یازدهمین نشست کارگروه مدیریت مصرف برق استان یزد با حضور مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌‌ای و توزیع نیروی برق استان یزد، نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت و دیگر اعضای این کارگروه به منظور پایش اقدامات انجام شده در خصوص مدیریت بار استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، ابوالفضل اسدی مدیرعامل این شرکت با اشاره به اینکه مدیریت پیک بار استان، از اواسط خرداد ماه سال جاری آغاز شده است، عدم خاموشی در بخش خانگی را مورد تاکید قرار داد و افزود: خوشبختانه با اقدامات انجام شده، هیچگونه خاموشی در بخش خانگی و تجاری ایجاد نشد.

وی با اشاره به تفاهم صورت گرفته بین وزارت نیرو و وزارت صمت، نحوه همکاری صنایع در پیک بار را تشریح کرد و گفت: تلاش شده به گونه‌ای عمل شود تا صنایع نیز بتوانند حداکثر تولید ممکن را در این ایام داشته باشند.

اسدی با طرح موضوع فرونشست زمین در برخی از نقاط به دلیل ورود سیل به استان افزود: یکی از خط‌های کابلی به دلیل سیل و نشست زمین، نقاطی از مسیر این خط در معرض خطر قرار گرفت و اقدامات اصلاحی برای جلوگیری از آسیب به کابل خط مذکور در سریع‌ترین زمان انجام شد.

وی ادامه داد: می‌بایست هر چه سریع‌تر بخشی از بار پست‌‌های حساس به پست‌های مجاور منتقل شود تا با لحاظ اصول پدافند غیرعامل، در صورت بروز مشکل روی این پست و یا خطوط ورودی آن، مشترکین متصل به پست مذکور خاموش نشوند.

علی جم مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد نیز در ادامه با اشاره به اینکه مصرف برق کشور در روز ۲۹ تیر با عدد ۶۹ هزار مگاوات به بیشترین میزان خود در تاریخ صنعت برق رسید، افزود: خوشبختانه میانگین دمای استان در زمان ثبت پیک بار کشور پایین‌تر بوده و مدیریت بار و کاهش مصرف مناسبی در استان رقم خورد.

وی ورود سامانه بارشی در هفته گذشته به استان را خاطرنشان کرد و افزود: این سامانه با اضافه کردن عامل شرجی شدن هوا به دمای محیط، موجب افزایش شدید مصرف برق استان شد که خوشبختانه با پایین‌تر بودن میانگین دمای کشوری، این بازه نیز با کمترین چالش پشت سر گذاشته شد.

جم ادامه داد: وقوع طوفان و سیل در برخی از نقاط استان موجب ایجاد حوادثی در شبکه توزیع برق شد که با تلاش کلیه واحدهای عملیاتی و بهره برداری، این خاموشی‌ها در سریع ترین زمان ممکن رفع شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با اشاره به مصوبه شورای تامین استان در خصوص چاه‌های کشاورزی افزود: با توجه به وضعیت خشکسالی، استان یزد مدیریت بار محدودی را در بخش کشاورزی داشته و سهمیه مشخص شده از سوی شورای تامین نیز رعایت شده است.

سیدعباس حسینی مدیر امور دیسپاچینگ و مخابرات شرکت برق منطقه‌‌ای یزد نیز در این نشست با اشاره به گرمای بی‌سابقه هوای استان در روز سه شنبه ۴ مرداد ماه افزود: این افزایش دما باعث ثبت رکورد ۲۰۵۲ مگاواتی نیاز مصرف استان شد که بالاترین میزان مصرف ثبت شده تاکنون بوده و 4.4 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش مجموعه صنعت برق استان و همکاری صنایع، تامین برق مشترکین خانگی در زمان افزایش نیاز مصرف نیز به صورت پایدار و بدون قطعی انجام شد.

در این نشست همچنین گزارشی از وضعیت مصرف بار صنایع استان یزد و میزان همکاری آن‌ها در ایام پیک بار ۱۴۰۱ ارائه شد.

  • نویسنده : روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا