یزدفردا:
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
در این هفته قیمت سوناتا یک میلیون تومان، النترا ۵۰۰ هزار تومان و لکسوسRX معادل پنج میلیون تومان کاهش یافته است.
قیمت باقی خودروهای وارداتی تغییر خاصی نسبت به نرخ این خودروها در هفته گذشته نداشته است.
قیمت روز خودروهای وارداتی در بازار به شرح زیر است:
نام خودرو | شرکت سازنده | کشور | قیمت |
سوناتا | هیوندای | کره جنوبی | ۱۶۱ میلیون تومان |
توسان | هیوندای | کره جنوبی | ۱۴۸ میلیون تومان |
النترا | هیوندای | کره جنوبی | ۱۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان |
اسپورتیج | کیا | کره جنوبی | ۱۴۹ میلیون تومان |
سراتو | کیا | کره جنوبی | ۱۱۴ میلیون تومان |
اپتیما | کیا | کره جنوبی | ۱۵۱ میلیون تومان |
RAV4 | تویوتا | ژاپن | ۲۰۸ میلیون تومان |
یاریس هاچبک | تویوتا | ژاپن | ۱۰۴ میلیون تومان |
کمری | تویوتا | ژاپن | ۱۸۱ میلیون تومان |
لکسوسRX | تویوتا | ژاپن | ۵۷۵ میلیون تومان |
بنز C200 | بنز (۲۰۱۵ اتاق جدید) | آلمان | ۴۹۰ میلیون تومان |
بنز E200 | بنز | آلمان | ۴۲۰ میلیون تومان |
منبع »ایسنا
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
باوجودی که صنعت خودروی داخلی در سالهای گذشته کمی پیشرفت داشته اما هنوز خدمات پس از فروش در شرکتهای خودروساز ایرانی وضعیت خوشایندی ندارد و بسیاری از خریداران از این موضوع ناراضی هستند. خرابی بیشتر خودروها پس از تعمیر و پخش نامناسب خدمات پس از فروش از موارد مهم در این زمینه است که در این باره علیرضا راسی به خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: مردم از خدمات پس از فروش خودرو راضی نیستند. براساس قانون، خودروسازان سه درصد از قیمت خودرو را برای خدمات پس از فروش دریافت می کنند ولی در عمل شاهدیم که مردم از این خدمات ناراضی هستند و خیلی از خودروسازان به این موضوع توجه نمیکنند.
وی گفت: براساس قانون، باید پروانه صنفی توسط هر واحد صنفی که فعالیت میکند دریافت شود، درحالی که تعداد زیادی از نمایندگیهای سطح شهر که خودروسازان به آنها نمایندگی دادند فاقد پروانه کسب هستند و زمانی که میخواهیم آنجا را پلمب کنیم با کارکنانی در آن جا مواجه میشویم که تنها راه معیشت آنها فعالیت در این نمایندگیهاست و در برخی مواقع از این کار منصرف میشویم.
راسی ادامه داد: همه مدیرانی که در خودروسازی داخلی فعالیت میکنند در شعارهای خود رضایتمندی مشتریان را سرلوحه کار قرار میدهند در صورتیکه به این شعارها پایبند نیستند.
رییس اتحادیه اتوسرویس، تعمیرگاه، کارواش و پارکینگ تهران در عین حال بیان کرد: برای خدمات پس از فروش، تمامی تعمیرگاههای ما به مردم سرویس میدهند و این در حالی است که نمایندگی نیستند.
وی همچنین یادآور شد: مردم در زمان بروز مشکل خودروهای خود، به واحدهای مجاز تعمیرگاهی مراجعه کنند که پروانه کسب در مغازههای آنها نصب شده باشد که در صورت بروز مشکل بتوانند شکایت خود را مطرح کنند تا رسیدگی شود.
منبع :ایسنا