مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد، ضمن اشاره به طرح ویژه تکمیل رینگ خط انتقال ابرکوه- مروست به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم در دست احداث توسط این شرکت، جزییات و وضعیت اجرایی پروژه مذکور را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، ابوالفضل اسدی با اشاره به اینکه پروژه خط انتقال ابرکوه- مروست در سفر سال 1400 رئیس‌جمهور به استان یزد تصویب شده است، افزود:‌ این پروژه شامل احداث ۹۰ کیلومتر خط دو مداره ۲۳۰ کیلوولت بین پست‌های ابرکوه و کلیدخانه اسمالون، احداث پست ۱۳۲ کیلوولت کلیدخانه اسمالون، توسعه ۱۳۲ کیلوولت پست مروست و همچنین احداث ۶۵ کیلومتر خط ۱۳۲ کیلوولت بین کلیدخانه اسمالون و پست مروست است.

وی بابیان اینکه این پروژه به‌صورت سه‌جانبه توسط شرکت برق منطقه‌ای یزد، ایمیدرو و بهره‌بردار معدن اسمالون در دست اجرا است،‌ ادامه داد:‌ طرح مذکور علاوه بر افزایش قابلیت اطمینان و تکمیل رینگ شبکه برق شهرستان‌های مروست، خاتم و ابرکوه، موجب تقویت زیرساخت تأمین برق صنایع و معادن این سه منطقه کمتر برخوردار و توسعه متوازن زیرساخت برق در استان یزد می‌شود.

علیرضا رفیعی معاون طرح و توسعه برق منطقه‌ای یزد نیز این طرح را شامل سه فاز دانست و افزود:‌ احداث اولین فاز این طرح در سال 1396 آغاز و در سال 1399 مورد بهره‌برداری قرار گرفت. همچنین فاز دوم این طرح نیز در سال 1399 آغاز شده و تا پایان آبان ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در تشریح جزییات اجرایی سومین فاز، با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی این فاز تاکنون 31 درصد بوده است، تصریح کرد: در فاز سوم،‌ احداث خط 132 کیلوولت اسمالون- مروست برنامه‌ریزی شد و احداث فونداسیون، تأمین، ساخت و تحویل 45 درصد از برج‌های عبوری موردنیاز انجام شده است.

رفیعی با اشاره به اینکه اعتبار به روز شده موردنیاز برای تکمیل طرح ویژه رینگ انتقال ابرکوه- مروست، 180 میلیارد تومان برآورد شده و سهم هریک از مشارکت‌کنندگان یک سوم است، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۲ این طرح به‌صورت کامل قابل بهره‌برداری باشد.










  • نویسنده : روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا