زمان : 28 Mehr 1394 - 21:06
شناسه : 112405
بازدید : 11254
آرشیوخبر:ناجا: هنوز طرح LEZ را تایید نکرده ایم/خودرویی با سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر در ساعت اخبار مربوط به بازار و اقتصاد خودرو در ایران وجهان آرشیوخبر:ناجا: هنوز طرح LEZ را تایید نکرده ایم/خودرویی با سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر در ساعت

یزدفردا:تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۴-خودرویی با سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر در ساعت

خودروی موشکی Bloodhound SSC با هدف دستیابی به سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر در ساعت ساخته شده است.

به گزارش اخبار خودرو ، خودروی موشکی  Bloodhound SSC با هدف دستیابی به سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر در ساعت ساخته شده است.

اولین مدل این خودرو در سال ۱۹۹۶ توانست با شکستن دیوار صوتی رکورد جدیدی را در سطح جهانی ثبت کند اما تیم سازنده آن اکنون تصمیم گرفته اند تا با تولید مدل جدید رکورد سریع ترین وسیله زمینی به خود اختصاص دهند.

قرار است تا تلاش رکورد زنی این وسیله در سل ۲۰۱۶ انجام شود.

resized_505398_689 resized_505397_132

 


 


 

 

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۴ -ناجا: هنوز طرح LEZ را تایید نکرده ایم

وی یکی دیگر از چالش‌های پیش رو را تعداد خودروها برشمرد و افزود: معلوم نیست که با دسته بندی خودروها به رنگ زرد آیا تعداد خودرویی که وارد محدوده می شود بیشتر از تعداد خودروی فعلی است یا کمتر از آن.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه پلیس هنوز پای اجرای طرح LEZ را امضا نکرده است، گفت: این طرح هنوز برای ما ابهام دارد و تا زمانی که ابهامات برای پلیس رفع نشده است نمی‌توانیم با اجرای آن موافقت کنیم.

سردار موسی امیری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اجرای طرح LEZ در پایتخت که شهرداری وعده اجرای آن از ابتدای آبان را داده بود، افزود: ما هنوز نظر مثبتی برای این طرح نداریم و معتقدیم همچنان بحث‌ها و پیش فرض‌های زیادی در این زمینه وجود دارد.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه هنوز اطلاعاتی که از تهران خواسته‌ایم به دست ما نرسیده است، گفت: برای اظهارنظر صریح در مورد طرح نیازمند تحلیل درستی هستیم. ما هنوز نمی‌دانیم که تعداد واقعی خودروهای سبز و زرد چه قدر است و آیا این تعداد از خودروها که به عنوان زرد اعلام شده‌اند درواقعیت نیز همین شرایط را دارند؟

وی با بیان اینکه شاید آنچه که شمارش می‌شود با آنچه که امروز در حال اجراست همخوانی نداشته باشد، تصریح کرد: قرار است با اجرای این طرح جلوی آلودگی هوا گرفته شود؛ اما معلوم نیست که چقدر در این زمینه به نتایج مطلوب خواهیم رسید.

امیری با بیان اینکه آمارهای دقیقی از تعداد خودروهای زرد نداریم، گفت: تعداد خودروهای سبز نیز گرچه معلوم نیست اما با توجه به اینکه عمدتا خودروهای هیبریدی و برقی را شامل می‌شود تعداد آن قابل توجه نیست.

به معاینه فنی اطمینان نداریم

وی یکی از چالش‌های پیش رو را عدم اطمینان پلیس به معاینه فنی دانست و افزود: مشخصه اصلی خودروهای زرد نیز معاینه فنی است؛ اما متاسفانه ما به معاینه فنی چه در تهران و چه خارج از تهران مطمئن نیستیم و به نظر ما اشرافیت کافی بر این موضوع وجود ندارد.

به گفته جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، پلیس از نظر قانونی امکان نظارت بر روند معاینات فنی را ندارد.

وی یکی دیگر از چالش‌های پیش رو را تعداد خودروها برشمرد و افزود: معلوم نیست که با دسته بندی خودروها به رنگ زرد آیا تعداد خودرویی که وارد محدوده می شود بیشتر از تعداد خودروی فعلی است یا کمتر از آن.

پیامدهای اجتماعی طرح را در نظر بگیریم

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه تبعات اجتماعی این طرح نیز باید لحاظ شود گفت: باید ببینیم وقتی ما آمده‌ایم و خودروی قرمز را حذف کرده‌ایم چه قشر از جامعه از این خودروها استفاده می کنند و با این اقدام آسیب می‌بینند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه پلیس هنوز امضایی پای اجرای طرح LEZ ثبت نکرده است، درباره اینکه آیا آبان ماه زمان مناسبی برای اجرای این طرح است یا خیر گفت: اگر ابهامات ما برطرف شده و به سوالاتمان پاسخ درستی داده شود زمان دیگر مهم نیست و از همین امروز می توان شروع طرح را کلید زد اما اگر پاسخ مناسبی برای ابهامات ما داده نشود نمی‌توان زمانی برای اجرای آن اعلام کرد.

پیش از این شهردار تهران اعلام کرده بود که از ابتدای آبان ماه طرح (LEZ) در سطح پایتخت اجرایی شود.