زمان : 19 Tir 1403 - 10:38
شناسه : 112005
بازدید : 4864
افتتاح دفترنمایندگی اداره استاندارد استان ، درشهرستان میبد افتتاح دفترنمایندگی اداره استاندارد استان ، درشهرستان میبد

مدیر کل استاندارد یزد،هنگام افتتاح دفترنمایندگی اداره استاندارد استان ، درشهرستان میبد درحضور، معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد، ، فرماندارمیبد، رئیس شورای شهر، رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت میبد گفت: تحقق کامل کالیبراسیون وسایل سنجش در شهرستان،در گرو عزم عمومی تمامی اقشار،اعم از مسئولین و مردم است .
محمد حسین ماجدی اردکانی افزود:استفاده کنندگان از کلیه وسایل سنجش ،اعم از ترازو،باسکول،وزنه،پیمانه ،نیم متر تجاری و غیره،باید به این باور برسند ،که پس از مدتی کار و استفاده،اینگونه وسایل از حالت تنظیم اولیه خود خارج شده ونیاز به کالیبراسیون مجدد دارند.هر چند جنبه قانونی این موضوع کاملا" در قوانین موجود و دستورالعمل ها و ضوابط اجرایی اوزان و مقیاسها و وسایل سنجش مسهود و به عینیت آمده است.
وی ادامه داد:طرح آزمون دورهای وسایل سنجش در شهرستان میبد از ابتدای سال جاری،توسط شرکت مجری آغاز ،و هنوزحرکت ادامه دارد ،ولی متاسفانه تا کنون این طرح بسته نشده است ،که امیدوارم منبعد با افتتاح این نمایندگی ،این دغدغه نیز از وجود مسئولین استاندارد استان و کشور برداشته شود.
در ادامه این مراسم ، مدیرکل استاندارد استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود،اظهار داشت : درحال حاضر در استان یزد 690 واحد تولیدی وخدماتی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارداجباری وتشویقی هستند، که سهم شهرستان میبد از این رقم ، عدد95 می باشد . از جمله اهداف ایجاد نمایندگی در این منطقه ،آن بوده است که منبعد، تمامی فعالیت های اداری مرتبط با استاندارد اعم از صنعتی یا صنفی در میبد نیز ارائه شود .
این مقام مسئول درپایان گفت : تلاش خواهیم کرد . تا با استقرار کارشناسان استاندارد در شهرستانها و مناطقی که امکانات لازم را فراهم خواهند نمود . کنترل ونظارت بیشتری براوضاع واحوال اجرای استاندارد در سطح منطقه واستان داشته باشیم
در این افتتاحیه، دکتر طالبی، معاون سیاسی امنیتی ، ضمن مهم برشمردن استانداردگفت : باید برای نهادینه شدن استاندارد در سطح جامعه تلاش شود . اقدام به تاسیس نمایندگی استاندارد در شهرستان میبد، حرکتی مهم، ودرخور تقدیر است، که امیدوارم هرچه زودتر این افتتاح در دیگر شهرستانهای استان هم انجام شود .
شایان ذکر است : شهرستان میبد در محور اصلی یزد – تهران ودرفاصله 50 کیلومتری مرکز استان قرار دارد،  وقطب اصلی تولید کاشی وسرامیک منطقه بوده ومنبعد خانم مهندس مریم زارعی محمود آبادی مسئولیت نمایندگی شهرستان مذکور را عهده دار می باشند .