زمان : 22 Bahman 1393 - 21:38
شناسه : 100000
بازدید : 1640
رضایت مشتریان از کیفیت خودروها چگونه محاسبه می‌شود؟ رضایت مشتریان از کیفیت خودروها چگونه محاسبه می‌شود؟

ارزیابی میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری، براساس پنج شاخص اصلی در خودروهای تولیدی صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، سازمان‌های نظارتی به طور دوره‌ای میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری را ارزیابی می‌کنند.

در این ارزیابی‌ها نظرات مشتریان درباره پنج شاخص اصلی مجموعه تعلیق و انتقال قدرت خودرو، مجموعه نیرومحرکه و سوخت رسانی، بدنه، ایمنی، تهویه مطبوع و وسایل برقی صورت می‌گیرد.

در واقع هر چه میزان رضایت مشتریان از هر یک از این شاخصه‌های پنجگانه بیشتر باشد، میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری افزایش خواهد یافت.

براساس همین پنج شاخص، میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری عرضه شده در نیمه نخست امسال یک درصد نسبت به میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری عرضه شده در نیمه دوم سال گذشته، افزایش یافته است.

در این زمینه میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری عرضه شده در شش ماهه نخست امسال به ۶۵۳ امتیاز از هزار امتیار، رسیده است.