یزدفردا:
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۴
بزرگترین نمایشگاه خودروی چین روز دوشنبه در شانگهای گشایش یافت و خودروسازان جهانی صدها خودرو را در این نمایشگاه در معرض نمایشگاه گذاشتند.
به گزارش ایسنا، فورد توروس جدید و نیسان یک سدان اندازه متوسط و یک شاسی بلند طراحی شده برای بازار چین را به نمایش گذاشتند که منعکس کننده افزایش رقابت از سوی برندهای خودروی چینی ارزان قیمت است.
فورد موتور از نمایشگاه شانگهای برای معرفی جهانی جدیدترین مدل توروس استفاده کرد که گویای رشد سریع این نمایشگاه و قرار گرفتن آن در زمره مهمترین نمایشگاههای صنعت خودرو است.
جنرال موتورز، مرسدس بنز و برندهای جهانی دیگر هم مدلهای جدید یا ارتقا یافتهای را برای بازار چین رونمایی کردند.
شرکت آمریکایی جنرال موتورز در رویدادی پیش از نمایشگاه خودروی شانگهای، خودروی برقی بدون راننده مفهومی شورولت اف ان آر، سدان بوئیک ورانو و خودروی مفهومی بوئیک آونیر را رونمایی کرد.
در نمایشگاه امسال شانگهای خودروسازان چینی پس از دو سال دشواری که پشت سرگذاشتند و طی آن سهام بازارشان را به رقیبان خارجی واگذار کردند، حضور گستردهای دارند.
چینیها سرمایه سنگینی را برای عرضه مدلهای جدید جذاب برای خریداران با قیمتهای کمتر صرف کرده اند که متناسب با شرایط کنونی کندی رشد اقتصادی در این کشور است.
بر پایه گزارش ال ام سی اتوموتیو، برندهایی شامل گریت وال موتور (تولیدکننده شاسی بلند) و گیلی هولدینگ (مالک برند سوئدی ولوو) رشد فروش ۷۰ درصدی را در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ گزارش کرده اند که به آنها کمک کرده است سهم بازارشان را از ۳۸ درصد در سال گذشته به ۴۳ درصد افزایش دهند.
در مقابل برای برندهای خارجی مانند فولکس واگن فروش ثابت بود و یا حتی کاهش پیدا کرد که ناشی از اتکای این خودروسازان بر برندهای گران قیمتی بود که شاهد رشد اندک تا متوسط بودند. این امر اتفاق ناگواری برای این خودروسازان که روی چین به عنوان منبع درآمد آیندهشان حساب میکنند، به شمار میرود.
برن اشتاین ریسرچ در گزارشی به این موضوع اشاره کرده و نوشته است رشد بازار برای برندهای بین المللی متوقف شده است.
گریت وال که به کمک خودروهای شاسی بلند به یکی از موفقترین برندهای خودروی چین تبدیل شده است، روز دوشنبه کوپه H6 و شاسی بلند H8 خود را نمایش داد.
این شرکت امیدوار است هر ماه صد هزار دستگاه از هر کدام از این دو مدل فروش داشته باشد.
بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، شاسی بلندها نزد رانندگان چینی محبوبیت بالایی دارند و ۲۶ درصد از کل فروش خودروهای سواری در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ را تشکیل دادند.
نیسان موتور سدان اندازه متوسط لانیا را معرفی کرد که برای خریداران چینی طراحی شده است. این شرکت که چین را رکن استراتژی تحول جهانی خود قرار داده است، رانیا را نخستین مدل مورد عرضه برای نسل جوان چین معرفی کرد.
این خودروساز ژاپنی مدل هیبریدی مورانو را برای بازار شاسی بلند رونمایی کرد. کارلوس قصن که مدیرعامل هر دو شرکت نیسان موتور و رنو است، در نمایشگاه شانگهای اظهار کرد: چین همچنان یکی از بازارهای برخوردار از نرخ رشد بالا در جهان است و این شرکت در چین سرمایه گذاری میکند و به سرمایه گذاری در این کشور ادامه میدهد.
جنرال موتورز، فورد، بی ام و و برند لوکس لینکلن فورد و سایر خودروسازان هم شاسی بلندهایی را به نمایش گذاشتند که بسیاری از آنها انواع برقی هیبریدی هم دارند.
شرکت گیلی هم سدان بوروئی را معرفی کرد که نخستین مدل طراحی شده با استفاده از فناوری ولوو بود. این شرکت برند سوئدی ولوو را در سال ۲۰۱۰ خرید.
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
طبق یک تحقیقات دولتی، هیوندای موتور با وجود کاهش فروش در چین طی سه ماهه اول امسال، موفق شد برند بوئیک جنرال موتورز را مغلوب کند و برترین برند خودروی بازار انبوه در بزرگترین بازار خودروی جهان شود.
به گزارش ایسنا، شرکت BYD در شاخص قدرت برند چین که بر پایه نظرسنجی از ۱۱ هزار و ۵۰۰ مصرف کننده چینی در ۳۰ شهر این کشور تهیه شد، برترین خودروساز چینی شد و بالاتر از تویوتا موتور و فوردموتور قرار گرفت. آئودی هم در بخش خودروهای لوکس در رتبه اول قرار گرفت.
خودروسازان برای سهم بازار در چین که میلیون ها خریدار جدید میتوانند از میان بیش از ۷۰ برند، خودروی دلخواهشان را انتخاب کنند، برای داشتن سهم بازار بیشتر رقابت میکنند.
هیوندای در سه ماهه اول منتهی به مارس برای نخستین بار از فورد پرفروشتر شد و درصدد است ظرفیت تولید در بزرگترین بازارش را توسعه دهد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، شاخص قدرت برند چین برای پنجمین سال منتشر میشود و بخشهایی مانند غذا، خدمات مالی و کالاهای مصرفی را دربرمیگیرد.