به همت اداره امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه یزد نشستی با حضور جمعی از دانشجویان تحت پوشش این اداره، مسؤولان بنیاد شهید، استادان مشاور، رییس اداره امور دانشجویان شاهد و ایثارگر و معاون دانشجویی دانشگاه یزد در سالن استقلال برگزار شد.
به گزارش دریافتی از اداره امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه یزد، در این نشست دانشجویان به طرح مشکلات خود در حوزههای مختلف دانشگاه پرداختند. در آغاز جلسه، محمد حسین دهقانی اشکذری به نمایندگی از اداره امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه ضمن خیر مقدم به حاضران و گرامیداشت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا، گفت: شهدا نگران دو چیزند یکی راهشان که از مسیر اصلی منحرف نشود و از خونشان که از آن سوء استفاده نشود و دیگر اینکه مبادا خانواده های آنها در پیچ و خم امور زندگی و اداری به فراموشی سپرده شوند.
وی با بیان اینکه دغدغه آنها دغدغه امام و مسؤولان است گفت: براین اساس بنا به فرمایش امام راحل بنیاد شهید تشکیل شد و در دانشگاه ها اداره امور دانشجویان شاهد و ایثارگر که متکفل وضعیت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر است تاسیس گردید.
دهقانی اشکذری اظهار داشت: همه می دانیم که موفقیت در تحصیل به عوامل مختلفی از قبیل شیوه تدریس و سواد و برخورد استاد، تلاش و استعداد دانشجو، قوانین و برنامه ریزی آموزش و فضا و امکانات دانشگاه بستگی دارد اما از همه مهمتر بهادادن به دیدگاه های دانشجویان است که مستقیما با عوامل مذکور سروکار دارد و در جهت بهبود روند تحصیل می تواند بهترین راه حل را در پی داشته باشد.
این گزارش می افزاید در ادامه این نشست مشاهیری به نمایندگی از بنیاد شهید استان گفت: از معصوم روایت شده است که فرمودند الناس معادن كمعادن الذهب والفضة خداوند متعال سرمایه های متفاوت ارزشمندی را در نهاد انسان ها قرار داده که باید شناسایی و استخراج شود که طلیعه آن در مدرسه و تجلی بیشتر و اوج آن در دانشگاه است.
وی افزود: در فرایند تعلیم و تربیت در دانشگاه، استادان، دانشجویان، کتاب ها و فضای آموزشی و امکانات سهیم هستند و انتظار این است که دانشجویان شاهد و ایثارگر بیش از سایر دانشجویان فعال باشند و سهم خود را ادا نمایند.
مشاهیری با اشاره به اینکه ذهن خلاق دانشجویان می تواند در جلسات درس تحلیل های جدیدی را ارائه دهد گفت: من به عنوان معلم، شاهد بیان ارزنده دانش آموزان و دانشجویان در کلاس درس بوده ام.
وی تاکید کرد: برای موفقیت در هر کار از جمله تحصیل مثلث موفقیت تعریف شده است که یک ضلع آن هدف، ضلع دیگر آن برنامه ریزی و ضلع سوم آن تلاش است که پس از بررسی لازم در مورد هدف باید با تمام وجود به آن ایمان داشت و پایبند بود ،درست برنامه ریزی کرد و تلاش مطلوب و حساب شده را منظور داشت.
در ادامه این گزارش آمده است دکتر سلمانی، رییس اداره امور دانشجویان شاهد و ایثارگر و دکتر مروتی معاون دانشجویی نیز دیدگاه های خود را بیان کردند. و با دعوت از دانشجویان برای جبران کاستیها خواستند که برای سایر دانشجویان الگو باشند. همچنین از پیشنهاد مطرح شده مبنی بر تشکیل کانون علمی و فرهنگی دانشجویان شاهد و ایثارگر جهت پیگیری مشکلات درسی و آموزشی و برگزاری کلاس های تقویتی در گروه های آموزشی استقبال کردند. استادان مشاور بنیاد شهید نیز در پایان به ارائه دیدگاه های خود پرداختند.
تدریس سطح بالای برخی استادان و نامتناسب با سطح دانشجویان، شلوغی کلاسها، برنامهریزی نامناسب کلاسها از نظر زمانی، چند امتحان در یک روز و برخی مشکلات فیزیکی محیط کلاس و دانشکدهها، از جمله مشکلات مطرح شده از سوی دانشجویان بود که در این گزارش آمده است. همچنین در مواردی هم از استادان سختکوش قدردانی شد و ارایه دیدگاه های مشورتی برخی دانشجویان ترم بالا برای سایر دانشجویان هم در نوع خود جالب توجه بود.
عکاس: مهدی دهقان چناری
سایت