناگهانی و عدمرعایت احتیاط در ورود به تقاطعها است. مطالعات زیادی در طول سالها نشان دادهاند که بخش بزرگی از رانندگان در هنگام تصادف، طرف مقابل را مقصر میدانند. با این حال، همیشه برخی رفتارهای مشخص در رانندگی هستند که باعث وقوع تصادف میشوند.
سرعت، با فاصله زیاد، بزرگترین عامل در میزان مهلک بودن یک تصادف است. قوانین پایه فیزیک به ما میگویند که وقتی یک جسم با سرعت بسیار زیاد دچار یک توقف ناگهانی شود، نیروی وارده به بدن انسان در هنگام تصادف چند برابر میشود.
در همین حال، رانندگی در سرعت پایینتر باعث میشود که واکنش بهترین نسبت به شرایط خاص داشته باشید و در صورت لزوم، بهتر بتوانید خودرو را متوقف کنید. همچنین وقتی فاصله مناسب را تا خودروی جلویی حفظ میکنید، فرصت بیشتری برای عکسالعمل در برابر کارهای راننده جلویی خواهید داشت؛ برخی از رانندهها در اثر استرس و نگرانی میتوانند حرکات غیرعادی از خود نشان دهند که تعدادشان چندان کم هم نیست.
فراخوان کیسههای تاکاتا در حال حاضر یک چالش بزرگ در دنیای خودرو محسوب میشود که حل شدن آن، زمان زیادی طول خواهد کشید. بهترین کاری که میتوانید در این شرایط انجام دهید این است که اگر خودرویتان این خطر احتمالی را دارد، تا جای ممکن، خود را از تصادفات دور نگه دارید؛ کمربند خود را ببندید و اصول رانندگی را در پشت فرمان رعایت کنید.