یزدفردا: استاندار یزد حرکت در مسیر علم و فناوری را تنها راه پیشتازی استان و قرارگیری به عنوان الگو در تراز جهانی دانست.

به گزارش یزدفردا: مهران فاطمی در نشست ستاد نوآوری، فناوری و اقتصاد دانش بنیان استان، تنها راه پیشتازی، تاثیرگذاری و قرارگیری به عنوان الگو در تراز جهانی را حرکت در مسیر علم و فناوری دانست و گفت: کشوری مقتدر محسوب و تمدنی باقی خواهد ماند که مبتنی بر ایمان، عدالت و علم و فن آوری باشد.

وی با اشاره به عزم جدی برای تغییر ریل گذاری توسعه استان، افزود: سند یزد نوین یکی از برنامه‌های جدی تدوین شده توسط استان در این راستا است که می‌تواند در طول تاریخ یزد، منشا تاثیرات زیادی باشد.

استاندار یزد حوزه فناوری و دانش بنیان را مسیر روشن، پر بهجت و امید آفرین خواند و بیان کرد: حرکت در این مسیر سبب شکل گیری اتفاقات خوبی در استان شده و می‌شود.

فاطمی به تبیین ضرورت اجرای طرح بورسیه شغلی پرداخت و ادامه داد: این طرح ابتکاری استان موجب تضمین آینده شغلی داوطلبان زبده و خوش فکر در واحد‌های تحقیق و توسعه واحد‌های تولیدی و ماندگاری آن‌ها در استان می‌شود.

به گفته وی، بخش خصوصی، خانه صنعت و معدن، اتاق بازرگانی، بنیاد نخبگان و پارک علم و فن آوری اقدامات مربوط به طرح بورسیه شغلی را انجام دادند و منابع انسانی استانداری و دانشگاه‌ها و بویژه دانشگاه یزد هم همت کردند تا این بورسیه طی شود و به دفترچه انتخاب رشته برسد.

فاطمی با اشاره به انجام مصاحبه‌های طرح بورسیه شغلی توسط صنایع، بر برنامه ریزی دقیق برای انجام مصاحبه و فرآیند‌های متناظر آن تاکید کرد.

وی همچنین از تشکیل "۹۰ هسته علمی مسئله یاب" با مشارکت بنیاد نخبگان و دانشگاه‌ها در استان با هدف عارضه یابی و حل ۹۰ مسئله صنعتی استان خبر داد.

استاندار با بیان اینکه تنها راه نجات یزد و تضمین آینده آن، تبدیل استان به کانون جوشش علم و فناوری کشور است، اظهار داشت: همه دستگاه‌ها موظف به پیگیری این مهم هستند، چرا که در ساخت یزد نوین و آینده زبیای یزد، بحث "علم و فناوری" حرف اول را می‌زند.

وی به برخی از مسائل مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان هم اشاره کرد و گفت: در این راستا باید تسهیلاتی در نظر گرفته شود تا به تشخیص پارک علم و فناوری استان، موارد به اداره کل مالیاتی ارجاع و مسائل مالیاتی مرتبط با دانش بنیان در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به نفع شرکت‌های دانش بنیان حل شود.

فاطمی ادامه داد: استان یزد باید کانون جوشش علم و فناوری کشور و منطقه شود و در افق آینده در تراز جهانی قرار گیرد تا دانشگاه یزد و نخبگان استان حرفی برای زدن داشته باشند.

وی به سفر قریب الوقوع معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به یزد اشاره و خاطرنشان کرد: افتتاح کارخانه نوآوری استان، بازدید از برخی بخش‌ها و تعریف پروژه‌های جدید در حوزه علم و فناوری از جمله برنامه‌های سفر ایشان به استان یزد است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا