يزدفردا "دکترعلی محمد کاردان از چهره های ماندگار ایران جايش در ديدار با رهبر خالي است يكي از هزاران افتخار آفرينان يزدي كه در سراسر دنيا نام يزد را همچو نگيني در كوير سرافراز نمودند

پیکر دکترعلی محمد کاردان از چهره های ماندگار ایران صبح سه شنبه از مقابل مسجد دانشگاه تهران تشییع و برای خاکسپاری به بهشت زهرا (س) منتقل شد .



در مراسم تشییع پیکر مرحوم کاردان استاد دانشگاه تهران در حوزه تعلیم و تربیت ، رییس مجلس شورای اسلامی ، وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری، رئیس دانشگاه تهران ، شماری از شخصیت های علمی و فرهنگی کشور و جمعی از دانشگاهیان ، حضور داشتند .

دکتر علی محمد کاردان در سال 1306 در یزد به دنیا آمد .

وی پس از گذراندن دوره های تحصیل مقدماتی در دانشسرای مقدماتی یزد به تهران عزیمت کرد و در دانشسرای عالی تهران ادامه تحصیل داد و در دوره لیسانس دبیری فلسفه و علوم تربیتی فارغ التحصیل شد .

شوراي سرپرستي يزدفردا

استاد فقید علی محمد کاردان سپس برای ادامه تحصیل در دوره دکتری در دانشکده ادبیات و مؤسسه علوم تربیتی دانشگاه ژنو به سوییس سفر کرد و پس از اخذ درجه دکتری در سال 1336 به کشور بازگشت و به عضویت هیئت علمی دانشگاه تهران درآمد .

تحقیق و تدریس همزمان با مسئولیت های اجرایی در دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران ، سازماندهی و اجرایی کردن آزمون سراسری در سال 1342، دایر کردن نخستین دوره دکتری علوم تربیتی در دانشگاه تهران در سال 1353، عضو بودن در انجمن های علمی جامعه شناسی و علوم تربیتی داخل و خارج از کشور و عضو فرهنگستان علوم از جمله فعالیت های مرحوم دکتر محمد علی کاردان است .

از زنده یاد استاد کاردان آثاری همچون روانشناسی دانش ، آموزش و پرورش ، اصول راهنمایی در آموزش و پرورش ، مراحل تربیت ، روانشناسی اجتماعی ، روانشناسی جمعی و روانشناسی اجتماعی ، تاریخ روانشناسی ، سیطره فلسفه در آخرالزمان و چند کتاب و مقاله تخصصی دیگر در زمینه تعلیم و تربیت به یادگار مانده است .

مراسم ترحیم استاد فقید علی محمد کاردان پنجشنبه 13 دی ، ساعت 13 در مسجد نور در میدان فاطمی برگزار می شود .

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا